کد خبر: 709025
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
150تروريست داعش همچنان در تكريت سماجت مي‌كنند
در حالي كه عمليات آزادسازي استان صلاح‌الدين وارد آخرين مراحل خود شده و به رغم جاگذاري بمب‌هاي كنار جاده‌اي، تله‌هاي انفجاري و استقرار تك‌تيراندازهاي داعش در مركز تكريت انتظار مي‌رود طي يكي دو روز اين شهر به صورت كامل آزاد شود، حمله هوايي امريكايي‌ها عليه نيروهاي عراقي در استان الانبار كه منجر به كشته شدن ده‌ها نفر شده بيش از پيش باعث شده تا عراقي ها نسبت به طرفداري امريكايي‌ها از داعش مطمئن شوند.
در حالي كه عمليات آزادسازي استان صلاح‌الدين وارد آخرين مراحل خود شده و به رغم جاگذاري بمب‌هاي كنار جاده‌اي، تله‌هاي انفجاري و استقرار تك‌تيراندازهاي داعش در مركز تكريت انتظار مي‌رود طي يكي دو روز اين شهر به صورت كامل آزاد شود، حمله هوايي امريكايي‌ها عليه نيروهاي عراقي در استان الانبار كه منجر به كشته شدن ده‌ها نفر شده بيش از پيش باعث شده تا عراقي ها نسبت به طرفداري امريكايي‌ها از داعش مطمئن شوند.
خالد العبيدي وزير دفاع عراق كه براي اشراف بر عمليات عليه داعش به شهر تكريت رفته است در ميان نيروهاي نظامي مستقر در اين شهر حاضر شد و تأكيد كرد كه كار داعش در تكريت و استان صلاح‌الدين به زودي يكسره خواهد شد. عمليات آزادسازي استان صلاح‌الدين با مركزيت تكريت از 12 روز پيش آغاز شد و بزرگ‌ترين عملياتي است كه عليه داعش صورت مي‌گيرد. نيروهاي مشاركت كننده در اين عمليات كه مركب از ارتش، نيروهاي مردمي، عشاير سني و بخش كوچكي از كردها هستند خيلي زود به دروازهاي تكريت رسيدند. روز پنج‌شنبه منابع عراقي گزارش دادند 90 درصد شهر تكريت آزاد شده و به زودي تمامي شهر به كنترل نيروهاي دولتي در خواهد آمد. اما بمب‌هاي كنار جاده‌اي، تله‌هاي انفجاري و استقرار تك‌تيرانداز اكنون بزرگ‌ترين مانع نيروهاي ارتش عراق براي تصرف كامل شهر به شمار مي‌رود. بنا به گفته منابع نظامي عراقي، اكنون تنها نزديك به 150 عضو داعش در تكريت باقي ماندند و بقيه آنها يا كشته شدند يا از راه‌هاي باقيمانده به سمت مناطق غربي و شمال غربي تكريت عقب‌نشيني كرده‌اند. داعشي‌ها پس از عقب‌نشيني پل الفتحه كه شمال و جنوب رود دجله را به هم متصل مي‌كرد، منفجر كردند تا راه ارتباطي تكريت با شهر الحويجه را كه هنوز در دست داعش است قطع شود. ارتش عراق اعلام كرده كه نيروهاي داعش هنوز مجتمع حكومتي تكريت واقع در مركز اين شهر و سه منطقه شهر را در اختيار دارند. از سوي ديگر منابع رسانه‌اي گزارش دادند، در اقدامي جديد داعش اخيرا در بمب‌هاي كنار جاده‌اي و تله‌هاي انفجاري خود از مواد سمي به ويژه گاز كلر نيز استفاده مي‌كند كه اين امر باعث تلفاتي در ميان نيروهاي نظامي شده است. با وجود اين مقامات عراقي تأكيد كرده‌اند كه اين شهر طي يكي دو روز آينده به صورت كامل آزاد خواهد شد.
در حالي كه نيروهاي عراقي در سرتاسر اين كشور در حال مبارزه با تروريست‌هاي داعش هستند نيروهاي ائتلاف ضد داعش به رهبري امريكا روز چهارشنبه يك موضع ارتش عراق را در الانبار هدف قرار دادند. يك افسر ارتش عراق كه خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار فارس و شبكه «نهرين‌نت» عراق گفت كه جنگنده‌هاي امريكا مقر «هنگ دوم از تيپ 50 از لشكر 14» ارتش عراق را قبل از ظهر چهارشنبه هدف گرفتند. وي گفت: جنگنده‌هاي امريكا حدود ساعت 10 صبح چهارشنبه دو موشك به مقر هنگ دوم شليك كردند و در نتيجه آن حدود 45 افسر و سرباز كشته شدند و ده‌ها نفر ديگر زخمي شدند. اين افسر عراقي با بيان اينكه در ميان كشته شده‌ها يك افسر با درجه سرتيپي ديده مي‌شود، گفت، اين اتفاق در حالي رخ داد كه فرمانده هنگ و بقيه فرماندهان هيچ درخواست كمكي از ائتلاف ضد داعش (به فرماندهي امريكا) نكرده بودند و حتي اصلا در عمليات نبودند كه نيازمند كمك هوايي باشد و اين پايگاه تا كنون اصلا از نيروهاي ائتلاف امريكا خواستار پشتيباني هوايي نشده است و اين مسئله نشان دهنده طرحي از پيش تعيين‌شده و عملياتي خائنانه است. اين افسر عراقي همچنين گفت كه اين اقدام امريكا نشان‌دهنده همدستي با گروه‌هاي تروريستي و داعش است تا يكي از بهترين و مشهورترين هنگ‌هاي نظامي را كه با داعش و بعثي‌ها مبارزه مي‌كند، از بين ببرد. از سوي ديگر، تعدادي از نمايندگان پارلمان عراق از دولت اين كشور خواستند تا هرچه سريع‌تر تحقيقاتي را درخصوص تكرار «‌اشتباهات‌» ائتلاف بين‌المللي عليه داعش در هدف قرار دادن مواضع نيروهاي دولتي، آغاز كند. تحليلگران عراقي با اشاره به اين حمله نوشتند كه مردم عراق حق دارند كه فكر كنند امريكايي‌ها طرفدار داعش هستند. حساب كاربري «حيدر السومري» در شبكه مجازي تويتر كه تحولات ميداني و سياسي عراق را پوشش مي‌دهد، نوشت: «خشم در عراق به دليل داستان كشته شدن 50 نظامي عراقي بر اثر حمله ائتلاف بين‌المللي، عده‌اي به اين نتيجه مي‌رسند كه اين ائتلاف بيش از بيش طرفدار داعش است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
3
آمریکا حامی داعش و کل تروریست های دنیا است این را همه می دانند که آمریکا نمی خواهد جنگ در عراق و سوریه تمام شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار