کد خبر: 709021
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
رحيم‌پور‌ازغدي در نشست علمي ‌حوزه و هنر:
سينما و تلويزيون مي‌توانند بهترين ابزار براي امر به معروف و نهي از منكر باشند
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه امروزه شبكه‌هاي اجتماعي از رسانه‌هاي رسمي سريع‌تر و قوي‌تر عمل مي‌كنند، گفت: گاهي برخي رسانه‌هاي رسمي بر مطلبي سرپوش مي‌گذارند.
به گزارش «جوان»، حسن رحيم‌پورازغدي در نشست علمي تخصصي حوزه و هنر؛ فرصت‌ها و تهديدها در آمفي‌تئاتر ساختمان صباي صداوسيماي خراسان‌رضوي با بيان اينكه دين به دنبال اصلاح‌ منش و روش زندگي است، اظهار كرد: كسي كه سواد اسلامي نداشته باشد، ‌‌دچار بحران هويت مي‌شود.
وي افزود: يك رسانه همانند قطره‌چكان عمل مي‌كند كه مي‌تواند با نمايش آثار اسلامي قطره حياتي براي جامعه بشري باشد. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه هنر اسلامي، هنري است كه هم فرم زيبا و هم محتواي زيبا دارد، افزود: هنر غيراسلامي هنري است كه وسيله‌اي زيبا دارد اما محتوايش هنرمندانه نيست و در اين شرايط دشمن در بهترين جام‌ها زهر مي‌ريزد و زهر را همراه جام به ما هديه مي‌دهد و ما چون ظاهر جام را مي‌بينيم زهر را سر كشيده و از آن لذت مي‌بريم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: هنر و رسانه‌اي كه خنده و گريه‌ اسلامي از مخاطب خود مي‌گيرد، اين هنر اسلامي است.
رحيم‌پورازغدي با بيان اينكه امروزه شبكه‌هاي اجتماعي از رسانه‌هاي رسمي سريع‌تر و قوي‌تر عمل مي‌كنند، تصريح كرد: گاهي برخي رسانه‌هاي رسمي بر مطلبي سرپوش مي‌گذارند كه همان مطلب سريع‌تر در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود و اين توهم رسانه‌هاست كه بايد اصلاح شود. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: دور شدن جوامع از شبكه روابط اجتماعي و قديمي و پناه بردن به وسايل ارتباط جمعي مي‌تواند هم فرصت و هم تهديد باشد.
وي با اشاره به اينكه اينترنت تا دهه 70 در ايران نبود، عنوان كرد: امروز ايران در خاورميانه رتبه اول در تعداد دسترسي و ميزان رجوع به اينترنت را دارد. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي متذكر شد: مفهوم شست‌وشوي مغزي با افزايش رسانه در يك سطحي كمتر و همزمان با امپرياليسم رسانه‌اي بيشتر مي‌شود. رحيم‌پورازغدي خاطرنشان كرد: گاهي رسانه‌ با جامعه كار مي‌كند اما صدايش قطع است كه اينها اثرات رسانه‌اي است اما با اين حال عده‌اي مي‌گويند هزينه‌هاي ميلياردي كرده‌ايم كه جواب نداده است، پس بايد به آنها بگوييم به اين دليل است كه شما در بطن جامعه نيستيد و به جاي مردم با خودتان حرف مي‌زنيد. عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي تأكيد كرد: از رسانه، سينما و تلويزيون اگر درست استفاده شود مي‌توانند بهترين ابزار براي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار