کد خبر: 709659
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
نامه‌نگاري وزير بهداشت با رئيس سازمان صداوسيما براي جلوگيري از پخش سريال اتاق عمل
ظاهراً نگراني‌هاي وزير بهداشت از محتواي جديدترين سريال مهران مديري بيشتر از آن است كه بخواهد با تغيير نام اين سريال از «اتاق عمل» به «در حاشيه» به پخش نوروزي آن رضايت دهد.
ظاهراً نگراني‌هاي وزير بهداشت از محتواي جديدترين سريال مهران مديري بيشتر از آن است كه بخواهد با تغيير نام اين سريال از «اتاق عمل» به «در حاشيه» به پخش نوروزي آن رضايت دهد.
وزير بهداشت بعد از تذكر لساني چند ماه پيش خود به صداوسيما درباره ساخت اين سريال حالا به رئيس اين سازمان نامه زده است تا يك بار براي هميشه تكليف خود را با «اتاق عمل» مهران مديري روشن كند اما با اين روال بايد گفت كه رسانه ملي نه‌تنها در قبال صنف پزشكان كه در قبال تمام اصناف و اقشار جامعه بايد دست به عصا حركت كند و چه راهي امن‌تر از اينكه كه اصلاً سريال طنز براي مردم نسازد؟!
   نامه‌نگاري بعد از تذكر «ديوار پزشكان كوتاه است»
تلويزيون اين روزها تيزر سريال «در حاشيه» مهران مديري را از شبكه سوم سيما پخش مي‌كند؛ اقدامي غيرمنتظره براي مخاطبان رسانه ملي كه مي‌تواند آنها را بيش از پيش مشتاق نشستن پاي تلويزيون كند. پخش اين تيزر در عمل نشان داد كه شبكه 3، «در حاشيه»‌ را به عنوان گزينه نوروزي خود در ويترين پخشش قرار داده است اما نامه روز گذشته وزير بهداشت به رئيس صداوسيما ناگهان همه چيز را روي هوا فرستاد.
   آنچه كه وزير براي سرافراز نوشته...
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين نامه خطاب به محمد سرافراز دغدغه‌هاي خود را درباره پخش سريال جديد مديري بيان كرده است. اين دغدغه چيزي نيست جز موضوع و صنفي كه مديري در سريال خود به سراغ آن رفته است؛ جامعه پزشكي كشور.
دليل نگراني سيدحسن هاشمي را از هم‌اكنون مي‌توان حدس زد. هاشمي نگران آن است كه مبادا مديري در سريال جديد طنز خود نيشتري به جامعه پزشكي زده باشد كه در ماه‌هاي گذشته با معضلي به نام زيرميزي و مسئله اعلام اسامي پزشكان زيرميزي‌بگير در مجلس حسابي در مركز توجه بوده‌اند؛ همچنان كه تخلفات در همه صنوف وجود دارد، مسائلي از قبيل زيرميزي، كم گذاشتن از وقت معاينه بيمار و برخي دريافت‌هاي خارج از تعرفه و بيمار دزدي را مي‌توان از جمله تخلفات در اين صنف نام برد و حالا نگراني وزير بهداشت از اين است كه مبادا با طرح طنزآميز چنين معضلاتي در سريال مديري جايگاه اين صنف خدشه‌دار شود.
هاشمي در بند اول نامه خود خطاب به سرافراز به مقام و جايگاه دست‌اندركاران حوزه سلامت اعم از پزشكان و پرستاران و... اشاره كرده است، او در بند دوم اين نامه نيز يادآوري كرده كه سيماي جمهوري اسلامي ايران در حال ساخت سريال طنزي در حوزه پزشكي به كارگرداني هنرمند برجسته، ‌مهران مديري است و از سوي ديگر «طرح تحول نظام سلامت و سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري» با محوريت وزارت بهداشت و همكاري تنگاتنگ جامعه پزشكي در حال طي كردن مراحل بسيار مهم و حساس خود است.
وزير بهداشت در ادامه براي سريال مديري خط و خطوطي را مشخص كرده و خطاب به سرافراز نوشته است: «‌مهم‌ترين سرمايه مشترك جامعه پزشكي و مردم اعتماد فيمابين است. اين اعتماد در عين اينكه مورد نياز شاغلان حرفه پزشكي است، يكي از ضروري‌ترين نيازهاي مردم براي دريافت خدمات سلامت نيز به‌شمار مي‌رود.» او در بند 5 اين نامه نيز مي‌نويسد: «‌برنامه‌هاي طنزي كه تاكنون از رسانه ملي در حوزه‌هاي مختلف به نمايش درآمده‌اند، به ويژه سريال‌هاي طنزي كه توسط هنرمند محترم جناب آقاي مديري كارگرداني شده، داراي مخاطبان بسيار زياد بوده‌اند و تصويرهاي كلي و ماندگار اجتماعي در ذهن مخاطب ايجاد كرده‌اند.
قطعاً جنابعالي تأييد مي‌فرماييد كه مديريت برداشت‌هاي اجتماعي پيرامون حوزه‌اي مثل حوزه سلامت كه پس از پخش چنين برنامه پرمخاطبي ايجاد مي‌شود، بسيار پيچيده است، ‌اينكه اين سريال در نهايت چه تصويري از نظام سلامت به عنوان يك نهاد اجتماعي ارائه مي‌نمايد، بسيار حائز اهميت خواهد بود، اينكه مخاطب رسانه ملي پس از پخش اين سريال، بيمارستان و ساير مؤسسات پزشكي را با چه ديدي مي‌نگرد، در ارتباط آينده وي با اين نهادها و نيز شاغلان حرفه‌هاي پزشكي بسيار تأثيرگذار خواهد بود، لذا نگراني عمده اينجانب اين است كه تصوير كلي حاصل از اين سريال از بيمارستان، پزشك، پرستار و ساير اجزاي نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمايي غيرقابل اعتماد، نااميدكننده و آكنده با انواع ناهنجاري‌ها و فسادها باشد. اين در حالي است كه به‌رغم همه اشكالات موجود، بدون شك نظام سلامت و جامعه پزشكي ايران يكي از موفق‌ترين نظام‌هاي سلامت در منطقه و حتي جهان است.»
   تلاش‌هاي پشت پرده وزارت بهداشت براي توقف «در حاشيه»
آنچه كه وزير بهداشت در ادامه نوشته از تلاش‌هاي اين وزارتخانه براي متوقف كردن فرآيند توليد و پخش اين سريال از تلويزيون پرده برمي‌دارد؛ هاشمي به پنج جلسه‌اي اشاره كرده كه در حين توليد اين سريال ميان مديران صداوسيما و وزارت بهداشت برگزار شده است.
او در نهايت از اينكه مطلع شده پخش سريال طنز «در حاشيه» مهران مديري از سال آينده شروع مي‌شود ابراز تأسف كرده است. اين نامه وزير بهداشت به رئيس صداوسيما مي‌تواند سرنوشت پخش سريال نوروزي شبكه 3 را تغيير دهد، آن هم در روزهايي كه بسياري از مردم بي‌صبرانه براي تماشاي يك اثر طنز دلنشين از رسانه ملي لحظه‌شماري مي‌كنند. اين نامه وزير بهداشت متعاقب هشدار لساني قبلي او به صداوسيما است كه گفته بود ديوار پزشكان كوتاه است. در همان زمان هم رئيس نظام پزشكي كشور در اقدامي پيشتازانه به صداوسيما نامه نوشت و نسبت به پخش اين سريال معترض شد.
   ساخت سريال طنز در ايران ممنوع؟!
اين نامه‌نگاري‌ها در حالي كه هنوز حتي يك قسمت از اين سريال هم پخش نشده است در نوع خودش جالب توجه است؛ شايد وزير بهداشت از نارضايتي مردمي از عدم رسيدگي مطلوب پزشكان در بيمارستان‌ها و ساير مراكز درماني بي‌اطلاع است كه حالا از نيشتر طنزآميز مديري به اين مسئله كه شايد بتواند عده‌اي از اين جامعه را به خود بياورد نگران است.
اعتراض به برنامه‌هاي تلويزيوني به خصوص طنز در كشورمان داراي پيشينه است؛ اتفاقي كه به نظر مي‌رسد دليل خوبي براي كمبود چشمگير ساخت سريال‌هاي طنز در رسانه ملي باشد؛ با اين اقدام تدافعي وزارت بهداشت اما اين سؤال مطرح مي‌شود كه آيا همه صنوف در قبال پرداخت طنزآميز به قشر خود در سريال‌هاي طنز تلويزيوني بايد خود را موظف به اعلام حق و حقوق و جبهه‌گيري بدانند؟‌
اگر اينگونه است چرا بايد ديوار ساير اصناف كوتاه باقي بماند؟‌ در اين صورت تلويزيون حتي حق آن را هم ندارد كه در پخش سريال‌ها و برنامه‌هاي طنز خود اشاره‌اي كوچك به اقشار و اصناف مختلف جامعه داشته باشد؛ از بقال و سبزي فروش گرفته تا راننده تاكسي و نقاش ساختمان. ديوار هيچ صنفي بلندتر از ديگري نيست. دولت در كنار بسياري از اصناف در كشور پيش از نامه‌نگاري و هرگونه بيان اعتراض نياز به آن دارد كه اندكي روحيه انتقادپذيري خود را تقويت كند و سپس به حل معضلات و رفع ضعف‌ها و خدمت به خلق‌الله بينديشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
0
شماها بیشتر به آدمهای کور شباهت دارید فقط هم حرفهای خودتان چاپ می کنید.
تمسخر پزشک به سخره گرفتن سلامت خود مردم وفروزان کردن شعله خشم جامعه پزشکی است اگر پزشک کار نکند بامحکومیت وتمسخر پزشکان درد مردم درمان نمی شود مطمئن باشید بااین دها هزار نفر ازدرمان واقعی محروم می شوند شما تیغ به ریشه سلامت خودتان می زنید به جهنم، شما ها برای درمان سرطان بهتراست بروید درمان صدهامیلیونی بکنید یا ازسرطان بمیرید بی غیرتا
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
3
اقای مدیری بجای طنز می بایست نشان میداد این قشر پول دوست و از خود راضی چه نکرده با جان مردم وفقط پول و ملک ومستغلات براشون شده ارزش نه جان افراد مخصوصا که فقیر باشی
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
1
2
آیا واقعا جامعه پزشکی به قدری پاک است که حتی به طنز هم نمی توان انتقادی کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار