کد خبر: 709399
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
در مجموعه ای سیزده قسمتی به کارگردانی وحید مهدی زاده
مجموعه « خیمه شب بازی ایرانی » در سیزده قسمت 15 دقیقه ای در شبکه مستند سیما تولید شد و از 28 اسفند ماه هر شب از شبکه مستند پخش می شود.
وحید مهدی زاده ، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه ضمن اعلام این خبرگفت : در این مجموعه همانطور که از نامش پیداست ، نگاهی اجمالی خواهیم داشت به این گونه ی نمایشی سنتی عروسکی که صد در صد بر گرفته از فرهنگ عامه مردم ایرانی است و این موضوع از زوایای مختلفی از نظر بستر مردم شناسی ، تاریخی ، فرهنگی و اجرایی و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

وی از بهروز غریب پور ، دکترمحمد حسین ناصر بخت ، دکتر پوپک عظیم پور ، دکتر قطب الدین صادقی ، دادوود فتحعلی بیگی و محسن حسینی به عنوان کارشناسان این مجموعه نام برد و اضافه کرد : در این مجموعه ضمن گفت و گو با کارشناسان نمایش ایرانی و بخصوص نمایش عروسکی به معرفی بزرگان و پیشکسوتان این گونه ی نمایش عروسکی همچون اصغر احمدی ، رضا علی جعفری ، عیسی رزم جو، رضا خمسه ای و ...وهمچنین تاثیر آنها بر ، هنر نمایشی این مرزو بوم خواهیم پرداخت .

مهدی زاده از فاطمه صارمی به عنوان محقق و نویسنده و حمید رضا مسعودی به عنوان تدوین گر « خیمه شب بازی ایرانی » نام برد و اضافه کرد : تصویر برداری این مجموعه نیز بر عهده مصطفی فریدونی و عباس عباسی است. صدابردار علی بشارت است و گویندگی متن نیز بر عهده محسن حسینی است.

این کارگردان مستند در پایان ابراز امیدواری کرد مجموعه « خیمه شب بازی ایرانی » از 28 اسفند ماه هر شب ساعت 19:45 و پس از ایام فاطمیه از 5 فروردین ماه هر شب ساعت 20:45 از شبکه مستند پخش شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار