کد خبر: 707010
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
نمایندگان مجلس با تصویب بندی از لایحه بودجه مقرر کردند که اسامی بنگاههای در حال واگذاری در سال 94 و واگذار شده از سوی سازمان خصوصی سازی به سازمان ثبت اسناد واملاک کشور و بانک مرکزی اعلام شود.
ایسنا: نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه به بررسی موارد ارجاعی به کمیسیون تلفیق در بخش هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه پرداختند و بر این اساس بند "ز" تبصره 3 با اصلاحاتی به تصویب رسید.

مطابق با این مصوبه به منظور نظارت بیشتر بر فروش اموال و دارایی‌های غیر جاری و همچنین اخذ تسهیلات توسط بنگاههای در حال واگذاری در سال 94 و واگذار شده به صورت کنترلی اسامی این بنگاهها از سوی سازمان خصوصی سازی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی اعلام می‌شود.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ثبت هر گونه تغییرات در زمینه‌ی اساسنامه، سرمایه و دخل و تصرف در اموال از جمله نقل و انتقال زمین و خرید و فروش و اجاره را پس از اخذ مجوز کتبی از سازمان خصوصی سازی انجام دهند.

بانک مرکزی موظف است طی دستور‌العمل اعلامی به بانکهای خصوصی و دولتی اعطای هرگونه تسهیلات به شرکت‌های مذکور را مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار