کد خبر: 708511
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
حبیبی:
دبیرکل حزب موتلفه در گفتگو با «نسیم» گفت: بارها فرمایش حضرت امام (ره) که "میزان رای ملت است"را در سخنانمان تکرار می‌کنیم ولی به رای بزرگترین مجلس کشور به صورت جناحی می‌پردازیم

نسيم: محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در خصوص اعتماد اعضای مجلس خبرگان به آیت الله یزدی گفت: معتقدم که به هر حال در دوره‌های مختلف انتخابات به خصوص در مجلس خبرگان هر نتیجه‌ای که حاصل شود آن نتیجه باید مورد احترام همه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان یک مجلس کاملاً فرا جناحی است و متعلق به یک حزب، تشکیلات یا گروه خاصی نیست،‌تصریح کرد: اعضای این مجلس منتخبین مردم هستند که مراتب علم، تقوا و صلاحیت‌های کاملشان از طریق رأی مردم قبلاً مورد تأیید قرار گرفته و اگر به وظایفی که مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه و قوه قضائیه توجه داشته باشیم باید گفت که مجلس خبرگان بزرگترین نهاد جمهوری اسلامی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد:  نیازی به تحلیلی در خصوص نحوه انتخاب رئیس مجلس خبرگان  احساس نمی‌کنم و از ابتدا بنایمان بر این بود و الآن هم هست که مجلس خبرگان به هر نتیجه‌ای برای انتخاب رئیس رسید هم به رئیس جدید تبریک بگوییم و هم احترام کسانی که رأی هم نیاوردند را کاملاً حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: اصولاً به نظر من مجلس خبرگان را با تحلیل‌های سیاسی جناحی ارزیابی کردن بسیار کار نادرستی است و ما در دوره‌های مختلف انتخابات به خصوص راجب مجلس خبرگان احترام کامل برای رأیی که اعضای مجلس خبرگان ارائه می‌کنند،‌ قائل بودیم و هستیم.

حبیبی در پاسخ به این سوال که روزنامه های زنجیره ای و برخی رسانه های اصلاح طلب موجی را قبل از انتخاب رئیس مجلس خبرگان در جهت تقویت هاشمی راه انداختند ولی امروز بعد از ناکامی وی در انتخابات با تیترهایی مبنی بر اینکه "هاشمی سپر رئیس جمهور شد" مجلس خبرگان را جناحی دانستند، تحلیل شما در این خصوص چیست،‌ گفت: به نظر من این نوع تحلیل‌ها یعنی با عینک خاص جناحی نگاه کردن به موضوعات بسیار مهم و تعیین کننده‌ای مثل مجلس خبرگان است،من کاملاً مخالفم و معتقدم که جناح‌ها اصولاً بایستی حتی برای حفظ حرکت خودشان هم که شده ورود جناحی و تحلیل جناحی روی انتخابات مجلس خبرگان نداشته باشند.

وی تصریح کرد: این نوع تعابیر که حالا اگر فلان انتخاب شود به این دلیل است یا یک فرد دیگری انتخاب شود به این دلائل است اینها بحث‌هایی بی مبنی و بعضاً غیر منطقی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حضرت امام (ره) فرمودندکه میزان رأی ملت است،‌ افزود: بارها این فرمایش حضرت امام از سوی افراد تکرار می شود  آنوقت چطور به رأی بزرگترین مجلس کشور که مجلس خبرگان است به این گونه می پردازند؟

وی درپایان خاطرنشان کرد: خبرگزاری ها و روزنامه های وابسته به جناح ها از این تحلیل‌های به نظر من آبکی بی معنی اجتناب کنند و بهتر است که لااقل برای حفظ حرمت خودشان هم که شده وارد تحلیل‌های جناحی در این رابطه نشوند که جز سبکی برای آنها حاصلی ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار