کد خبر: 709390
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره
سعید بیابانكی با اشاره به حذف شدن جایزه از سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره، گفت: اگر جایزه دادن در كوتاه مدت فایده مادی داشته باشد، اما در بلند مدت فایده معنوی نخواهد.
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، سعید بیابانكی دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره درباره برگزاری این دوره جشنواره، گفت: پس از بررسی هایی كه پیش از اعلام فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم كه بسیاری از كسانی كه در دوره‌های پیشین جشنواره شركت داشتند، تنها برای دریافت جایزه در این مراسم حاضر می شدند و برای نفس جشنواره و حضور در كارگاه‌ها و ارتباط با اساتید نبوده است و بسیاری از آن ها، قبل از شروع جشنواره به مسوولان برگزاری می گفتند در صورتی كه برگزیده شده اند به مراسم بیایند و در غیر این صورت در جشنواره حضور نخواهند داشت.
وی ادامه داد: ممكن است جایزه دادن در كوتاه مدت فایده مادی داشته باشد، اما در بلند مدت فایده معنوی نخواهد داشت و به همین دلایل تصمیم گرفته شد بخش جایزه از این جشنواره حذف شود و تمام كسانی كه در بخش پایانی راه پیدا می كنند، هدیه و یا حق التالیف آثارشان را دریافت كنند تا انگیزه‌شان برای حضور در جشنواره تقویت شود. بنا بر این تصمیم؛ به كلیه راه یافتگان مرحله پایانی جشنواره در صورت حضور و شركت در كارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی علاوه بر كمك هزینه ایاب و ذهاب مبلغ ۵ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.
بیابانكی با اشاره به چگونگی برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: امسال در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره شعر و داستان جوان سوره شعرخوانی و نقد و بررسی آثار را خواهیم داشت. در كارگاه های آموزشی كه در دو روز برگزار می شود نیز اساتید ادبیات در بخش های مختلف به سخنرانی و نقد و بررسی آثار و گفت و گو با علاقه مندان می نشینند.
وی همچنین خاطرنشان كرد: موضوع فراخوان جشنواره نیز آزاد اعلام شده است، اما طبیعتا موضوعاتی كه در حیطه مفاهیم ارزشی می گنجند، در شرایطی برابر، از اولویت بیشتری برخوردارند و به طور مثال برای كل آثار سقف امتیازات 80 در نظر گرفته شده است، اما 20 امتیاز بیشتر برای ارزشی و منطبق بودن آثار با معیارهای مدنظر حوزه هنری نیز قرار داده ایم.
مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری گفت: در سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره به نفر برگزیده در بخش داستان كوتاه بزرگسال، داستان كوتاه كودك و نوجوان و شعر كودك و نوجوان و نفرات برگزیده در بخش شعر نو، شعر كلاسیك و ترانه و سرود فرصت انتشار یك مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر اعطا می‌‌شود.
گفتنی است سیزدهمین دوره جشنواره شعر و داستان جوان سوره در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف كشف و پرورش استعدادهای جوان اردبیهشت ۹۴ در استان قزوین برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار