کد خبر: 709024
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي نسبت به برچيدن مجسمه فردوسي از يكي از ميدان‌هاي شهر سلماس واكنش نشان داد كه منجر به بازگشت مجسمه شد.
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي نسبت به برچيدن مجسمه فردوسي از يكي از ميدان‌هاي شهر سلماس واكنش نشان داد كه منجر به بازگشت مجسمه شد.
در روزهاي پاياني بهمن‌ماه مطلبي در خبرگزاري‌ها منتشر شده بود مبني بر اينكه مجسمه فردوسي بنا به تصميم شوراي اسلامي شهر و شهرداري سلماس از ميدان اين شهر برچيده شده است. تصميم بر برداشتن مجسمه فردوسي از اين ميدان و جابه‌جا كردن آن با كاميون به مكاني ديگر، اعتراض شمار زيادي از شهروندان و به‌ويژه دوستداران ادبيات فارسي را از سراسر ايران و همچنين برخي از مسئولان كشوري و استاني را به همراه داشت. نامه رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي خطاب به وزير كشور و دستور وزير كشور ذيل اين نامه يكي از همين واكنش‌ها بود كه منجر به بازگشت مجسمه فردوسي به شهر سلماس شد. متن نامه ارسالي او بدين شرح است:
وزير محترم كشور، در رسانه‌ها اين خبر همراه با عكس و تفصيلات آمده بود كه در شهرستان سلماس در آذربايجان‌غربي، مجسمه فردوسي را از يكي از ميدان‌هاي شهر برداشته‌اند، به عذر اينكه مي‌خواهند مجسمه بهتري از او بسازند. اين خبر مي‌تواند در داخل استان و استان‌هاي هم‌جوار و نيز در كل كشور منشأ آثار سوئي شود. اگر با دستور جناب‌عالي مجسمه قبلي به محل خود برگردد و خود فرماندار هم خبرش را اعلام كند، شايد تا اندازه‌اي جبران و پيشگيري شود. بر اين اساس وزير كشور دستور نصب مجدد مجسمه فردوسي در ميدان سلماس را ذيل نامه حدادعادل خطاب به استاندار آذربايجان‌غربي صادر كرد و در نتيجه اين واكنش‌ها روز پنج‌شنبه هفتم اسفندماه، اين مجسمه مجدداً در ميدان فردوسي اين شهر نصب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار