کد خبر: 709630
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
گزارشگر ويژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر ايران بازهم ادعا‌هاي خود را تكرار كرد
گزارشي مغرضانه در آستانه گفت‌وگوهاي مغرضانه... حركتي كه مي‌كوشد، در امكان حصول يك توافق هسته‌اي تاثير گذار باشد؛ موضوع مربوط به انتشار گزارش احمد شهيد(بخوانيد احمدشرير)، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران است.
جعفر تكبيري
گزارشي مغرضانه در آستانه گفت‌وگوهاي مغرضانه... حركتي كه مي‌كوشد، در امكان حصول يك توافق هسته‌اي تاثير گذار باشد؛ موضوع مربوط به انتشار گزارش احمد شهيد(بخوانيد احمدشرير)، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران است. فردي كه چند سالي است تحت فشار دشمنان جمهوري اسلامي و اپوزيسيون خارجي نظام، اقدام به انتشار گزارش‌هايي يكسويه و مغرضانه در خصوص وضعيت حقوق بشر ايران مي‌كند. اين بار نيز احمد شهيد در حالي گزارش خود را منتشر كرده‌است كه ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي مي‌كوشند در يك مذاكرات سخت و نفس‌گير، ضمن احقاق حقوق كشور، حربه تحريم را از دست طرف‌هاي مقابل خارج كنند؛ حركتي كه به نظر مي‌رسد با هدف تاثير بر روند مذاكرات و حفظ شرايط تحريم‌ها صورت گرفته است.
   گزارش‌هاي تكراري شهيد
اما انتشار اين گزارش توسط احمد شهيد در حالي است كه مرور ادعاهاي طرح شده در اين گزارش نشان مي‌دهد كه احمد شهيد همانند ساير گزارش‌هاي خود، بار ديگر ادعاهايي تكراري را مطرح كرده كه منابع تأمين كننده اطلاعات اين گزارش نيز همان گروه‌هاي اپوزيسيون هستند كه پيشتر به دنبال تحريك جامعه بين‌الملل عليه جمهوري اسلامي ايران بودند. به عنوان نمونه يكي از مواردي كه در گزارش احمد شهيد عليه جمهوري اسلامي مورد اشاره قرار گرفته، در خصوص اعدام قاچاقچيان مواد مخدر بوده است. همچنين موضوع ديگري كه باعث نگراني احمد شهيد شده، موضوع مربوط به بهائيان است و وي در گزارش خود نسبت به عدم اجازه به «بهائيان براي درج هرنوع نوشته‌اي به جز نام و نام خانوادگي و تاريخ تولد و مرگ متوفي بر روي سنگ قبر» ابراز نگراني كرده است. علاوه بر اين حمايت از حقوق همجنسگرايان نيز جزو موارد ديگري است كه بار ديگر در گزارش احمد شهيد مورد تأكيد قرار گرفته است.
تمامي اينها در حالي است كه در گزارش‌هاي پيشين احمد شهيد، نيز همين موارد مورد تأكيد قرار گرفته است.
    منابع احمد شهيد چه كساني هستند؟
ارائه گزارش‌هاي احمد شهيد ‌در خصوص كشورمان در حالي است كه اين فرد تاكنون اجازه سفر به ايران را نداشته و گفته مي‌شود كه تمامي گزارش‌هاي خود را بدون داشتن ذهنيتي مستقيم از فضاي داخلي ايران تنظيم كرده است. نگاهي به اسامي افرادي كه احمد شهيد براي تهيه گزارش‌هاي خود با آنان ملاقات داشته، به خوبي نشان مي‌دهد كه فضاي ذهني اين فرد در خصوص ايران چگونه شكل گرفته است. بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، احمد شهيد ارتباط ويژه‌اي با گروهك منافقين دارد و اين گروهك در آستانه انحلال جزو مهم‌ترين منابع اطلاعاتي «شهيد» براي تنظيم گزارش‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي ايران است. بر اين اساس، ديدار‌هاي آشكار و پنهان وي با منافقين بارها و بارها رسانه‌اي شده و برخي اخبار نشان مي‌دهد منافقين با سوءاستفاده از شرايط افرادي كه در كشورهاي اروپايي و تركيه خواستار پناهندگي هستند، آنان را وادار به ارائه اطلاعات غلط در خصوص ايران به احمد شهيد مي‌كنند.
علاوه بر اين احمد شهيد با سركردگان برخي ديگر گروهك‌هاي تروريستي كه عليه جمهوري اسلامي اقدام مسلحانه مي‌كنند هم ديدار داشته است. تجزيه‌طلبان، تروريست‌هاي حزب منحله دموكرات ايران، تجزيه‌طلبان عرب، تروريست‌هاي گروهك كومله و فتنه‌گران در كنار گروهك منافقين همگي جزو كساني هستند كه در تهيه گزارش‌هاي احمد شهيد نقش دارند.
    تغيير موضع از هسته‌اي به حقوق بشر
اما جمهوري اسلامي در حالي مشغول رايزني ديپلماتيك با غرب براي حل مناقشه موجود در برنامه هسته‌اي خود و پايان دادن به چالش‌ها در اين مسير است كه غربي‌ها در كنار اين پيشرفت همواره به دنبال گشايش جبهه‌اي تازه براي تقابل با جمهوري اسلامي بوده‌اند. حقوق بشر يكي از همان جبهه‌هاي تقابلي است كه پس از حصول توافق اوليه ميان ايران و غرب در موضوع هسته‌اي، برجسته‌تر از هر زمان ديگري شد و حالا چند ماهي است كه در صدر اخبار بنگاه‌هاي خبرپراكني بين‌المللي عليه جمهوري اسلامي است. بر اين اساس طرح موضوعات حقوق بشري حربه‌اي به نسبت قديمي است كه از سوي كشورهاي غربي به طور معمول عليه كشورهاي مستقل استفاده مي‌شود تا از اين طريق به خواست‌هاي خود دست پيدا كنند؛ خواست‌هايي كه از طريق تخريب چهره يك كشور، عاملي براي ايجاد اجماع جهاني عليه آن مي‌شود.
حال روزهاي پرديپلماسي دولتمردان جمهوري اسلامي در حالي با ملاقات‌هاي مختلف براي حل مسائل باقي‌مانده در پرونده هسته‌اي كشورمان سپري مي‌شود كه تحركات در بلوك غرب حكايت‌كننده تغيير استراتژي فشار از موضوع هسته‌اي به سمت موضوع حقوق بشر است؛ واقعيتي كه پس از حصول توافق ژنو قابل پيش‌بيني بود و در حالي كه عده‌اي امضاي اين توافق را پايان خصومت ميان ايران و غرب مي‌پنداشتند، در طرف مقابل بسياري اين خصومت را غير قابل اتمام مي‌دانستند و از ادامه تنش‌ها ميان ايران و غرب با بهانه‌هاي ديگر خبر مي‌دادند. حال گويي استدلال‌هاي طيف دوم به ثمر نشسته و با حل بخشي از تنش‌ها ميان ايران و غرب در موضوع هسته‌اي، كه به نظر مي‌رسد طي روزهاي آتي اعلام شود، پرونده حقوق بشري ايران براي ادامه فشارها روي ميز سياستمداران غربي قرار گرفته، تا اجماع جهاني درباره ايران از موضوع پرونده هسته‌اي به پرونده حقوق بشري برود. انتشار گزارش احمد شهيد در آستانه مذاكرات حساس و سرنوشت‌ساز لوزان كه در پايان مدت زمان تعيين شده توسط طرفين در حال برگزاري است، نيز در همين راستا قابل تحليل و بررسي است و به نظر مي‌رسد احمد شهيد كوشيده با انتشار اين گزارش ابزاري جديد را در اختيار دوستان غربي خود قرار دهد و مانع از رفع كامل تحريم‌ها شود.
    ايران بزرگ‌ترين قرباني ترور خشن و خاموش
اما گزارش‌هاي احمد شهيد در حالي منتشر مي‌شود كه جمهوري اسلامي ايران همواره يكي از بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم در دنيا بوده است و هرساله تعدادي از شهروندان كشورمان در عمليات‌هاي تروريستي كه از سوي سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه سازماندهي شده به شهادت مي‌رسند و اين در حالي است كه هيچ‌گاه احمد شهيد اشاره‌اي به اين موضوع نداشته است. ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان توسط سرويس‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، شهادت تعدادي از شهروندان در انفجارهاي تروريستي سيستان و بلوچستان كه توسط گروهك جندالشيطان مورد حمايت عربستان سعودي انجام گرفت و دهها ترور خشن ديگر، همه آن چيزي است كه به رغم برملا شدن دست‌هاي حاميان اين جريان، هيچ‌گاه در گزارش‌هاي اين گزارشگر قرار نگرفت.
البته بايد به اين موضوع، ترور خاموش بسياري از شهروندان ايراني توسط دولت‌هاي غربي طي چهار سال گذشته را نيز اضافه كرد. اين ترور خاموش به تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب بازمي‌گردد كه عملاً انجام تجارت را با مشكلات فراواني روبه‌رو كرده است؛ مشكلاتي كه باعث اخلال در واردات نيازهاي اساسي مردم نظير دارو شده و بسياري آن را ترور خاموش عنوان مي‌كنند.
در عين حال موضوع ديگري كه مدت‌ها است قلب بسياري از مردم را به درد آورده و غرب در مقابل آنها سكوت كرده است، كشتارها و قتل عام‌هاي فرقه‌اي است كه در عراق، سوريه، نيجريه، بحرين و پاكستان در جريان است و طي آنها بسياري از شيعيان بي‌گناه در انفجارها يا زندان‌ها خونشان بر زمين ريخته مي‌شود اما به دليل منافع ايالات متحده در اين كشورها، هيچ‌گاه سخني در اين خصوص به زبان نياورده‌اند. اين موضوع را بايد به كشتارهاي ايالات متحده در پاكستان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، جنايات جنگي اين كشور در عراق و افغانستان و ويتنام و حمله ناو نظامي امريكايي به هواپيماي مسافربري كشورمان اضافه كرد كه هيچ مجمع بين‌المللي در هيچ زماني در خصوص آن سخني به ميان نياورد تا عملاً اين موضوع به اثبات برسد كه حقوق بشر تنها آن چيزي است كه غربي‌ها براي مجامع بين‌المللي تعريف و تنظيم مي‌كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
0
شریر واقعی....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار