کد خبر: 709381
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
چندی پیش گزارشی در شبکه های فارسی زبان ماهواره شاهد پخش تبلیغ برخی کالاهای ایرانی از جمله آب معدنی دماوند و شامپو لطیفه و ... بودیم.موضوعی که سوالات بسیاری در ذهن مخاطب ایجاد می کند برای یافتن علت آن اتفاق با دبیر انجمن آب معدنی کشور به گفتگو پرداختیم.

مهام نيوز: دو سه هفته پیش مهام نیوز در گزارشی به بررسی وضعیت تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه های ماهواره ای پرداخت. حالا پیمان فروهر  دبیر انجمن آب معدنی در گفتگو با مهام نیوز به تشریح جریان تبلیغات ماهواره ای پرداخت و گفت: یک روز صبح باخبر شدیم که یکی از شبکه های ماهواره ای اقدام به پخش تبلیغات آب معدنی دماوند کرده که شخص مدیرعامل این خبر را از راننده ی خود در ماشین می شنود و متعجب می شود که محصول آن کارخانه به همراه 2 کالای دیگر در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود که بلافاصله با بنده تماس گرفتند تا مراحل نامه نگاری و رسیدگی به این موضوع انجام شود.

وی ادامه داد: طبق نظر مدیرعامل آب معدنی دماوند مبنی بر اطلاع رسانی سریع که هیچگونه درخواست و قراردادی از سوی این کارخانه برای تبلیغ وجود نداشته و این کار بدون دخالت ما و کاملا سرخود صورت گرفته است.

فروهر تصریح کرد: پیگیری های لازم را انجام دادیم حتی با شبکه مورد نظر مکاتباتی مبنی بر پیگیری قضایی کردیم که بعد از دو روز این تبلیغات متوقف شد.

دبیر انجمن آب معدنی در پاسخ به این سوال که چرا یک تولید کننده تمایل به تبلیغ در ماهواره را دارد بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل این تمایل، مخاطب فراوان این شبکه ها است، البته مهمتر از این، قیمت بسیار پایین برای تبلیغات نسبت به شبکه های داخلی است که شاید هر تولیدکننده ای را برای جذب مخاطب وسوسه کند، هرچند قانون این اجازه را به آنها نمی دهد.

وی اظهار داشت: در مقابل این کار برای تبلیغ کالاهای خارجی در کشور ما منع قانونی وجود ندارد و همچنین هزینه کمتری برای تبلیغ در ایران می پردازند زیرا ارز آنها در مقابل ریال بیشتر است . به همین دلیل است که تبلیغات برای کالای خارجی بسیار ارزان تر از کالای ایرانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار