کد خبر: 707407
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
احتمال اكران در جشنواره فيلم مقاومت
محمد خزاعي چه زماني كه دبيري جشنواره فيلم فجر را برعهده داشت و چه اخيراً كه دبيري جشنواره فيلم مقاومت را برعهده گرفته همواره به واسطه ايده‌هايش در جلب توجه اهالي رسانه، متفاوت نشان داده است.
محمد خزاعي چه زماني كه دبيري جشنواره فيلم فجر را برعهده داشت و چه اخيراً كه دبيري جشنواره فيلم مقاومت را برعهده گرفته همواره به واسطه ايده‌هايش در جلب توجه اهالي رسانه، متفاوت نشان داده است.
خزاعي احتمالاً به‌خاطر تجربياتي كه در حيطه رسانه دارد، سعي مي‌كند جشنواره‌هايي را كه دبيري آنها در اختيار وي قرار مي‌گيرد خبرساز كند. اين مهم شايد درباره جشنواره‌اي چون فجر كه منحصربه‌فردترين جشنواره ايراني است به چشم نيايد اما در جشنواره مقاومت خيلي خوب خود را نشان مي‌دهد. خزاعي در سيزدهمين جشنواره فيلم مقاومت براي آنكه حاشيه خبري مناسب براي جشنواره‌اش فراهم كند چند كار متفاوت انجام داد و يكي از آنها قرار دادن فيلم جنجالي «پادشاه شن‌ها» در جشنواره است.
   تصميمي كه جشنواره مقاومت را در جهان خبرساز كرد
اين فيلم كه به دليل ماهيت ضدسعودي‌اش از سوي برخي از كشورهاي عرب‌زبان تحريم شده بود و حتي كارگردان سوري‌اش «نجدت اِنزور» به دليل افشاي ماهيت حكومت آل سعود در فيلمش با تهديدات فراوان خاندان سعودي و البته صدور فتواي مهدورالدم بودن از سوي يكي از مفتي‌هاي عربستان مواجه شده بود در جشنواره سيزدهم مقاومت به نمايش درآمد و همين امر سبب‌ساز آن شد كه بعد از سال‌ها اخبار جشنواره مقاومت هم در رسانه‌هاي جهان بازتاب داشته باشد.
   توليد فيلم با محوريت داعش به كارگرداني اِنزور
خزاعي براي چهاردهمين جشنواره مقاومت نيز برنامه‌هاي جالبي دارد. مهم‌ترين برنامه باز هم به «نجدت انزور» برمي‌گردد. خزاعي كه سابقه توليد آثاري چون «احضارشدگان» و «قلاده‌هاي طلا» را در كارنامه دارد تصميم گرفته يك درام جنگي مهيج را به كارگرداني انزور تهيه كند. اين درام داستاني صريح و به شدت واقع‌گرايانه جنايات داعش و عقبه تشكيلاتي اين گروه را به تصوير مي‌كشد.
    حضور ستاره‌هاي سينماي عرب
نجدت انزور خود فيلمنامه كار را مي‌نويسد و بناست براي توليد اثر نيز يك مشاركت همه‌جانبه ميان ايران و سوريه انجام شود. براي آنكه فيلم توانايي جلب مخاطب در كشورهاي عرب زبان منطقه را داشته باشد، بازيگران اثر اغلب از چهره‌هاي سرشناس سينماي عرب انتخاب خواهند شد. اما عوامل پشت صحنه كار، از جمله مدير تصويربرداري، صدابردار، طراح صحنه و كارشناسان تصويرسازي‌هاي رايانه‌اي از ميان تكنيسين‌هاي برجسته ايراني انتخاب خواهند شد. بخش عمده فيلمبرداري اثر نيز در سوريه انجام خواهد شد و البته انزور خواهد كوشيد نماهاي درگيري‌هاي فيلمش را منطبق با مستندهايي كه توسط چهره‌هايي چون مرتضي شعباني از تقابل با داعش گرفته شده بازسازي كند.
   شگفتي جشنواره چهاردهم مقاومت
فيلمنامه اين اثر آخرين مراحل بازنويسي را مي‌گذراند و از اواسط ماه مي‌ يعني مقارن با ارديبهشت‌ماه آينده كار كليد خواهد خورد.
پروسه زماني فيلمبرداري نيز بين دو تا سه ماه تخمين زده شده است و بلافاصله بعد از فيلمبرداري نيز تدوين انجام خواهد شد تا نخستين نمايش اين فيلم در جشنواره چهاردهم مقاومت باشد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار