کد خبر: 708236
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
سردار نقدي:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:ما 66 میلیارد دلار واردات رسمی داریم که با 20میلیارد دلار قاچاق کالا روی هم 86 میلیارد دلار می شود اگر نصف چیزهای بی فایده ای که نیاز به واردات آنها نیست را حذف کنیم همین کار بخش زیادی از نیاز ما به ارز را از بین می برد.
جوان آنلاين: سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌و‌گو با رهیاب در خصوص راهکارهای قطع وابستگی به نفت اظهار داشت:ما 66 میلیارد دلار واردات رسمی داریم که با 20میلیارد دلار قاچاق کالا روی هم 86 میلیارد دلار می شود اگر نصف چیزهای بی فایده ای که نیاز به واردات آنها نیست را حذف کنیم همین کار بخش زیادی از نیاز ما به ارز را از بین می برد.


وی افزود:به جای اینکه نفت را خام بفروشیم باید آن را به فرآورده و محصولات مصرفی تبدیل کنیم اگر این یک میلیون بشکه ای که امروز می فروشیم تبدیل به محصول شود بیکاری در ایران نخواهیم داشت.
 

سردار نقدی با اشاره به واردات گسترده محصولات عذایی به کشور گفت:10 تا12 میلیارد واردات مواد غذایی داریم که می توانیم با توجه به بخش کشاورزی و  بهره وری از زمین که کاملا هم شدنی است این واردات را حذف کنیم.
 

وی ادامه داد:هزینه های زائد فراوانی در دستگاه ها داریم که اگر همین ها را جمع و جور کنیم و در هزینه های تشریفاتی صرفه جویی کنیم بخشی از نیازهای ما به پول نفت برطرف می شود.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان ساخت:معوقات بانکی و فرار از مالیات های فراوانی داریم که دستگاه ها کمتر سراغ اعاده این حقوق می رونداین پول ها  می توانند نیازهای زیادی از دولت را رفع کند.

 وی در پاسخ به این سوال که نتیجه بسته پیشنهادی اقتصاد مقاومتی بسیج به دولت چه شد اظهار داشت:از طرف دولت استقبالی نشد.


سردار نقدی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم غرب عنوان داشت:ما رتبه یک انرژی فسیلی در دنیا را داریم تصمیمات ایران می تواند سرنوشت انرژی دنیا را تغییر دهد.


وی با بیان اینکه ایران ظرفیت های بالایی برای تحریم غرب دارد ادامه داد:ممکن است امروز غربی ها خریدار مستقیم نفت نباشند ولی اگر خودمان شیرهای گاز و نفت را ببندیم تعادل بازار به هم می خورد.


وی افزود:نباید فراموش کرد که عمده گاز و نفت منطقه از زیر پای پیروان حضرت آقا می گذرد اگر ایشان دستور دهند که شیرهای گاز ونفت قطع شود در کشورهای دیگر هم این اتفاق خواهد افتاد.
 

سردار نقدی در پایان گفت:ایران مسیر ترانزیت هوایی و زمینی بسیاری از کشورهای دنیاست تمام این گزینه ها می توانند برنامه تحریمی ما برای غربی ها در آینده باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
1
احسن به این سردار عزیز چرا دولت می ترسد این کار ی است که بچه های انقلاب میکنند همان طوری که در جنگ این کار را کردند
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
0
دست دولت درنکنه مرسی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار