کد خبر: 707134
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
افخم:
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توافق در یک مرحله و همه موضوعات را شامل خواهد شد.
جوان آنلاين: مرضیه افخم در نشست هفتگی با نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی افزود: درباره همه موضوعات مورد گفت و گو شامل غنی سازی، فعالیت سایت ها، تحقیق و توسعه، تحریم ها و موارد متعدد دیگر که مذاکره کنندگان در دستور کار دارند، در حال بحث و گفت و گو است.

وی با بیان اینکه موضوعات در حال بحث و گفت و گو است، افزود: طرف ها در حال کار بر روی ابعاد فنی و حقوقی هستند، همچنین در حوزه موضوعات سیاسی هم بحث هایی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: ایران اعلام کرده ما خواهان رفع همه تحریم ها هستیم و در این بحث موضع ایران صریح و روشن است و همواره نیز آن را اعلام کرده است.


** دیدگاه های ایران شفاف است/ از بحث های جدی برداشتن تحریم ها است

وی در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 در مونترو سوئیس، گفت: مذاکرات فشرده ای در جریان است. گفت وگوها با حضور وزرای خارجه ایران و آمریکا، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و وزیر انرژی آمریکا و همچنین در سطح معاونین ادامه دارد.

افخم افزود: شاهد مذاکرات متعددی هستیم که طرف های حاضر تلاش دارند از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند تا امکان یافتن راه حل فراهم شود.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: به هر حال باید مذاکرات را دنبال کرد. هنوز برای قضاوت درباره مذاکرات و میزان پیشرفت آن زود است تا ببینیم در چند روز آینده به چه شکل خواهد بود.

افخم درباره بازه زمانی مذاکرات گفت: باید بگویم دوطرف توافق کرده اند که مذاکرات تا پایان ژوئن تمدید شود و از این زمان برای گفت وگو و مذاکره در رابطه با ابعاد مختلفی که مطرح و موضوعاتی که مورد مذاکره است، استفاده شود.

وی ادامه داد: ابعاد فنی، سیاسی و حقوقی همه در حال حاضر در مذاکرات مطرح هستند به هر حال در کنار گفت وگوهای فنی، در حوزه سیاسی هم تحریم ها یکی از جدی ترین بحث هایی است که بر سر آن گفت وگو می شود.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مذاکرات تا امروز خواهان رفع کامل تحریم ها شده است، افزود: در این زمینه با شفافیت و صراحت دیدگاه های خود را مطرح کرده ایم. بنابراین در این دور هم این موضوع به عنوان یکی از محورهای مذاکرات که آقای ظریف بر آن تأکید داشته اند مطرح است.

افخم ادامه داد: در حال حاضر هم گفت وگوها ادامه دارد و باید صبور بود و همزمان و همراه با آن پیش برویم. قضاوت درباره میزان پیشرفت در مذاکرات را موکول کنیم به روندی که اخبار آن منتشر خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار