کد خبر: 709384
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
در واپسين روزهاي سال 93 و در آستانه سال جديد كتاب «نقش اسباب‌بازي در تربيت و فرهنگ كودك» به قلم محمد ديندار، فيلمنـامه‌نويس، روزنامه‌نگار و نويسنده كشورمان منتشر شد.
در واپسين روزهاي سال 93 و در آستانه سال جديد كتاب «نقش اسباب‌بازي در تربيت و فرهنگ كودك» به قلم محمد ديندار، فيلمنـامه‌نويس، روزنامه‌نگار و نويسنده كشورمان منتشر شد.
اين كتاب از منظر علمي، مذهبي، اخلاقي، تربيتي، روانشناسي و سياسي تأثيرات اسباب‌بازي‌هاي مختلف را بر روند شكل‌گيري شخصيت كودكان و نوجوانان مورد بررسي و تحليل قرار داده و با نگاهي نو و تكان‌دهنده پشت‌پرده اهداف سياسي جهان غرب را در توليد برخي اسباب‌بازي‌ها مطرح مي‌كند. محمد ديندار در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» درباره اين كتاب مي‌گويد: كتاب نقش اسباب‌بازي در تربيت و فرهنگ كودك نتيجه پژوهش و تحقيقاتي گسترده است كه از حدود 12 سال پيش آغاز شده و از ابعاد وسيع و گوناگوني برخوردار است و البته آنچه در اين كتاب آمده مختصر و چكيده‌اي از آن تحقيقات وسيع محسوب مي‌شود و به زودي نتايج اين تحقيقات را در فرمت‌هايي ديگر از جمله در قالب فيلم در اختيار جامعه و متخصصان قرار خواهم داد.
وي تأكيد مي‌كند: البته سه سال پيش براساس نتايج متن همين كتاب، فيلمنامه‌اي نيز نگاشته و تصويب شد و تا آستانه ساخت نيز پيش رفت، اما متأسفانه به‌خاطر بداخلاقي و نامهرباني برخي افراد اين كار متوقف ماند و حال آنكه چند ماه پيش مقام معظم رهبري در ديدار رئيس و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مسئله وجود اسباب‌بازي‌هاي بومي را براي كودكان و نوجوانان ما يكي از دغدغه‌هاي مهم خود عنوان كردند و به صراحت مطرح نمودند كه من از چنين كمبودي براي كودكان و نوجوانان كشور حرص مي‌خورم. لازم به توضيح است متن اين كتاب كه براساس پژوهشي فراگير تهيه و توسط انتشارات دليل آفتاب منتشر شده، پيش از اين توسط شوراهاي مختلف اجتماعي و پژوهشي كشور از نظر ارزشيابي موفق به دريافت درجه عالي شده است.
همچنين محمد ديندار قرار است به زودي فيلمي مستند داستاني تحت عنوان «چالش مادربزرگ» را كارگرداني كند كه آن نيز بر اساس پژوهشي اجتماعي و با نگاهي به سال‌هاي دفاع‌مقدس طراحي شده و گفته مي‌شود از مضموني نو و تكان‌دهنده برخوردار است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
از کجا میشه کتابو تهیه کرد؟ هرچقدر میگردم نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار