کد خبر: 708399
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
سردار فضلي در نشست خبري عنوان كرد
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: راهيان نور به قول عزيزي حج بصيرتي است، همه سازمان‌هاي مردم‌نهاد دست به دست هم دادند و امروز راهيان نور به يك بلوغي در ساماندهي و سازماندهي به مردم رسيده‌ است.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: راهيان نور به قول عزيزي حج بصيرتي است، همه سازمان‌هاي مردم‌نهاد دست به دست هم دادند و امروز راهيان نور به يك بلوغي در ساماندهي و سازماندهي به مردم رسيده‌ است.
به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ پاسدار علي‌فضلي در نشست خبري راهيان نور و جشنواره ملي سرزمين نور در جمع خبرنگاران گفت: در تمام طول سال ما اردوي راهيان نور داريم و بايد بگويم امسال از لحاظ توسعه كمي و كيفي به لطف خدا رشد يافته كه اين رشد مشهود است و قريب به 6 ميليون نفر را براي حضور پيش‌بيني كرده‌ايم.  جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: جامعه هدف ما اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه علميه، دانشجوها، طلبه‌ها، فرهنگيان، متخصصين در همه امور و اقشار و آحاد مختلف مردم هستند كه امروز توفيق پيدا كرده‌ايم در خدمت اين زوار كربلاي ايران باشيم.
وي ادامه داد: به يك ميليون و 25 هزار دانش‌آموز تا پايان دي ماه خدمات ارائه مي‌شود كه تا كنون 590هزار‌نفر از دانش‌آموزان از ايلام، خوزستان، كردستان، آذربايجان غربي و بخشي ديگر نيز از راهيان نور دريايي بازديد كرده‌اند. امسال 22 هزار دانش‌آموز دبيرستاني و 22 هزار مدير به كاروان‌هاي راهيان نور اضافه شده است. سردار فضلي ادامه داد: ما عموماً در طول سال در اين مناطق زائر داريم ولي در ايام سال تحويل معمولاً حجم بيشتري از خانواده‌ها به اين اردوها مي‌آيند كه امسال رفاه بهتري براي‌شان فراهم شده و اعلام مي‌كنم هر عزيزي كه تشريف بياورد ما خدمتگزارش خواهيم بود.  جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: تمام زائرسراهاي ما در سراسر مناطق راهيان نور در خدمت زوار است اما اگر جا كم بود مي‌توانند خيمه‌هاي خود را در اطراف اردوگاه‌هاي ما نيز كه كاملاً امن است و امكانات دارد برپا كنند.
وي افزود: اردوي راهيان نور دريا هم كه پنج سال است انجام مي‌شود امسال توجه بيشتري به آن شده و اعزام‌ها نيز افزايش پيدا كرده است و اميدواريم در سال آينده نيز بتوانيم تعداد بيشتري زوار به اين مناطق اعزام كنيم همانطور كه مي‌دانيد در احاديث ما آمده مجاهدت در دريا ثوابش دو برابر نسبت به مجاهدت در زمين است كه مردم ما از اين موهبت كم بهره برده‌اند.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور سپاه و بسيج گفت: در 11 نقطه نمايش‌هاي رزمي و رزمايش شبانه برگزار مي‌شود كه پنج نقطه آن در خوزستان براي تمام زائران فراهم است و هيچ ‌گونه هزينه‌اي ندارد.
وي اظهار داشت: جشنواره ملي سرزمين نور نيز كه از فردا افتتاح مي‌شود به مدت شش شب خواهد بود كه در 25 اسفند و در سالن شهيد باكري خرمشهر با ظرفيت 6هزارنفري مراسم اختتاميه را برگزار خواهيم كرد.
جانشين فرمانده بسيج در پايان اظهار داشت: بايد بگويم كه بيني و بين‌الله همه ارگان‌ها در راهيان نور به ما كمك مي‌كنند و در جلسه‌اي كه با رئيس‌جمهور نيز داشتيم او هم قول همكاري خوبي در اين راستا به ما داد.
  اربعين شهداي چپل هيل در شلمچه برگزار مي‌شود
از آنجايي كه اربعين شهداي چپل هيل با ايام اوج راهيان نور و حضور كاروان‌هاي مختلف تلاقي يافته است، روز 28 اسفندماه مراسم ويژه‌اي در كنار مزار شهداي گمنام در شلمچه به مناسبت اربعين اين شهيدان برگزار خواهد شد.  سردار يعقوب سليماني، مسئول سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري بسيج نيز در نشست خبري ديروز با اشاره به اين سخن از امام خامنه‌اي «اين‌جنگ يك گنج است» گفت: دفاع مقدس گنج است و بهترين بستر و زمينه براي بهره‌برداري از آن اردوهاي معنوي راهيان نور است.   سردار سليماني از افزايش حضور زائران خارجي نسبت به سال گذشته در اين اردوها خبر داد و اظهار داشت: امروز راهيان نور پديده‌اي فرا‌منطقه‌اي است و با وجود محدوديت‌هاي فراوان زمينه‌ساز حضور حقيقت‌جويان و حق‌طلبان از اقصي نقاط جهان است و زائران خارجي در مناطق مختلف از غرب و شمال غرب تا جنوب و غرب كشور در زيارتگاه‌ها و مناطق عملياتي دفاع مقدس حضور پيدا مي‌كنند.
مسئول سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري بسيج با اشاره به برگزاري جشنواره ملي و مردمي سرزمين نور در مناطق عملياتي و زيارتگاه‌هاي دفاع مقدس ادامه داد: اين جشنواره از 20 تا 25 اسفند در دو بخش مردمي و حرفه‌اي در بخش‌هاي خاطره‌نويسي، دل‌نوشته، فيلمنامه‌نويسي، فيلم و عكس موبايلي، عكس، فيلم كوتاه و بلند، شعر و... برگزار خواهد شد كه البته بخش تخصصي با عنوان ققنوس در پادگان شهيد باكري خرمشهر برگزار مي‌شود و برترين‌هاي اين جشنواره در آن معرفي مي‌شوند.  سردار سليماني با اشاره به چاپ آثار برگزيدگان 12دوره جشنواره ملي سرزمين نور اظهار داشت: چهار عنوان كتاب از آثار كه در 12سال اخير در جشنواره ملي سرزمين نور در رشته‌هاي شعر، داستان، خاطره و متن ادبي در جشنواره حضور داشته‌اند در اختتاميه جشنواره رونمايي مي‌شود.  وي ادامه داد: برنامه ويژه امسال از نظر كمي و كيفي، اجراي رزمايش فرهنگي، رزمي، بصيرتي، «مردان آسماني و ستارگان زميني» كه به صورت نمايش، صحنه‌ها و عمليات‌هاي ويژه دفاع مقدس را بازگو مي‌كند، در چهار نقطه از خوزستان و در اردوگاه‌هاي شهيد مسعوديان و شهيد حبيب‌اللهي اهواز، شهيد محلاتي حميديه و شهيد باكري خرمشهر برگزار مي‌شود و شبانه بيش از 3 هزار زائر راهيان نور از اين نمايش بازديد مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار