کد خبر: 710505
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
در حاشيه عدم‌نمايش تيزرهاي «ايران‌برگر» از تلويزيون:
در روزهاي اخير خبرهايي منتشر شده است مبني بر اينكه اداره بازرگاني صدا‌وسيما در اقدامي تعجب‌برانگيز دستور داده است پخش تيزرهاي فيلم سينمايي «ايران برگر» از تمامي شبكه‌هاي تلويزيوني و شهرستان‌ها متوقف شود.
در روزهاي اخير خبرهايي منتشر شده است مبني بر اينكه اداره بازرگاني صدا‌وسيما در اقدامي تعجب‌برانگيز دستور داده است پخش تيزرهاي فيلم سينمايي «ايران برگر» از تمامي شبكه‌هاي تلويزيوني و شهرستان‌ها متوقف شود.
اداره بازرگاني صداوسيما البته به‌طور رسمي در اين مورد دلايل اين توقف خبري را منتشر نكرده است اما به نظر مي‌‌رسد دليل اين توقف توهين فيلم به زبان لري و ترس از اعتراض قوميت‌ها باشد.
اما نكته‌ مهم اين است كه به نظر مي‌رسد اين محافظه‌كاري مديران صداوسيما و جلوگيري از نمايش تيزر فيلمي كه از قضا در چند روز گذشته اكران خود را در شهرهاي استان لرستان آغاز كرده و با استقبال گسترده اهالي شهرستان‌هاي اين استان از جمله خرم‌آباد هم روبه‌رو شده است، به دليل ترس از به وقوع پيوستن دوباره اتفاقاتي باشد كه در زمان پخش سريال «سرزمين كهن» روي داد.
اعتراضات قوم بختياري در زمان پخش «سرزمين كهن» كمال تبريزي يكي از حاشيه‌هاي اصلي ماه‌هاي انتهايي مديريت ضرغامي بر رسانه ملي بود و احتمالاً مديران جديد رسانه‌ ملي نيز از هرگونه اتفاقي كه احتمال به وقوع پيوستن دوباره آن اعتراضات را مطرح كند، دوري خواهند كرد، بنابراين مي‌شود گفت از يك منظر، مسعود جعفري‌جوزاني در حال حاضر چوب اشتباهي را مي‌خورد كه كمال تبريزي در سريالش انجام داده بود.
نكته مهم اما اين است كه ادعاي توهين به زبان لري در حالي مطرح شده است كه مسعود جعفري‌جوزاني، كارگردان فيلم خود لر است و پيش از اين هم اعلام كرده بود اين فيلم از ابتدا تا انتها به زبان لري است و داستان در بستري از جغرافياي لرستان مي‌گذرد و تا به امروز، نمايش «ايران‌برگر» در استان لرستان هيچ واكنش منفي‌‌اي به همراه نداشته است، بنابراين بايد منتظر ماند و ديد كه آيا مديران تلويزيون تصميم جديدي در مورد پخش تيزرهاي «ايران برگر» اتخاذ مي‌كنند يا خير.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار