کد خبر: 709296
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
معاون گردشگري و رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر:
در روزي كه برق آسانسورهاي معاونت گردشگري در ساختمان حج و زيارت قطع بود و برخي شنيده‌ها اين اتفاق را به بدهي ميلياردي پرداخت نشده معاونت گردشگري به سازمان حج و زيارت وصل مي‌كرد، نشست خبري رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر با محوريت نوروز 94 در طبقه سوم اين ساختمان برگزار شد
الناز خمامي‌زاده
در روزي كه برق آسانسورهاي معاونت گردشگري در ساختمان حج و زيارت قطع بود و برخي شنيده‌ها اين اتفاق را به بدهي ميلياردي پرداخت نشده معاونت گردشگري به سازمان حج و زيارت وصل مي‌كرد، نشست خبري رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر با محوريت نوروز 94 در طبقه سوم اين ساختمان برگزار شد؛ روزي كه اميد مي‌رفت خبرهاي نوروزي معاون گردشگري كشور مانند سه آسانسور از كار افتاده اين معاونت نااميدكننده نباشد.
به گزارش «جوان»، مرتضي رحماني‌موحد، معاون گردشگري و رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر در اين روز در پاسخ به سؤال «جوان» درباره تسهيلات سفر اعم از ارائه سهميه بنزين سفر به گردشگران كه در دولت گذشته به عنوان يكي از طرح‌هاي تشويقي مردم به سفرهاي داخلي مطرح بود، ارائه اين تسهيلات به گردشگران را براي نوروز 94 منتفي دانست و گفت: «‌آنچه براي سفر پيش‌بيني شده اين است كه خدمات ما براساس مقررات و توانايي‌هاي ما باشد. در سال 93 مسئله بنزين در برنامه‌ريزي ستاد توسعه سوخت قرار نداشت و امسال هم قرار ندارد.» به گفته معاون گردشگري كشور از آنجا كه بحث سفر همواره با ضوابط خودش انجام مي‌شود هر كس هر طور صلاح مي‌داند از نوروز خودش استفاده كند. آنكه دوست دارد به ديدار اقوام برود؛ آنكه دوست دارد تورها را انتخاب كند به مناطقي كه دوست دارد برود و هر كس هم كه دوست دارد در خانه بماند. رحماني‌موحد در ادامه پاسخش به «جوان» گفت: «‌ما تابعي از نظرات و تصميم‌گيري‌هاي مردم هستيم كه چگونه خودشان را براي نوروز آماده مي‌كنند.»
معاون گردشگري كشور و رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر در پاسخ به سؤال ديگر «جوان» درباره موج سفرهاي خارجي در ايام نوروز و آمار تورهاي خارجي رزرو شده براي تعطيلات پيش‌رو نيز آمار مشخصي براي ارائه نداشت و گفت: «آمار خاصي از اينكه چه كسي تصميم گرفته به سفر خارج از كشور برود، نداريم اما دفاتر مسافرتي ما اين كار را انجام مي‌دهند.»
به گفته او آمار خروجي از كشور و نيز آمار كساني كه با دفاتر گردشگري به خارج از كشور سفر كرده‌اند بعد از پايان 15 روزه تعطيلات عيد نوروز 94 اعلام خواهد شد. رحماني‌موحد در اين روز همچنين خطاب به مردم ايران و گردشگران نوروزي توصيه‌هايي را نيز مطرح كرد: «‌در بحث اسكان توصيه مي‌كنيم كه مردم در جاهايي كه اقامتگاه رسمي است و در ادارات كل ميراث فرهنگي كشور و سايت و پرتال جامع گردشگري ما به نشاني tourismiran. ir  و نيز در طرح خانه مسافر به Khaneh- mosafer. ir معرفي شده است، اقامت كنند.»
معاون گردشگري با اشاره به اينكه مورد اخير خانه‌هاي بومي، محلي و شهري را معرفي و در اختيار گردشگران مي‌گذارد ادامه داد: « قيمت‌ها از طريق اين سايت‌ها مشخص است و مردم مي‌توانند با خيال آسوده از اين خدمات استفاده كنند. همچنين با هماهنگي شهرداري‌هاي سرتاسر كشور نيز در شهرهايي كه تردد بيشتري در آنها صورت مي‌گيرد، امكان اقامت در پارك‌ها و غيره نيز پيش‌بيني شده است.» معاون گردشگري در توصيه‌اي ديگر به گردشگران نوروزي با اشاره به نزولات آسماني در ايام تعطيلات نوروز سال‌هاي گذشته گفت: «‌مردم حتماً از اين اماكن رسمي استفاده كنند. شرايط نوروز هميشه مي‌تواند متغير و دگرگون باشد.»
همچنين به گفته رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر، ساعت كار مساجد و بقاع متبركه نيز با اهداف فرهنگي و جهت رفاه حال گردشگران در ايام تعطيلات پيش‌رو افزايش پيدا خواهد كرد. معاون گردشگري كشور گفت كه بيش از 470 تأسيسات و واحد گردشگري در قالب هتل، متل و مهمانسرا به مجموعه خدمات گردشگري كشور افزوده شده است. با اين حال وي در پاسخ به سؤالي درباره احتكار تور و سفر و چارتر بخش هواپيمايي و هتل در ايام تعطيلات نوروز از يك‌سو گفت: «چارتر هواپيما اصلاً ربطي به ما ندارد» و از سوي ديگر اين پاسخ را داد: «نظام رزرواسيون و نظام تنظيم تورهاي سفر ما به دليل اينكه امكانات خدماتي ما در حد معمول نيست، دچار آسيب شده است. هواپيمايي كشور خود از اين موضوع گله‌مند است كه هم در بحث قيمت‌گذاري و هم چارتر و هم كنسلينگ پروازها دچار مشكل هستيم.» بحث معاون گردشگري و خبرنگار ايسنا براي رسيدن به يك پاسخ مشخص از زبان معاون گردشگري در خصوص احتكار تور و هتل در ايام تعطيلات نوروز و در نتيجه افزايش بهاي تور و اقامت در هتل در نهايت به پاسخ مشخصي نرسيد. براساس اين گزارش قرار است كه ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر، متشكل از نهادهايي چون اورژانس، نيروي انتظامي، سازمان امداد و نجات، صداوسيما و چندين نهاد ديگر مديريت سفر در ايام تعطيلات نوروز 94 را از 25 اسفند 93 آغاز كرده و تا 15 فروردين 94 به ارائه خدمات نوروزي خود ادامه دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار