کد خبر: 707238
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
رئيس‌جمهوري در ديدار اعضاي ستاد مركزي راهيان نور:
كتاب دفاع مقدس را بايد همواره پيش روي نسل‌هاي نو گشوده نگهداريم و اين رسالت بزرگ فرهنگي اكنون بر دوش اعضاي ستاد راهيان نور است.
كتاب دفاع مقدس را بايد همواره پيش روي نسل‌هاي نو گشوده نگهداريم و اين رسالت بزرگ فرهنگي اكنون بر دوش اعضاي ستاد راهيان نور است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري حجت‌الاسلام دكتر حسن روحاني، عصر ديروز در ديدار اعضاي ستاد مركزي راهيان نور كشور قدرت ايران اسلامي را در سايه ايمان جوانان دانست و با اعلام حمايت دولت از ستاد راهيان نور گفت: شما بايد واقعيت‌هاي جنگ و افتخارات رزمندگان ما را بدون اغراق و مبالغه براي جوانان بيان كنيد.  دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه در جنگ هشت ساله، فرهنگ، نيروي انساني و انگيزه ديني بر انواع تجهيزات و سلاح پيروز شد، گفت: پيروزي ما پيروزي قدرت انساني، قلب‌هاي پاك و منور و ايمان و ايثار جوانان بر تجهيزات بود.  دكتر روحاني با طرح اين سؤال كه امروز چگونه بايد كشور را حفظ و پيشرفت كنيم؟ اظهار داشت: اگر به بعد فرهنگي حراست از كشور و رشد و پيشرفت توجه نكنيم، حتماً به هدف نخواهيم رسيد. غالباً مي‌گويند، توسعه‌اي پايدار است كه در آن ملاحظات زيست‌محيطي رعايت شده باشد اما معتقدم توسعه پايدار، توسعه‌اي است كه در آن ابعاد فرهنگي لحاظ شده باشد و در چنين وضعيتي است كه مردم باور مي‌كنند توسعه كشور يك ضرورت است و براي تحقق اين هدف به حركت درمي‌آيند.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه هشت سال دفاع مقدس به همين ترتيب با پيروزي و افتخار مديريت شد، تصريح كرد: در دفاع مقدس با انبوهي از مشكلات و فقدان تجهيزات و تسليحات مواجه بوديم و اين نيروي انساني و انگيزه ديني بود كه بر انواع سلاح و تجهيزات پيروز شد.  دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه ما طالب و طرفدار صلح هستيم، خاطرنشان كرد: بديهي است كه صلح زماني حاصل شده و پايدار مي‌ماند كه قدرت بازدارندگي وجود داشته باشد والا در دنياي امروز كه اخلاق به فراموشي سپرده شده است و هيچ ملتي نمي‌تواند ادعا كند كه دشمن و رقيب ندارد، اگر قدرت بازدارندگي وجود نداشته باشد، صلح معني و دوام نخواهد داشت.  رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه البته سلاح و تجهيزات هم از مؤلفه‌هاي قدرت و توان بازدارندگي است، گفت: اهميت قدرت سخت در بازدارندگي بر همگان آشكار است، اما از آن مهم‌تر قدرت نرم است. اگر انواع سلاح و تجهيزات وجود داشته باشد، اما روحيه جهاد و اخلاص نباشد، قدرت بازدارندگي و پيروزي حاصل نمي‌شود.
دكتر روحاني خطاب به حاضران گفت: بسيار مهم است كه ببينيم، اخلاص و روحيه و فرهنگ جهادي چگونه ايجاد مي‌شود. يكي از راه‌هاي اصلي آن زنده نگه داشتن و بازگو كردن رشادت‌هاي قهرمانان دفاع مقدس است كه هشت سال جنگيدند و پيروزي‌هاي غرورآفرين كسب كردند.
رئيس‌جمهوري اضافه كرد: ايجاد، حفظ و ارتقاي روحيه و فرهنگ جهاد و ايثار براي ما بسيار مهم است و يكي از بهترين راه‌هاي دستيابي به اين هدف مهم، بازنگاه داشتن كتاب دفاع مقدس پيش روي نسل جوان است.
دكتر روحاني با بيان اينكه راهيان نور به هيچ حزب، جناح و گروهي تعلق نداشته و متعلق به دفاع مقدس، همه مردم، كشور و مقام معظم رهبري است، تصريح كرد: راهيان نور هم، همچون نيروهاي مسلح كه امام راحل تأكيد داشتند، نبايد در فعاليت‌هاي حزبي و گروهي وارد شود، متعلق به همه كشور است و دليل اين تأكيد آن است كه نيروهاي مسلح بايد در روز خطر و ضرورت بتوانند از همه كشور و مردم، فارغ از هر دسته‌بندي و ويژگي دفاع كرده و همه مردم را براي دفاع از كشور به صحنه بياورند.
رئيس‌جمهوري ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نيز اگر چه نه به شكل فعلي، اما فعاليت‌هاي حزبي و گروهي در كشور وجود داشت، ولي به هيچ وجه در جبهه‌ها بروز و ظهور نداشت و امروز نيز راهيان نور بايد از اين مسئله بركنار مانده تا بتواند همه مردم و ملت را آنچنان با فرهنگ ايثار و شهادت مأنوس كند كه آماده باشند در زمان ضرورت جان و مالشان را فداي كشور كنند.
دكتر روحاني در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در كنگره امريكا، گفت: با وجود تجربه دفاع مقدس باز هم يك آدم متجاوز آمده و ماهيت خودش را دوباره آشكار كرده و گفته كه اگر امريكا با ما نباشد به تنهايي در برابر ايران مي‌ايستيم.
رئيس‌جمهوري با خنده‌دار توصيف كردن اين سخنان افزود: تمام قلوب امت اسلام مالامال از كينه عليه اين رژيم و جنايات آنهاست و حالا نخست وزير اين رژيم كه در رأس اين جنايتكاران است، آمده و ملت بزرگ و غيور ايران اسلامي را با حضور رهبري شجاع، تهديد مي‌كند! لذا روشن است كه ما همواره به قدرت و توان بازدارندگي نياز داريم.
دكتر روحاني اظهار داشت: دشمنان بايد از قدرت و توان بازدارندگي ايران بترسند و اين در وهله اول با ايمان جوانان كشور حاصل مي‌شود و بعد در اختيار داشتن تجهيزات و تسليحات. حفظ و ارتقاي روحيه و فرهنگ جهاد، وظيفه مهم راهيان نور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار