کد خبر: 710168
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
مديركل محيط‌ زيست استان اصفهان از پايش آلودگي همه واحدهاي صنعتي اين استان و برخورد جدي با متخلفان خبر داد.

 مديركل محيط‌ زيست استان اصفهان از پايش آلودگي همه واحدهاي صنعتي اين استان و برخورد جدي با متخلفان خبر داد.

حميد ظهرابي در نشست خبري خود با اصحاب رسانه، افزود: حفاظت از محيط زيست را نبايد تنها وظيفه يك ارگان به شمار آوريم بلكه نيازمند مديريت مشاركتي همه‌جانبه و همگرا براي محافظت مناسب از اين عرصه هستيم.

وي از هماهنگي‌هايي براي استفاده از كمك‌هاي بين‌المللي براي حفاظت محيط زيست خبر داد و افزود: معاون وزير ژاپن طي سفر به اصفهان قول همكاري با استاندار در اين زمينه را دادند.

مدير كل محيط زيست استان اصفهان با اشاره به آلودگي هواي اصفهان و راهكارهاي انديشيده شده براي اين امر، تصريح كرد: تمام تلاش ما در سال جاري اين بود كه با اجراي طرح جامع كاهش آلودگي هوا (كنترل كيفي هواي اصفهان) وضعيت آلودگي هواي اصفهان را مديريت كنيم.

وي پيرامون تأثيرات طرح جامع كاهش آلايندگي هوا گفت: در شهر اصفهان تعداد روزهاي پاك و سالم در سال گذشته ۲۶۵ روز روز بوده است كه در سال جاري به ۳۱۵ روز افزايش يافت، تعداد روزهاي ناسالم از ۶۸ به ۳۶ روز و روزهاي بسيار ناسالم نيز از هشت روز به هفت روز تقليل يافت و روزهاي خطرناك نيز از هفت روز به صفر رسيده است.

*وجود 170 هزار خودروي فرسوده در اصفهان

مدير كل محيط زيست استان اصفهان با اشاره به اينكه استفاده از مازوت در سال جاري به صفر نزديك بود، تأكيد كرد: هفت كارخانه سيمان استان و به ويژه سيمان سپاهان در مجاورت اصفهان در روزهاي سرد سال با همكاري اداره گاز از مازوت استفاده نكردند گرچه استفاده از مازوت در كارخانه سيمان به اندازه نيروگاه‌ها توليد آلودگي نمي‌كند.

وي افزود: زمستان امسال از سال‌هاي گذشته گرم‌تر بود و اين امر در پخش شدن آلايندگي و جلوگيري از تجمع آن تأثيرگذار است و ما اكنون در حال مطالعه ميزان اين تأثيرگذاري هستيم.

ظهرابي به وجود 170 هزار خودروي فرسوده در اصفهان اشاره كرد و ادامه داد: از ابتداي سال جاري تاكنون 350 هزار خودروي فرسوده در سطح كشور از مدار خارج شده‌اند و اين موضوع يك امر بي‌سابقه در كشور است.

وي به استاندارد بودن بنزين و گازوئيل اصفهان اشاره كرد و ادامه داد: آزمايش‌هاي بسياري از پمپ‌بنزين‌ها و مراكز ارائه سوخت در استان انجام شده كه تمام اين آزمايش‌ها حاكي از استاندارد بودن بنزين و گازوئيل اصفهان است و در حال حاضر به صورت روزانه دو و نيم ميليون ليتر بنزين يورو 4 در اصفهان استفاده مي‌شود.

مدير كل محيط زيست استان اصفهان گفت: بيشترين جمعيت آهوي ايراني به تعداد 10 هزار و 250 رأس در مناطق حفاظت شده اصفهان وجود دارد و 9 هزار و 179 رأس قوچ و ميش و 5 هزار و 62 رأس كل و بز به عنوان گونه‌هاي شاخص جانوري در زيستگاه‌هاي طبيعي و حفاظت شده استان زندگي مي‌كنند.

وي يادآور شد: هم اكنون 10 درصد مناطق استان تحت مديريت محيط زيست است كه درصورت نهايي شدن طرح آمايش سرزمين، اين ميزان به 25 درصد مي‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار