کد خبر: 709478
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، از آغاز عملیات اجرایی باغ شهدای این شهرستان خبر داد و گفت: طی توافقات انجام شده بین سازمان پارکها و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، مقرر شد که در اراضی جنگل کاری باغستان، باغ شهدا ایجاد شود.

 عباس زارع گفت: در راستای آشنایی نسل جوان با شهدای گرانقدر شهرستان کرج و معرفی غیورمردان شهیدی که برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند و تکریم و تجلیل از مقام این دلاورمردان، باغ شهدا در کلانشهر کرج احداث می شود که قصد داریم تا شهروندان با حضور در این مجموعه، با زندگی نامه شهدای کرج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی و پیروی از آرمانهای امام راحل از جان خود گذشتند، بیش از پیش آشنا می شوند.این مسئول، احداث این مرکز فرهنگی در استان را ضروری دانست و ادامه داد: تا زمانی که این فرهنگ والا و برتر در کشور ما وجود دارد، جامعه از هرگونه خطر فرهنگی دشمن مصون خواهد ماند، در واقع احداث باغ شهدا تدبیری برای حفظ تاریخچه حماسه و ایثار جوانان این مرز و بوم است که در دوران دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با جانفشانی، ایثار و راه شهادت را در پیش گرفتند.زارع با اشاره به اینکه باغ شهدا نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارد، اضافه کرد: احداث باغ شهدا در کلانشهر کرج موجب استفاده مطلوب از فضای این مجموعه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص بین جوانان و نوجوانان و نسل سوم انقلاب می‎شود.

· هر نهال مزین به نام یک شهید

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کرج در دوران دفاع مقدس در تامین نیروی انسانی و پشتیبانی جبهه ها نقش مهمی داشت و شهیدان والامقامی از این خطه به جبهه ها اعزام و به آسمان پر کشیدند، لذا برای ماندگاری راه این دلیرمردان، تاسیس و راه اندازی چنین مرکزی بشدت احساس می شود. وی اظهار داشت: ساخت باغ شهدا می تواند اثرات مثبت فرهنگی در پی داشته باشد و می توان از آن به عنوان یک مرکز بزرگ و مهم فرهنگی بهره برداری کرد. این مسئول گفت: در راستای احداث باغ شهدا طی توافق با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، مقرر شده که به تعداد سه هزار و 400 شهید شهرستان کرج، سه هزار و 400 اصله نهال در نوع ها و گونه های مختلف در این باغ احداث شود که هر نهال مزین به نام یک شهید است.زارع خاطرنشان کرد: در این باغ امکانات رفاهی نظیر مبلمان پارکی، سیستم آبیاری تحت فشار، نصب وسایل ورزشی همگانی و ... در کنار تقویت پوشش گیاهی ایجاد می شود، همچنین در این باغ علاوه بر نصب تصاویر شهیدان گرانقدر شهرستان، المانهای آنها نیز نصب خواهد شد. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در پایان با اشاره به اینکه باغ شهدا در شهرستان کرج با رویکرد فرهنگی در دست ساخت است، یادآور شد: در موقعتیی که کشور مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار گرفته، احداث این مرکز فرهنگی و ترویج ارزشهای والای انسانی و معنوی در آن می تواند راهگشای بسیاری از گرفتاری های اجتماعی جامعه باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
0
0
با احترام به نظر من ایجاد یک دیوار یادبود که مزین به نام همه ی شهدای عزیز باشد بهتر است تا اینکه کنار هر درخت تابلوی نصب شود که یاد آور گلزار شهدا میشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار