کد خبر: 707018
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
در دیدار با هیئت ترکیه‌ای
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه روز سه‌شنبه گفت رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، حامی گروه‌های تکفیری است.
فارس: رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئت سیاسی ترکیه‌ای تاکید کرد که رجب طیب اردوغان حامی گروه‌های تکفیری است.

به گزارش المیادین، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه روز سه‌شنبه گفت رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، حامی گروه‌های تکفیری است.

بشار اسد ابراز داشت: اردوغان حامی نیروهای تکفیری و تندرو برای ارضا قدرت طلبی و اجرای نقشه‌هایش است.

رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با هئیت ترکیه‌ای که به دمشق سفر کرده اظهار داشت که دیدار هیئت ترکیه‌ای از سوریه نشان دهنده روابطی حقیقی میان ملت است.

هفته گذشته رسانه‌ها خبر دادند که هیئتی از شخصیت‌های سیاسی ترکیه‌ای به سوریه سفر خواهد کرد و این در شرایطی بود که روابط میان دولت دمشق و آنکارا طی سه سال گذشته به شدت بحرانی و تا سر حد جنگ میان دو کشور هم پیش رفت.

ترکیه و سوریه تا قبل از بحران سیاسی در این کشور روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و روسای جمهور و مقامات عالی رتبه آنکارا و دمشق به طور مرتب درحال رایزنی و مشورت در راستای تقویت روابط دو جانبه بودند اما با آغاز بحران در سال 2011، دولت ترکیه با حمایت از جریانات مخالف دولت دمشق که دارای نزدیکی ایدئولوژیک به دولت عدالت و توسعه در آنکارا بودند، زمینه تخریب این روابط را فراهم کردند.

ترکیه در حال حاضر اصلی‌ترین حامی مخالفان مسلح در سوریه است و  مرز این کشور با ترکیه اصلی‌ترین گذرگاه ورود تروریست‌ها به داخل خاک سوریه هستند. همکاری گسترده دولت ترکیه با تکفیری‌ها و افراد مسلح مخالف دولت دمشق پس از سرایت بحران به عراق و اقدامات داعش منجر به انتقادات زیادی از مقامات آنکارا در مجامع بین المللی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار