کد خبر: 710448
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
استاندار آذربایجان غربی از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان مرزی سردشت خبر داد.

استاندار آذربایجان غربی از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان مرزی سردشت خبر داد.

قربانعلی سعادت گفت : پيشنهاد احداث چند منطقه ويژه اقتصادي جديد در استان از جمله در شهرستان سردشت را به هيئت دولت ارائه كرده ايم كه در حال حاضر در كميسيون هاي دولت، اين طرح ها در حال بررسي هستند.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از ظرفیت های بالای استان در امر توسعه اقتصادی افزود : این شهرستان مرزی به دلیل هم مرزی با عراق و دارا بودن بازارچه مرزی پتانسیل بالایی در زمینه فعالیت ها اقتصادی دارد.

سعادت همچنین ظرفیت این شهرستان در بخش گردشگری، تجارت خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت : باید معابر مرزی سردشت به صورت قانونمند به مبادلات تجاری و بازرگانی بپردازند تا ضمن انتفاع همه مردم، زمینه سوزانده شدن ریشه قاچاق نیز در این منطقه فراهم شود.

وي با تاكيد بر لزوم توجه به ارتزاق و امرار معاش مرزنشينان در شهرستان سردشت مورد اشاره قرار داد و  گفت: اجراي طرح كنترل مرز و راه اندازي بازارچه هاي مرزي در اين شهرستان با هدف بهبود سطح معيشت و اشتغالزايي مرزنشينان بوده است.

استاندار آذربايجان غربي از مرز كيله سردشت به عنوان یکی از ظرفیت های بی نظیر اقتصادی این منطقه نام برد وافزود  : پيگيري ورايزنی با مقامات عراقی در خصوص رسمي شدن این مرز در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار