کد خبر: 706953
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در واکنش به اظهارات علی فتح‌الله‌زاده گفت: مگر در زمان مدیریت آقای فتح‌الله‌زاده استقلال سیزدهم و نهم نشد.
مهر: امیر قلعه‌نویی در خصوص اظهارات روز گذشته علی فتح‌الله‌زاده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: وجدانا صحبت‌های ایشان را نخواندم. اولا فتح‌الله‌زاده جزو مدیران باشگاه بوده و خودم برای ایشان احترام قائل هستم. با هم چندین سال کار کردیم، کنار هم بودیم، فراز و نشیب داشتیم، برد و باخت داشتیم، نمی‌‎دانم چرا این مصاحبه‌ها را انجام داده است.

وی با بیان اینکه برایش جای تعجب دارد که چرا فتح‌الله‌زاده هر هفته در مورد استقلال صحبت می‌کند آنهم در شرایط حساسی که استقلال در کورس است، افزود: در روز بازی پرسپولیس و لخویا، چه صحنه‌های قشنگی از پیشکسوتان پرسپولیس دیدیم زیرا همه آمده‌ بودند تا به این تیم کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: برای من جای تعجب دارد که چرا دوستان می‌آیند خودشان را یک ماه با استقلال مطرح می‌کنند. آنها همه‌اش در مورد استقلال و امیر قلعه‌نویی صحبت می‌کنند، آیا آدم دیگری نیست که در مورد آن حرف بزنند؟

وی اضافه کرد: آقای عزیز آن موقع که استقلال دسته سوم بود و آقایان دوسال خانه من بودند، شما کجا بودید؟ من قلعه‌نویی، همان فرد استقلالی هستم که وقتی هیچکدام از آقایان از 10 کیلومتری استقلال رد نمی‌شدند، کنار تیم ماندم. بروید از آقایان علی جباری، کاظم اولیایی، نعلچه‌گر، ملک‌احمدی و .. بپرسید. من با استقلال قهرمان آسیا شدم، بعد از 11 ماه که پایم را جراحی کردم، به فوتبال بازگشتم، استقلال در دسته سوم بود. یکسال و نیم نه پول داشتیم و نه جا ولی آقایان می‌آمدند در خانه ما در امیر آباد، استراحت می‌کردند، همان تیم که بعدها نایب قهرمان لیگ شد.

قلعه‌نویی ادامه داد: من استقلالی هستم که تیم را در رده سیزدهم تحویل گرفتم. مگر در زمان مدیریت آقای فتح‌الله‌زاده استقلال سیزدهم و نهم نشد. همان موقع آمدیم و می‌گویم ما نه من، همان تیم استقلال را قهرمان جام حذفی کردیم، در سالی که آقایان لیگ را از دست دادند. آن سال حذفی قهرمان شدیم، جام را بردیم خانه منصور پورحیدری و گفتیم این جام مال ایشان است. مگر سالی که قهرمان جام خذفی شدیم، نگفتیم این جام سهم خدا بیامرز ناصر حجازی و فیروز کریمی استاد من است.

وی در ادامه تاکید کرد: مگر همان سال که استقلال قهرمان جام حذفی شد من نگفتم این قهرمانی سهم ناصر حجازی و فیروز کریمی است؟ مگر وقتی در جام ملت های آسیا به کره جنوبی باختیم نگفتند مقصر من هستم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: در بازی با تراکتورسازی گفتم هر اتفاقی رخ بدهد مسئولیت آن با من است. آیا من بعد از بازی از پله‌ها بالا رفتم و با جام عکس گرفتم؟ آن موقع که استقلال پول ندارد و تیم در رده‌های ۱۳ یا نهم جدول است، سراغ من می‌آیند. البته این افتخارم است و من جواب این آقا (فتح‌الله‌زاده) را تا چند ساعت دیگر به صورت مکتوب می‌دهم.

وی همچنین به کمک دوستانش به باشگاه استقلال اشاره کرد و افزود: دو نفر از دوستان ما حدود یک میلیارد تومان خرج کمپ استقلال کرده‌اند، آنها به استقلال کمک کرده‌اند. می‌خواهم به آقای فتح‌الله‌زاده بگویم وقتی یک گروه با هم کار کردند، همه چیز تمام می‌شود. این دیگر چه حرف‌هایی است که می‌زنند.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه فتح‌الله‌زاده گفته بود استقلال از رفتن مجتبی جباری و پژمان منتظری ضربه خورده بود، یادآور شد: آیا مگر ما تیمی بالاتر از برزیل در فوتبال سراغ داریم؟ همین تیم برزیل وقتی یک بازیکنش را از دست داد، در دو مسابقه ۱۰ گل خورد.

وی درباره اینکه مدیرعامل پیشین استقلال گفته بود مگر فولاد، مجتبی جباری داشته که قهرمان لیگ شده، اظهارکرد: خواهش می‌کنم بیاییم به مردم راست بگوییم. فولاد شایسته قهرمانی بود چون از اول تا آخر فصل کارش را با یک تیم کامل شروع و تمام کرد. مگر بختیار رحمانی بازیکن کوچکی است؟ نکته مهم در تیم فولاد این بود که مربی آنها می‌دانست از اول تا آخر فصل بازیکنانش را در اختیار دارد. نباید دروغ گفت، اگر فولاد الان بازیکنانش را ندارد به خاطر یک عامل بیرونی یعنی مشکل سربازی است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: هر مربی‌ای فلسفه خاص خودش را دارد. نوع مربیگری من این طور است که همیشه یک لیدر شماره یک در تیم‌هایم دارم، یک هافبک دفاعی خوب و یک بازی‌ساز، هر جا رفتم همین طور بوده است، چه در استقلال، چه در سپاهان و چه در تراکتور. ما در استقلال به روزهایی رسیدیم که حتی نیمکت ما به ۱۴ بازیکن نمی‌رسید.

وی به دوران حضورش در تیم تراکتورسازی اشاره کرد و افزود: ما کارمان را با تراکتور شروع کردیم و در طول فصل این تیم را تقویت کردیم تا در نهایت برای نخستین بار سهمیه آسیا را هم گرفتیم. حتی اگر چند اشتباه نبود ما می توانستیم قهرمان لیگ شویم.

دیدار تیمهای استقلال و پیکان

قلعه‌نویی در مورد این صحبت فتح‌الله‌زاده که گفته است بهترین تیم تاریخ استقلال را به قلعه‌نویی تحویل دادند اما با آن تیم در آسیا چهارم شدید؟، افزود: هرچی مدیرعامل است را روی خط بیاورید، ما تیمی را درست کردیم که با قدرت به جمع 8 تیم برتر آسیا رسید، 7 بازیکن همان تیم به تیم ملی رفته، مقابل کره‌جنوبی بازی کردند و به جام جهانی رفتند. آیا آن تیم باید تقویت شود یا باید بازیکنانش را از دست بدهد. این سوال من را پاسخ دهید که نباید این تیم تقویت شود؟

وی اضافه کرد: من گفتم به هر دلیل مجتبی جباری یا علی حمودی رفتند آقای فتح‌الله‌زاده مقصر نبوده است، این چه ربطی به ایشان دارد. اگر می‌گویند خواسته جباری زیاد بوده است باید بگویم همان موقع 3-4 بازیکن بوده‌اند که بیشتر از جباری پول گرفته‌اند. اگر جباری خواسته‌ای داشته، معقول بوده است. من در قراردادها نبودم اما می‌دانم قرارداد این بازیکن، از آن 3-4 بازیکن دیگر کمتر بوده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد این صحبت فتح‌الله‌زاده که گفته است اگر دوباره مدیرعامل استقلال شود با مربی دیگری کار می‌کند، یادآور شد: این پیز جالبی است که من نخواندم ولی به من گفته‌اند. ما هم گله‌‎مند شویم و بگوییم در شرایط حساسی که داریم و در کورس قهرمانی هستیم، این مصاحبه‌ها معنی دارد؟ جز اینکه می‌خواهد ذهن بازیکنان را به هم بریزند. برای من مهم نیست اما ان‌شاءالله آقای منصوریان، مجیدی و یا هرکس دیگری که برای تیم زحمت کشیده‌اند، قدمشان روی چشم، بیایند تیم و تشکیلات را تحویل بگیرند، کار کنند و زحمت بکشند.

وی ادامه داد: منصوریان را روی خط بیاورید که چگونه به آنها توصیه می‌کردم، چه صحبت‌‎هایی به محمود فکری، صمد مرفاوی و دیگران چه حرف‌هایی زدم. شما کدام تیم را سراغ دارید که 15 پیشکسوت، کاپیتان تیم ملی و کاپیتان استقلال در کنار کادرفنی کار می‌کنند.  من به منصوریان توصیه کردم که برود دنبال کار مربیگری زیرا در این بخش موفق می‌شوید.

قلعه‌نویی همچنین خاطرنشان کرد: من خوشحالم اما به آقای فتح‌الله‌زاده می‌گویم آن موقع که استقلال دسته سوم بود، شما کجا بودید. تیمی که یکسال تیم در خانه ما بود. آقای کاظم اولیایی شاهد زنده است، تیم را از دسته سوم بالا آوردیم و با شکست مقابل سایپا، نایب قهرمان لیگ شدیم، آن موقع این آقایان کجا بودند. در زمانی که پول هست، تیم برای آقایان است و وقتی بی‌پولی است، تیم برای امیر قلعه‌نویی است.

وی با بیان اینکه تیم استقلال زمانی که سیزدهم و نهم بود، به خاطر کمک به این تیم از قراردادهای بالا گذشته، یادآور شد: آمارم خدارا شکر، خدا را شکر، خدا را شکر، سه قهرمانی، دو تا جام حذفی، دو نایب قهرمان و یک رده سوم است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: مگر اتلتیکومادرید قهرمان شد، مهره‌های بارسلونا و رئال مادرید را در اختیار داشت؟ مگر کریستیانو رونالدو و مسی را در اختیار داشت. آیا واقعا این حرف فنی است؟ هر چند سال یکبار اتفاق می‌افتد، تیمی می‌آید قهرمان می‌شود.

وی تصریح کرد: بهترین قاضی مردم هستند. خوشحالم دسته سومی استقلال و نهمی آن برای من بوده است. دوستانم را آوردم از جیب شخصی خود برای تیم هزینه کردند، آقای کامرانی که دیگر به من منتسب نیست و شاهد هستند. این کارها را برای مردم کردیم و منتی نمی‌گذاریم زیرا ما به مردم بدهی داریم و هرچقدر انجام دهیم.

قلعه‌نویی در پایان گفت: هر وقت تیم قهرمان شد، بنده کنار بودم و هر وقت تیم نتیجه نگرفته، بنده آمدم و گفتم مسئولیتش را می‌پذیریم. در تیم ملی یکبار و در جاهای دیگر بارها این اتفاق افتاده است. اینکه به مردم دروغ بگوییم، امیر قلعه‌نویی همیشه دیگران را مقصر می‌کند، فیلم‌ها و ویدئوهای آن هست. من از پله‌ها بالا نرفتم که بیافتم برای اینکه جام را بگیرم، بلکه نشستم در رختکن و کار خودم را انجام دادم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار