کد خبر: 708182
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
گروه «ماه بانو» كه اين روزها بحث بر سر تك‌خواني «سحر محمدي»، عضو تك‌خوان اين گروه بالا گرفته بود، با مجوز وزارت ارشاد به لندن سفر كرد و در حال برگزاري يك كنسرت هستند
مصطفي شاه كرمي
گروه «ماه بانو» كه اين روزها بحث بر سر تك‌خواني «سحر محمدي»، عضو تك‌خوان اين گروه بالا گرفته بود، با مجوز وزارت ارشاد به لندن سفر كرد و در حال برگزاري يك كنسرت هستند. سحر محمدي با انتشار تصويري از خود اعلام كرد: «در روز جهاني زن، حجاب خودم را كنار زدم تا به جهان اعلام كنم زنان ايراني نياز به آزادي دارند... ما را كمك كنيد!»
به گزارش «جوان» سحر محمدي يكي از دو خواننده گروه «ماه بانو» در مراسمي كه در لندن و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليه برپا شده بود، اعلام كرده است كه «در روز جهاني زن، حجاب خودم را كنار زدم تا به جهان اعلام كنم زنان ايراني نياز به آزادي دارند... ما را كمك كنيد!»
مدتي پيش و به‌رغم هشدارهايي كه از سوي برخي دلسوزان و رسانه‌هاي انقلابي نسبت به خروج اعضاي گروه ماه بانو با سرپرستي مجيد درخشاني به كنسرت لندن و به بهانه مناسبت روز جهاني زن! صورت گرفته بود؛ مديران وزارت ارشاد همانند هشدارهاي مشابه و دلسوزانه ديگر دغدغه‌مندان انقلاب اسلامي توجهي به آن نكردند.
وزارت ارشاد به خصوص اداره كل حراست اين وزارتخانه كه بيش از هر ارگاني بايد به عملكرد هنرمندانش توجه كند، هيچ واكنشي نشان نداده و به جاي رفع مشكلات فرهنگي در سالي كه مقام معظم رهبري آن را سال فرهنگ ناميده‌اند، تلاش كردند تا به حاشيه‌سازي و جنجال رسانه‌اي با رسانه‌هاي منتقد به عملكرد وزارت ارشاد بپردازند. در اين ميان گروه «ماه بانو» در لندن حاضر شده و بعد از اجراي كنسرت با تك‌خواني سحر محمدي خواننده‌اي كه پيش از اين نيز سابقه كشف حجاب و روابط آزاد با نامحرمان و بهائيان خارج از كشور را داشت و با افتخار به انتشار تصاوير خود در رسانه‌هاي گروهي پرداخته بود، اين‌بار به صورت گروهي به كشف حجاب و انتشار تصاوير خود در شبكه‌هاي اجتماعي كردند. البته اين اتفاق براي اولين‌بار نيست كه به وقوع مي‌پيوندد و پيش از اين نيز در داخل كشور مسئله تك‌خواني زنان باعث موضع‌گيري برخي مراجع عظام تقليد، ائمه جمعه و جماعت و قشرهاي مختلف مردم شده است. روز هشتم آبان‌ماه سال‌جاري و پس از گذشت ۳۴ سال از وقوع انقلاب اسلامي و براي ‌اولين بار و در تالار وحدت تهران، يك خواننده زن در آن كنسرت مختلط آواز خواند. همين مسئله و برخي اخبار مبني بر حضور وزير ارشاد در اين جلسه كه چند روز بعد و با انتشار بيانيه‌اي تكذيب شد، اولين اخبار تك‌خواني زنان در كنسرت‌ها و اظهارنظرها و واكنش‌هاي بعد از آن شكل گرفت. اما اقدام اخير گروه «ماه بانو» در لندن كه در ايام فاطميه و روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله عليه از خواننده‌هاي زن قبل از انقلاب تقدير كرده و با انتشار عكس بدون حجاب اعضاي اين گروه با جملاتي كه در بالا اشاره شد؛ در نوع خودش بي‌نظير بوده است! وزارت ارشاد بايد آگاه باشد كه وظيفه نظارت بر عملكرد اين هنرمندنما‌ها برعهده اين دستگاه است و مردم شهيدپرور ايران خواستار واكنش و برخورد جدي اين وزارتخانه و دستگاه‌هاي قضايي با چنين خوانندگاني هستند كه نقش اول تروريسم فرهنگي را عليه نظام برعهده داشته‌اند. اميدواريم كه دوستان وزارت ارشاد با تندي كردن و اظهارات تعجب‌برانگيز مدعي نشوند كه به مراجع عظام تقليد و روحانيون و مردم اخبار نادرست يا كاناليزه شده ارائه مي‌شود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار