کد خبر: 707080
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
شصت وششمین برنامه مناظره با این محوریت روز جمعه روی آنتن خواهد رفت که « آیا می‌توان ادعا کرد که ارزان بودن سیگار در کشور موجب افزایش مصرف آن شده است؟»
تسنیم: نمایندگان مجلس، مسوولان و کارشناسان با حضور در برنامه این هفته مناظره به بررسی "مالیات بر سیگار" می پردازند.

بر اساس آخرین آمار در حال حاضر سالانه بیش از 60 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که سهم روزانه آن، نزدیک به 30 میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی است. از سوی دیگر، در این میان، نزدیک به 25 میلیارد آن تولید داخل و سهم واردات از آن، به رقم 20 میلیارد نخ می‌رسد.

یکی از عوامل موثر بر کاهش مصرف سیگار استفاده از مکانیزم‌های قیمتی مانند افزایش مالیات بر سیگار است. در کمیسیون تلفیق پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر افزایش مالیات بر سیگار مطرح شد که با مخالفت این کمیسیون روبرو شد. وزارت بهداشت بر این نکته تاکید داشت که افزایش مالیات بر سیگار موجب کاهش لذت بردن از آن و کاهش مصرف آن خواهد شد. بعد از پیشنهادات مختلف در نهایت پیشنهاد افزایش 10 ریالی قیمت سیگار در صحن علنی مجلس رأی نیاورد. با این وجود، این مسأله همچنان مورد توجه محافل خبری، کارشناسان و مردم است.

شصت وششمین برنامه با این محوریت روز جمعه روی آنتن خواهد رفت که «آیا می‌توان ادعا کرد که ارزان بودن سیگار در کشور موجب افزایش مصرف آن شده است؟»

برنامه "مناظره" به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری جمعه 15 اسفند ساعت 16:30 روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار