کد خبر: 706929
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
هاشمی رفسنجانی:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون همیشه با تحریم ها مواجه بوده‌ایم گفت: امروز شرایط برای دولت فراهم است و با همین تحریم ها می‌تواند برنامه سازندگی اش را انجام دهد.
جوان آنلاين: هاشمی رفسنجانی در همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه ای اظهار داشت: در آستانه شروع حرکت جدید و عادلانه توسعه و سازندگی به خاطر حضور در بین شما مدیران کشور و کسانی که در این مرحله مردم چشم امید به عملکرد آنها دوخته اند خوشحالم. پیشتر فکر کرده بودم درباره اسناد بالادستی صحبت کنم و بعد احساس کردم شماها با این اسناد آشنا هستید و نیازی به تشریح آنها نیست و با صحبت های کوتاهی که با وزیر کشور داشتیم من ذهن و حرف های خود را عوض کردم و می خواهم درباره «ما می توانیم» صحبت کنم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدن به توسعه پایدار و متوازن منطقه ای را عملی دانست و گفت: همه چیز مهیاست و این همت شما مدیران را می طلبد که راهکارهای مناسب را در این زمینه استفاده کنید.

وی با اشاره به بررسی آمایش سرزمینی در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران بسیار نیرومند از لحاظ وضع طبیعی، جغرافیایی و نیروی انسانی است و شما باید از این منابع به درستی استفاده کنید.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه چشم انداز 20 ساله گفت: آنترناتیو این برنامه، برنامه تمدن بزرگ اسلامی بود که آن را در دولت سازندگی طرح کردیم، رهبری هم وقتی این طرح را دیدند اسمش را حیات طیبه گذاشتند و آن برنامه با برنامه توسعه پایدار شما کاملا همخوانی دارد. ما از پایین خواستیم توسعه ای منطقه ای را شروع کنیم لذا به فرماندارها و استاندارها گفتیم که موانع و ظرفیت ها را شناسایی کرده به ما گزارش دهند تا روی آنها جمع بندی شود.

* وضع امروز کشور خیلی بهتر از زمان بعد از جنگ است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در بخشی از سخنان خود در مقایسه ای بین دولت سازندگی و دولت فعلی گفت: وقتی جنگ تمام شد امام(ره) مشعل راه بود و مردم هم در میدان بودند و با افکار و صبر و حوصله توانستیم نیروی حاکم جدید را به خوبی ترمیم کنیم و امام دستور سازندگی دادند و ما براساس آن برنامه اول را نوشتیم اما وضعیت امروز کشور بسیار بهتر از زمان بعد از جنگ است و ما بعد از جنگ وضع خوبی نداشتیم.

* از اول انقلاب تا به امروز تحریم بوده ایم

رئیس جمهور اسبق ایران افزود: بعد از جنگ فقط چند ساعت در شبانه روز برق داشتیم، صنایع نوبتی کار می کردند. در سال 67، 51 درصد کسری بودجه داشتیم، از لحاظ ارزی فقط یک میلیارد دلار در خزانه وجود داشت و 12 میلیارد دلار هم سررسید کالاهای ضروری بود که سال های قبل خریداری شده بود، پالایشگاه ها کار نمی کردند، صنایع نفتی خراب شده بود و تحریم هم بودیم البته تحریم ها مثل امروز نبود، اما از اول انقلاب تا به امروز همیشه یک نوع تحریم هایی سر ما بوده است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط برای دولت فراهم است گفت: البته تحریم ها ضربه می زند ولی شما با همین تحریم ها می توانید برنامه سازندگی خود را انجام دهید.

هاشمی ادامه داد: من رئیس مجلس بودم و زمانی که می خواستم به دولت بروم همه گفتند چرا از جایگاهی که سوال کننده بودی می خواهید به جایی بروی که پاسخگو باشی؛ آن هم با دست خالی، اما امام هم گفتند باید یکی به دولت برود و من رفتم و دیدیم که بالاخره کارها روی روال آمد.

وی با اشاره به رمز موفقیت دولت سازندگی بعد از جنگ گفت: آن زمان ملت ما متهد بود، همه با هم بودیم، اختلافات جزئی وجود داشت و این اختلافات نیز نمک کار و شیرینی زندگی سیاسی بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: متاسفانه به هر دلیلی این همدلی آسیب دیده و در مهمترین پروژه دولت که می خواهد مشکلات خارجی را حل کند و تیم مذاکره کننده ای که مورد حمایت رهبری هستند ببینید دلواپسان چه بر سرشان می آورند و هم نوا با نتانیاهو شده اند.

وی افزود: نتانیاهو از آن طرف اوباما را تهدید می کند، از این طرف هم دلواپسان دائما می گویند اسرار را رو می کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای با شیطان مذاکره می کند گفت: باید بدانیم که کار تیم مذاکره کننده سخت است چراکه طرف مقابل شیطان و زبردست هستند. حالا که به نتیجه رسیده ایم به جای اینکه در فرودگاه از آنها استقبال کنند می بینیم که چگونه از آنها استقبال می شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: در تریبون مجلس هرچه می خواهند می گویند و بعضی ها هم این دروغ ها را باور می کنند و بعضی نیروهایی که مسئولیت حفاظت را دارند متاسفانه دلواپسان را همراهی می کنند اما ما بعد از جنگ این‌ها را نداشتیم، یک انتقاداتی می شد که نمک کار بود ولی کارشکنی نمی شد آن هم با این شرایطی که با فشارهای بین المللی مواجه هستیم و این یکی از مشکلات کار شما مدیران و مسئولان است.

وی با بیان اینکه مراکز حکومت و قدرت باید وظایف خود را به درستی انجام دهند گفت: در این زمینه مراکز قدرت باید کار خود را درست انجام دهند البته ما دنبال ضایع کردن حق نیستیم، باید فضای انتقاد سازنده وجود داشته باشد اما نه تخریب. تخریب دشمنی و کینه می آورد و به ضرر عمومی جامعه می شود.

هاشمی تصریح کرد: ما می بینیم که چه شخصیت های بزرگی در مقابل چه فسادهایی سکوت کردند اما برای این مسائل که برای حفظ کشور و عادی کردن محیط تحصیل مردم انجام می شود (مذاکرات هسته ای) سروصدا راه می اندازند.

وی تاکید کرد: کسانی که هیچ سهمی در مبارزه انقلابی نداشتند، حالا پیدا شدند و مزاحم دولت می‌شوند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: استانداران باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و توسعه را پیش ببرند تا مردم احساس تبعیض نکنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات بروکراسی در کشور گفت: بروکراسی نحس است و مردم برای کوچک‌ترین کارها باید بارها به دستگاه‌های مختلف دولتی مراجعه کنند و متاسفانه فساد هم بر آنها اضافه شده و اینها مشکلاتی است که نظام باید برطرف کند.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های اصل ۴۴، ‌ گفت: این سیاست خواست رهبری بود، چرا که معلوم شده بود، دولتی کردن اقتصاد، به جز آنکه کشور را ضعیف و کارفرما را بزرگ می‌کند، خاصیت دیگری ندارد و آقا همه را جمع کردند و گفتند از این اصل (اصل ۴۴) توقع انقلاب اقتصادی داشتیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به موانع اجرای اصل ۴۴، گفت: اولین بمبی که بر سر اجرای این اصل گذاشتند، سهام عدالت بود و گفتند که بخش خصوصی باید بخشی از سهام خود را به سهام عدالت اختصاص دهد؛ پس فرق میان بخش دولتی و خصوصی چیست؟ بخش خصوصی باید آزاد باشد و این سهام عدالت نتیجه‌اش را امروز می‌بینیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: رهبری از اصل ۴۴ حمایت می‌کند و سازمان‌های کشوری هم باید پشتیبانی کنند تا این اصل اجرایی شود و موانع را از سر راه برداریم.

وی خاطر نشان کرد: با اراده‌ای که امروز دیده می‌شود و با همراهی مردم، می‌توانید مشکلات را رفع و سیاست‌های توسعه‌ای پایدار و متوازن منطقه‌ای را اجرایی کنیم.


منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
نگران نباشید دست انها دیگر رو شده و خریداری ندارند زمان زنجیر کشیدن دور ایران سر امده باید درهای کشور باز باشد و مردم زندگی کنند و هیچ کس هم نمیتواند هیچ غلطی بکند چه امریکا باشد چه اسراییل ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار