کد خبر: 709661
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
شهرستاني‌ها هنوز از ديدن HD محرومند
در حالي‌ شبكه HD ليستي از فيلم‌هايي را كه قرار است در ايام عيد نوروز از اين شبكه پخش شود منتشر كرده كه پوشش اين شبكه همچنان محدود و منحصر به تهران و چند نقطه ديگر است.
محمدصادق عابديني
در حالي‌ شبكه HD ليستي از فيلم‌هايي را كه قرار است در ايام عيد نوروز از اين شبكه پخش شود منتشر كرده كه پوشش اين شبكه همچنان محدود و منحصر به تهران و چند نقطه ديگر است.
به گزارش«جوان» گسترش نيافتن حيطه جغرافيايي پخش شبكه HD بدان معناست كه علاقه‌مندان به تماشاي فيلم‌هاي سينمايي با كيفيت از تلويزيون مجبورند در طول عيد نوروز در تهران بمانند. شهرستاني‌ها هم كما في‌السابق HD را نمي‌بينند. به‌رغم وعده‌هاي سازمان صداوسيما براي گسترش دسترسي به شبكه‌اي كه بهترين كيفيت تصاوير را در ميان شبكه‌هاي داخلي ارائه مي‌دهد، نبود زير ساخت‌هاي لازم، دسترسي به شبكه HDرا محدود و منحصر كرده است. اين در حالي است كه برنامه‌ريزان اين شبكه تلاش كرده‌اند در انتخاب فيلم‌ها و مستندهايي كه از اين شبكه پخش مي‌شود، خوش‌سليقگي به خرج دهند و آثار برتر سينماي داستاني و مستند جهان را از طريق كانال HD پخش كنند. HD  در طول عمركوتاه خود در تهران مخاطبان زيادي پيدا كرده است، به خصوص با پخش مستقيم مسابقات جام‌جهاني براي اولين‌بار مسابقات با بهترين كيفيت، بدون تبليغات بازرگاني تلويزيوني و پخش حواشي مسابقات همراه بود. به همين دليل درخواست‌هاي مردمي براي ديدن HD در ساير استان‌ها رو به افزايش است. پايگاه اطلاع‌رساني صداوسيماي جمهوري اسلامي بخشي را براي ارتباط با مخاطبان در نظر گرفته است. در اين بخش سؤالات مخاطبان و پاسخ‌هاي صداوسيما منتشر مي‌شود. جالب اينجاست كه بخش عمده‌اي از اين سؤالات معطوف به شبكه  HD مي‌شود.
صداوسيما نيز در پاسخ به درخواست شبكه  HDوعده داده است كه به زودي اين اتفاق رخ خواهد داد. براي نمونه اين پايگاه در پاسخ به سؤال يك بيننده نوشته است: «رسانه ملي تمام تلاشش را براي سراسري شدن شبكه HD به كار بسته است، ان‌شاءالله با تأمين شدن تجهيزات و شرايط لازم اين اتفاق خواهد افتاد. با سپاس.» «جوان» براي آگاهي از اقدامات صورت‌گرفته درخصوص گسترش جغرافيايي دسترسي به شبكه HD به خصوص در ايام عيد نوروز، با دكتر حسين كرمي، مدير شبكه نمايش سيما كه مسئوليت مديريت شبكه HD را نيز برعهده دارد، تماس گرفت. كرمي در پاسخ به اين سؤال كه برنامه گسترش شبكه HD به چه نحو است، اعلام كرد: فعلاً هيچ برنامه‌اي براي اين كار وجود ندارد!
پاسخ اين مدير نقطه مقابل آن چيزي است كه پايگاه اطلاع‌رساني صداوسيما به مخاطبان خود وعده داده است. البته گسترش شبكه HD به دليل تفاوت ماهوي كه بين تكنولوژي آن با ساير شبكه‌ها وجود دارد، كار را تا حدي سخت كرده است. پهناي باند مورد نياز براي ارسال تصاوير با استاندارد HD در بسياري از استان‌ها در دسترس نيست و گيرنده‌هاي صداوسيما تنها در چند استان محدود فعلاً از اين قابليت برخوردار هستند. اين در حالي است كه توليدات تلويزيوني معمولاً با كيفيت HD  و بالاتر از آن در حال توليد است، اما به‌روزرساني نشدن تكنولوژي تلويزيوني در مراكز شهرستان‌ها اين امكان را از هموطنان شهرستاني سلب كرده است كه بسياري از شبكه‌هاي ديجيتال و شبكه HD را دريافت كنند. به اين ترتيب كساني كه مي‌خواهند از تلويزيون فيلم‌هاي سينمايي با كيفيتي را تماشا كنند، مجبور خواهند بود تعطيلات نوروزي را در منزل بمانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار