کد خبر: 709865
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
گفت‌وگوي «جوان» با مهندس مطهر ابوالحسني مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه حضرت سيدالشهدا(ع) استان تهران
بسيج سازندگي استان تهران علاوه بر مأموريت‌ها و وظايفي كه در سطح استان بر عهده دارد، از آنجايي كه توانمندي قابل توجهي ازجهادگران وگروه‌هاي جهادي دارد، سهم بزرگي از محروميت‌زدايي وخدمت رساني را هم در مناطق محروم وكم بر خوردار كشور بر عهده گرفته است.
مبينا شانلو

مطهر ابوالحسني كه از مرداد سال 1393 مسئوليت سازمان بسيج سازندگي استان تهران را بر عهده گرفته، در خصوص بخش‌هايي از اقدامات بسيج سازندگي سپاه حضرت سيدالشهدا(ع) استان تهران در سال 1393 با ما همكلام شد. او از فعاليت‌هاي بسيج سازندگي برايمان مي‌گويد:

آقاي ابوالحسني با توجه به تأكيد رهبري در ابتداي سال به عزم ملي ومديريت جهادي، بسيج سازندگي سپاه سيدالشهدا (ع) چه اقداماتي را در پيشبرد منويات رهبري اجرايي كرده است؟

بسيج سازندگي استان تهران همزمان با تعيين نام سال، توسط حضرت امام خامنه‌اي ( مدظله العالي ) با وجود نيروهاي جوان و مصممي كه در اين سازمان حضور داشتند، بيش از پيش با تكيه بر روحيه جهادي و بسيجي جهادگران خود نسبت به تحقق اوامر رهبر‌معظم‌انقلاب اهتمام ورزيدند.

در سال 1393 همچون سال‌هاي اخير تأكيد وتوجه به دو حوزه‌ «اقتصاد مقاومتي» و «محروميت زدايي» در دستور كار بسيج سازندگي قرار گرفت تا در كنار ساير وظايف و برنامه‌هاي متنوع و گسترده بسيج سازندگي مورد توجه و اهتمام قرار گيرد كه با استعانت از خداوند متعال جهادگران بسيج سازندگي استان تهران اين مأموريت‌ها و وظايف را در سايه روحيه جهادي خود و با تمام مشكلات موجود به خوبي انجام داده‌اند.

در سال جاري بسيج سازندگي استان تهران در احداث و بازسازي بيش از 180پروژه عام‌المنفعه و زودبازده از جمله عمران مساجد، خانه عالم، كتابخانه‌ها، اماكن ورزشي، غسالخانه، آبرساني، خانه نيازمندان و... مشاركت داشته‌اند كه به رغم فعاليت‌هاي صورت گرفته هنوز در سطح استان تهران مشكلات فراواني از جمله كمبود شديد مساجد و عدم برخورداري تعدادي از روستاها از امكاناتي مانند آب شرب، اماكن ورزشي و... مشاهده مي‌شود.

از اعزام گروه‌هاي جهادي به مناطق محروم بگوييد.

در حقيقت، گروه‌هاي جهادي سفيراني هستند كه با هجرت از پايتخت كشور و دور شدن از رفاه و آسايش و اقامت چند روزه در مناطقي كه شايد تاكنون پاي هيچ مسئولي به آنجا نرسيده باشد، صداي مردم محروم و مشكلاتشان را به گوش مسئولان امر مي‌رسانند. از اين رو رسالت اصلي ما در گروه‌هاي جهادي استان تهران پس از بازگشت از مناطق محروم مطالبه‌گري از مسئولان و مقامات كشوري است و همين نكته وجه تمايز و نشان‌دهنده سنگيني بار مسئوليت جهادگران بسيج سازندگي استان تهران نسبت به ساير استان‌هاست.

در همين راستا «شوراي انديشه‌ورزي جهادي استان تهران» با هدف بالابردن بازدهي حركت‌هاي جهادي استان‌تهران و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي گروه‌هاي جهادي تشكيل و بركات حاصل از آن به ياري خداوند منان در فعاليت‌هاي نوروزي جهادگران استان تهران پديدار خواهد شد.

از نگاه آمار نيز سازمان بسيج سازندگي استان تهران در سال 1393 بيش از 4 هزار نفر را در قالب اردوهاي جهادي دانشجويي، دانش‌آموزي، طلاب و محلات به مناطق محروم استان و ساير نقاط كشور اعزام كرده است.

بسيج سازندگي سپاه حضرت سيدالشهدا (ع) استان تهران در نوروز 1394 چه بر نامه‌هايي را در دستور كار دارد ؟

در ايام نوروز سال 1394 بيش از 30 گروه جهادي به استان‌هاي لرستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، هرمزگان، استان كهگيلويه و بويراحمد و كرمان اعزام خواهند شد. گروه‌هاي جهادي علاوه بر ايفاي نقش در حوزه‌‌هايي نظير عمراني و فرهنگي به طور جدي وارد خدمت‌رساني در عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي نيز خواهند شد. به طور مثال در آغاز سال جديد و در ايام فاطميه شاهد عمليات اجرايي احداث باغي به مساحت 200 هكتار به نام «فدك» در مناطق محروم شهرستان دلفان استان لرستان به همت گروه‌هاي جهادي خواهيم بود. تكميل چرخه بازاريابي و فروش محصولات توليدي مردم مناطق محروم با توجه به بازار مصرف، يكي ديگر از اقدامات گروه‌هاي جهادي است كه به طور جدي در آن ورود پيدا كرده‌اند تا از اين طريق نيز از توليدكنندگان و فعالان اقتصاد مقاومتي در مناطق كمتربرخوردار حمايت‌هاي لازم را انجام دهند.

در حقيقت مي‌توان گفت گروه‌هاي جهادي با توجه به حضور مستمر خود در مناطق محروم و آشنايي و آگاهي از پتانسيل‌هاي كشاورزي، دامداري و ساير حوزه‌هاي اقتصادي اين مناطق و با رويكردي دانش محور نقش بسزايي در تحقق اقتصاد مقاومتي و فعال كردن استعدادهاي بالقوه مناطق كم برخوردار كشور دارند. در همين راستا طي سنوات اخير عرصه‌هاي اقتصاد‌مقاومتي نيز جزء اهداف و برنامه‌هاي گروه‌هاي جهادي قرارگرفته است تا علاوه بر خدمت در عرصه‌هاي سازندگي، فرهنگي و ساير عرصه‌هاي خدمات‌رساني در اين حوزه نيز به مناطق محروم كشور خدمات لازم را ارائه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار