کد خبر: 708827
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
قیمت جهانی طلا همچنان با کاهش روبه‌رو است.
تسنیم، قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه تحت تاثیر ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی قرار گرفت و برای نهمین روز متوالی با کاهش روبرو شده است.

به گزارش رویترز، گمانه زنی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در روزهای گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش کاهش نرخ بیکاری آمریکا و بهبود اوضاع بازار اشتغال و کار این کشور تاثیر زیادی بر این گمانه زنی ها داشته است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1152 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به کمتر از 1147 دلار رسید که این پایین ترین رقم از دسامبر 2014 به شمار می رود.

ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود از آوریل 2003 میلادی رسیده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

برپایه این گزارش،‌ سرمایه گذاران بر این باورند که افزایش نرخ بهره آمریکا موجب کاهش تقاضا برای طلا خواهد شد. یک تاجر بازار طلا در هنگ کنگ در این باره گفت: تقویت ارزش دلار بی شک تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. تقاضای فیزیکی در شرایط کنونی آنقدر زیاد نیست تا مانع افت بیشتر قیمت طلا شود.

وی افزود: افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز بر این باورند که فدرال رزرو باید هر چه سریعتر نرخ بهره را افزایش دهد و در غیر این صورت آمریکا با رکود اقتصادی دیگری روبرو خواهد شد.

پیش بینی کارشناسان اقتصادی این است که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز نیز اعلام کرد که با شکسته شدن سطح حمایتی 1156 دلاری این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به زودی به کمتر از 1131 دلار برسد.

قیمت طلا در 9 روز گذشته به طور متوالی کاهش داشته و از ابتدای سال 2015 تاکنون بیش از 3 درصد کاهش را تجربه کرده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که رشد تقاضای فیزیکی چین و هند نیز نمی تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت در کوتاه مدت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار