کد خبر: 707121
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
چهارمین دور رایزنی‌های وزرای خارجه ایران و آمریکا، رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر انرژی آمریکا، معاونان وزرا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مونترو سوئیس آغاز شد.
 فارس: چهارمین دور رایزنی‌های محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا، صالحی و مونیز رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا، معاونان وزرا و همگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت11:30 به وقت تهران دقایقی پیش آغاز شد.

صبح امروز (چهارشنبه) علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در پنجمین دور رایزنی خود در مونیز درباره مباحث فنی موضوع هسته‌ای ایران به گفت‌وگوی دوجانبه پرداختند. صالحی و مونیز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چهار بار به صورت دوجانبه و سه بار هم در قالب نشست وزاری خارجه حضور یافتند و یک دور هم به همراه معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا به گفت‌وگو در راستای حل اختلافات بر سر راه توافقنامه جامع هسته‌ای پرداختند.

ظریف و کری شب گذشته به مدت 2 ساعت و نیم و صبح امروز نیز دو ساعت و نیم (مجموعا 5 ساعت طی دیروز و امروز صبح) به همراه صالحی، مونیز، معاونانشان و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رایزنی در راستای رفع اختلافات موجود بر سر توافقنامه جامع هسته‌ای که عمده‌ترین آن موضوع رفع تحریم‌ها بود، پرداختند.

شب گذشته «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد جواد ظریف و جان کری، وزیران خارجه ایران و آمریکا، گفت‌وگو کرد.

وی در این تماس‌ها گفته است: «در این مرحله حساس از مذاکرات، اتحادیه اروپا کاملا به تسهیل مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع، متعهد است. ما نباید این فرصت تاریخ را از دست دهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار