کد خبر: 708644
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
آيا «مركز حاشيه»‌ حواشي را از مهران مديري دور مي‌كند؟
بعد از چند سال غيبت مـهـران مـديري و سـريـال‌هــايش در برنامه‌هاي نوروزي تلويزيون، حالا برخي خبرها احتمال بازگشت مديري و جديدترين سريالش به شبكه سوم سيما را قوت داده‌اند و گفته مي‌شود كه مهران مديري قرار است با «مركز حاشيه» مهمان خانه‌هاي مردم در نوروز 94 باشد.
الناز خمامي‌زاده
بعد از چند سال غيبت مـهـران مـديري و سـريـال‌هــايش در برنامه‌هاي نوروزي تلويزيون، حالا برخي خبرها احتمال بازگشت مديري و جديدترين سريالش به شبكه سوم سيما را قوت داده‌اند و گفته مي‌شود كه مهران مديري قرار است با «مركز حاشيه» مهمان خانه‌هاي مردم در نوروز 94 باشد.
به گزارش «جوان»، خبر احتمال بازگشت مهران مديري به تلويزيون در ايام نوروز 94 بعد از آن منتشر شده كه چندي پيش رسانه‌ها از توقف ساخت سريال «اتاق عمل» او باخبر شدند؛ حالا اما گفته مي‌شود كه تصويربرداري مجموعه تلويزيوني جديد مهران مديري مدتي است كه از سر گرفته شده و جالب‌تر آنكه بنا بر تصميم جديد مديران تلويزيون اين سريال به «مركز حاشيه» تغيير نام داده است.
اين تغيير نام حدس و گمان‌هايي را در ذهن ايجاد مي‌كند؛ به نظر مي‌رسد كه مديران تلويزيون براي مرتفع كردن تمام مشكلاتي كه بر سر راه ساخت آخرين اثر تلويزيوني مهران مديري وجود داشت صلاح را بر اين دانسته‌اند كه با تغيير نام اين سريال از «اتاق عمل» به «مركز حاشيه»، اندكي از حساسيت‌هايي كه نسبت به اين سريال وجود دارد بكاهند؛ به احتمال زياد حتي تغيير و تحولاتي در محتواي سريال مهران مديري نيز به وجود آمده است. چندي پيش رسانه ها، تعطيلي سريال «اتاق عمل» مديري را به دلخوري پزشكان از اين سريال و نيز كنايه وزير بهداشت درباره اينكه ديوار پزشكان كوتاه است ربط دادند. «‌مركز حاشيه» با نام سابق «اتاق عمل» در 90 قسمت 40 دقيقه‌اي است. مديري در حال ساخت سريالي درباره جامعه پزشكي است كه بخش اعظمي از داستان‌ها و سكانس‌هايش در بيمارستان مي‌گذرد. روابط‌عمومي اين سريال چند ماه پيش اعلام كرد به دليل تغييرات در متن و محتواي اين سريال، ضبط آن به مدت 20 روز متوقف شد و با بازنويسي و تغييراتي در متن و اجرا ادامه توليد به زودي آغاز خواهد شد.
اين خبر اذهان را به سمت نارضايتي جامعه پزشكي از محتواي سريال برد؛ جامعه پزشكي كشور قبلاً هم به سريال طنزي مثل «ساختمان پزشكان»‌ روي خوش نشان نداده بود. اين دژ تدافعي حتي با اظهارات وزير بهداشت در دفاع از جامعه پزشكي و نيز نامه رئيس سازمان نظام پزشكي ايران به معاون سيماي رسانه ملي مستحكم‌تر شد. رئيس سازمان نظام پزشكي ايران در اين نامه خواستار جلوگيري از خدشه‌دار شدن جايگاه جامعه پزشكي در پخش برنامه‌هاي طنز شده بود. اين نگراني در حالي بود كه در ماه‌هاي گذشته نيز مسائلي چون افزايش تعرفه پزشكان و انتشار كتاب جديد تعرفه‌ها كه به منظور كاهش پديده زيرميزي بگيري انجام شد و نيز اقدام چند ماه پيش مجلس در اعلام اسامي پزشكان زيرميزي بگير همهمه‌اي را در جامعه پزشكي كشور ايجاد كرد؛ چيزي كه شايد باعث نگراني دوباره اين جامعه شد شبيخون مهران مديري به اين فضاي ملتهب و نيشتر او به همه اين مسائل از دريچه طنز است كه بيش از هر دريچه ديگري بازخورد دارد.
با تمام اين تفاسير شايد درك تغيير نام و محتواي سريال جديد مهران مديري و به خصوص بازگشت آن به شبكه سوم سيما حالا ديگر كار دشواري نباشد. تاكنون قسمت‌هايي از سريال «مركز حاشيه» ساخته شده است و احتمال دارد كه اين سريال در نوروز 94 به جاي پخش از شبكه تهران، از شبكه 3 سيما پخش شود. مهران مديري داستان‌هاي اتاق عمل را به خشايار الوند و اميرمهدي ژوله سپرده تا با همراهي الهه زارع‌نژاد، امير وفايي، امير برادران و اميرعباس پيام ماجراهاي اتاق عمل را رقم بزنند.
از بازيگران اين سريال مي‌توان به سيامك انصاري، سپند اميرسليماني، فلامك جنيدي، سيدجواد رضويان، آذين رئوف، سحر زكريا، نادر سليماني، ماندانا سوري، يوسف صيادي، اليكا عبدالرزاقي، مهران غفوريان، رضا فيض‌نوروزي، نيما فلاح، رامين ناصرنصير، سام نوري، سحر ولدبيگي، محمدرضا هدايتي، فاطمه هاشمي و ساعد هدايتي اشاره كرد كه برخي از اين چهره‌ها در سريال‌هاي قبلي مديري نيز ايفاي كرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار