کد خبر: 708981
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
دبیر کل سازمان «بدر» عراق، تأکید کرد که اگر مشاوره‌های مشاوران ایرانی نبود، عراق اکنون در قبضه داعش بود.
فارس: «هادی العامری» دبیر کل سازمان «بدر» عراق و از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی تأکید کرد که اگر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نبود، عراق اکنون در قبضه داعش بود.

هادی العامری در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» که وابسته به عربستان سعودی است، حضور قاسم سلیمانی را در عراق بسیار ضروری دانست.

وی با اشاره به حضور مشاوران ایرانی در کنار نیروهای بسیج مردمی عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش در «صلاح الدین»، این پرسش را مطرح کرد که با وجود اینکه بیش از 4 هزار مشاور آمریکایی در عراق حاضر هستند، چرا برخی، از حضور مشاوران ایرانی حساسیت نشان می دهند.

العامری درباره مشاوران ایرانی گفت: «مشاوران ایرانی در جنگ با ما همراه هستند و بهترین مشاوره‌ها را به ما می دهند. ما نیز به آنها افتخار می‌کنیم».

دبیرکل سازمان بدر عراق در ادامه افزود: «پس از اینکه تکریت و کرکوک را آزاد کردیم، آنها[مشاوران ایرانی] در آزادسازی کامل نینوا و الانبار با ما مشارکت خواهند داشت».

وی با بیان این مطلب افزود: «هر کس که درباره مشاوران ایرانی سخن می‌گوید، باید در برابر آنها با احترام بایستد؛ زیرا اگر آنها و قاسم سلیمانی برادر نبود، اکنون همه عراق تحت سیطره گروهک داعش بود. مردم عراق نیز باید برای تشکر از این قهرمان، مجسمه‌ای برایش بسازند».

العامری درباره معاملات آمریکا با عراق نیز تصریح کرد: «دولت عراق برای خرید سلاح‌های مختلف از جمله تانک با آمریکا قرارداد بسته است، ولی آمریکا شرط گذاشته است که از این سلاح در جنگ‌های صلاح الدین استفاده نشود و فقط برای آزادسازی موصل به کار رود، البته علت این مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی در این منطقه است. گویا استان صلاح الدین و الانبار از استان‌های عراق نیستند».

دبیرکل سازمان بدر عراق در ادمه اظهار داشت: «ما [با داعش] می جنگیم و پیروزی‌هایی را نیز با کمترین امکانات محقق کرده‌ایم. در مقابل عناصر مسلح [داعش] از سبک جدیدی به نام خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کنند تا در محورتکریت-کرکوک به گروه‌های نظامی ما حمله کند».

وی با اشاره به پیروزی‌های متوالی نیروهای عراق تأکید کرد: «نیروهای ما به ویژه در محور تکریت-کرکوک و از سلسله جبال حمرین به پیش‌روی ادامه می‌دهند. در این جنگ‌ها برخی از عشایر شمر، الجبور و ناحیه العلم همراه با ما می‌جنگند».

العامری ادامه داد: «امروز ناحیه العلم در اختیار ساکنان خود قرار دارد. ما این منطقه را به آنها تحویل دادیم. سپس از منطقه "الفتحه" آغاز کردیم تا به تکریت وارد شویم و با سایر نیروهای عراق به طور کامل آن را آزاد کنیم و پس از آن منطقه "الحویجه" در کرکوک را آزاد کنیم».

وی به ساکنان صلاح‌الدین، الانبار و موصل هشدار داد که به نیروهای آمریکایی اعتماد نکنند؛ زیرا به گفته وی «آنها نمی‌توانند حتی یک روستا را در عراق آزاد کنند».

دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن تقدیر از مشاوره‌های بدون چشم‌داشت جمهوری اسلامی ایران در مساعدت عراق برای مبارزه با عناصر داعش، تأکید کرد که آمریکایی‌های بر عکس ایران عمل می‌کنند و پس از اینکه با پول عراق سلاح «به ما دادند، هزاران شرط را پیش پای ما قرار دادند. آنها به ما گفتند که به شما اسلحه نخواهیم داد، اگر نیروهای بسیج مردمی این سلاح‌ها را به دست گیرند».

العامری درباره سایر شروط نامعقول آمریکایی‌ها گفت: «پس از آن که آمریکا با معاملات پرهزینه از اموال عراق، تانک‌هایی را در اختیار عراق قرار داد، شرط گذاشت که از این از این تانک‌ها فقط در جنگ‌های مصول استفاده شود».

این در حالی بود که آمریکا نسبت به حضور مشاوران نظامی ایرانی در کنار نیروهای عراق ابراز نگرانی کرده بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hassan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
0
سردار سلیمانی خسته نباشی
شجاعت تو باعث افتخار مملکت است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار