کد خبر: 709297
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
اين تصوير حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد
در تصويري كه به تازگي از يكي از مناطق آزاد شده عراق منتشر شده است چهار مسلمان عراقي بر فراز يك كليسا در حال نصب مجدد صليبي هستند كه به دست تكفيري‌ها و نيروهاي افراط‌گراي داعشي تخريب شده است.
سميرا سروش
در تصويري كه به تازگي از يكي از مناطق آزاد شده عراق منتشر شده است چهار مسلمان عراقي بر فراز يك كليسا در حال نصب مجدد صليبي هستند كه به دست تكفيري‌ها و نيروهاي افراط‌گراي داعشي تخريب شده است.
 اين عكس در روزهايي كه رسانه‌هاي غربي با آب و تاب به انتشار وحشي‌گري‌هاي اعضاي داعش مي‌پردازند مي‌تواند نقطه مقابلي در برابر نسخه راديكالي اين گروه افراطي از اسلام باشد؛ ديني كه نقشه راهش مبتني بر آموزه‌هاي قرآن كريم، رهنمون‌هاي پيامبر اسلام و سپس كلام اماماني است كه در رأس آنها امام علي(ع)‌ قرار دارد؛ همان امامي كه فرموده اگر جايي به زور خلخال از پاي زن يهودي درآوردند و در جاي ديگر مرد مسلماني از غصه‌اش دق كرد، او را ملامت نمي‌كنم. حالا تلاش چند مرد مسلمان از تبار شيعه عراق براي بازسازي كليسايي كه به دست تكفيري‌ها تخرب شده بود مي‌تواند به خوبي مبين وجدان بيدار و زنده بسياري از مسلمانان باشد كه در اين روزها به شدت هدف توهين و تحقير تندروهاي ساير اديان هستند و به آتش تندروي گروه‌هاي افراط‌گراي اسلامي مي‌سوزند.
عكسي كه صحنه نصب دوباره صليب بر فراز يكي از كليساهاي عراق را نشان مي‌دهد از كيفيت مناسبي برخوردار نيست اما اين تصوير مي‌تواند يكي از اميدبخش‌ترين تصاوير دنياي رسانه‌اي در روزهايي باشد كه حتي شهروندان غربي در دورترين نقطه جغرافيايي از عراق و سوريه هم واهمه و ترس افزايش قلمرو قدرت داعش را دارند، با اين حال گاهي وقت‌ها برخي پروپاگانداهاي ضداسلامي هم بر آرامش روح و روان اجتماعي ارجحيت دارند. اين تصوير و انتشار آن به همان اندازه مي‌تواند اهميت داشته باشد كه انتشار تصاوير حضور وحشيانه اعضاي داعش در موزه‌هاي عراق و تخريب اشياي باستاني آن اهميت داشت؛ با اين وجود بعيد به نظر مي‌رسد كه اين عكس بتواند از خروجي رسانه‌هاي جريان اصلي غربي اجازه بگيرد و منتشر شود؛ چراكه اين فريم كوچك و بد زاويه معرفي بسياري از حقايق رحماني دين اسلام است. براي مسلمانان آزاده، ياري رساندن به همنوع از مسلمان گرفته تا يهودي و مسيحي يك هدف و آرمان است و اين تمام حرفي است كه تصوير بالا مي‌خواهد بگويد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار