کد خبر: 710269
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
بعد از مدير شبكه3 معاون سيما هم به وزير نامه نوشت
معاون سيما روز گذشته در نامه‌اي به وزير بهداشت مجموعه طنز «در حاشيه» را نشانه تحقير و ناديده گرفتن ارزش‌هاي صنفي پزشكان محترم ندانست و گفت اين سريال در راستاي ايجاد نشاط و آرامش در جامعه ساخته شده است.
سپيده آماده
معاون سيما روز گذشته در نامه‌اي به وزير بهداشت مجموعه طنز «در حاشيه» را نشانه تحقير و ناديده گرفتن ارزش‌هاي صنفي پزشكان محترم ندانست و گفت اين سريال در راستاي ايجاد نشاط و آرامش در جامعه ساخته شده است.
به گزارش «جوان»، ماجراي حاشيه‌هاي «در حاشيه» مهران مديري با نام اوليه «اتاق عمل»، از چند ماه پيش آغاز شد، سريال طنز «اتاق عمل» كه 12 مهرماه سال جاري در لوكيشن فرمانيه تهران كليد خورد، قرار بود در 90 قسمت 40 دقيقه‌اي براي پخش روتين شبانه تهيه و توليد شود و از دي‌ماه بر آنتن رسانه ملي بنشيند اما محوريت قرار گرفتن پزشكان در فيلمنامه اين اثر از همان روزهاي اول دردسرهاي بسياري را براي آخرين ساخته مديري رقم زد. 26 آذر بود كه خبر توقف ضبط «اتاق عمل» در رسانه‌ها منتشر شد. در متن خبر آمده بود: «به دليل تغييراتي در متن و محتواي سريال «اتاق عمل»، ضبط اين سريال به مدت 20 روز متوقف شد كه با بازنويسي و تغييراتي در متن و اجرا، ادامه توليد اين سريال از هفته آينده شروع خواهد شد.» اما اين پايان ماجرا نبود، از همان روزهاي ابتدايي آغاز پخش تيزرهاي سريال «در حاشيه» در رسانه ملي، موجي خفيف از اعتراضات درگوشي شنيده مي‌شد تا روز 24 اسفند كه وزير بهداشت طي نامه‌اي نارضايتي خود را از پخش سريال در حاشيه ابراز كرد؛ نامه‌اي كه پس از دو روز با پاسخ مديران رسانه ملي روبه‌رو شد و معاون سيما طي نامه‌اي به وزير بهداشت، مجموعه طنز «در حاشيه»، را نه‌تنها نشانه تحقير و ناديده گرفتن ارزش‌هاي صنفي پزشكان محترم كه در راستاي ايجاد نشاط و آرامش در جامعه دانست. در متن نامه پوراحمدي به وزير ارشاد آمده است: بزرگنمايي مسائل جزئي و استفاده از اشارات شيرين، جزو ذات طنز و فكاهي است و اگر به درستي انجام شود، نشانه تحقير و ناديده گرفتن ارزش‌هاي صنفي و خدماتي اقشار مختلف نيست. موضوعات، بهانه‌اي براي انتقال پيام‌هاي صحيح در بستر ايجاد ابتهاج خاطـر و مطايبه اسـت. در بخش ديگري از اين نامه، همچنين نگاشته شده است كه در مجموعه «در حاشيه»، مسائل جدي صنفي پزشكان، پيراپزشكان و پرستاران محترم مورد توجه بوده و از هرگونه تحقير و طعن براساس وظايف ذاتي رسانه پرهيز شده است. هرچند مهران مديري از همان سال 89 كه سريال قهوه تلخش را براي پخش به جاي تلويزيون به شبكه نمايش خانگي سپرد، با حاشيه‌هاي متعددي روبه‌رو شد اما اين روزها مثل اينكه قهر چهارساله مديري با رسانه ملي به پايان رسيده است و درحاشيه هم نماد اين آشتي‌كنان است، سريالي كه رسانه ملي تمام‌قد پشت ساخت و پخش آن ايستاده است و اعتراضات گاه افراطي وزارت بهداشت هم نتوانسته تغييري در روند پخشش ايجاد كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار