کد خبر: 706846
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
اختتاميه مسابقات سراسري قرآن كريم
آيين اختتاميه سي‌وهفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوري و حجت‌الاسلام محمدي رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در سالن همايش‌هاي مصلاي امام خميني(ره) تبريز برگزار شد.
آيين اختتاميه سي‌وهفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوري و حجت‌الاسلام محمدي رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در سالن همايش‌هاي مصلاي امام خميني(ره) تبريز برگزار شد.
مسابقات سراسري قرآن كريم در رشته‌هاي قرائت، حفظ كل، حفظ 20‌جزء، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم برگزار شد و امسال براي اولين‌بار و به صورت آزمايشي رشته تلاوت و حفظ 10 جزء در اين رقابت‌ها برگزار شد كه در پايان سيدميعاد صالحي از تهران به عنوان نفر برگزيده اين رشته جديد معرفي شد. در ابتداي اين برنامه محسن حسني‌كارگر نفر دوم مسابقات كه به عنوان قاري منتخب از نگاه مردم انتخاب شده بود به تلاوت پرداخت. وي شب گذشته ضمن كسب مقام دوم مسابقات، جايزه ويژه صوت و لحن را هم كسب كرد.

مسابقات با حضور بيش از يك‌ميليون و 900 هزار نفر

حجت‌الاسلام سيد‌مصطفي حسيني، رئيس مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه طي سخناني با سپاس از برگزاركنندگان مسابقات گفت: از همه كساني كه مسابقات قرآن را در 386 شهرستان با حضور بيش از يك ميليون و 900 هزار نفر برگزار كردند تشكر مي‌كنم كه ثمره آن برگزاري مسابقات استاني با حضور 6 هزار نفر بود و امروز شاهد حضور بيش از 470 نفر در مسابقات سراسري قرآن كريم هستيم. حسيني با سپاس از برگزاركنندگان مسابقات در استان آذربايجان شرقي گفت: از خادمان قرآن در استان آذربايجان شرقي كه حق ميزباني را به خوبي به جا آوردند تشكر مي‌كنم. زبان ما از بيان زحمات اين عزيزان قاصر است.
وي درخصوص دستاورد‌هاي مسابقات گفت: اين رقابت‌ها با رويكرد آموزشي، تربيتي، تبليغي و ترويجي برگزار شد و علاقه‌مندان از كارگاه‌ها، دوره‌ها، محافل، همايش‌ها و نشست‌هاي آن استفاده كردند. اين رقابت‌ها  در بيش از 200 محفل قرآني و با حضور قاريان ممتاز و بين‌المللي و قاري مصري برگزار شد.

بخش آقايان

رشته تلاوت: حسن دانش از يزد، محسن حسني كارگر از خراسان رضوي، سيدمحمد كرماني از تهران، ابراهيم تبسم چهره از گيلان، جواد سليماني از خراسان رضوي.
رشته حفظ‌ كل: محمدمهدي رجبي از خراسان رضوي، محمد خاكپور از خراسان رضوي، محمد‌علي اسلامي از تهران، ابوذر كرمي از مركزي، نويد رزمجو از فارس.
رشته مفاهيم: غلامحسين فاتحي از چهار محال و بختياري، صاحب شريفي از خوزستان، علي سوخكي از فارس، علي حسين زاده از گيلان، نعمت قره‌خاني از آذربايجان غربي.
رشته ترتيل: مجتبي قدبيگي از تهران، ماجد نصري از خوزستان، محمد‌حسن حسن‌زاده از يزد، احسان محمدي از خراسان رضوي، محمد‌مهدي انگاليان از بوشهر

فراز‌هايي از پيام آيت‌الله جعفر سبحاني

قرآن آفتابي است كه غروب ندارد، همه پيامبران براي هدايت انسان‌ها از سوي خدا مبعوث شدند، دست به اعجاز زده، تحدي نمودند. موسي با عصا، عيسي با شفا دادن بيماران. تا آن زمان تقاضا اين بود كه پيامبران با معجزه‌هاي آسماني خود را اثبات كنند. اما در زمان پيامبر اسلام چون فن خطابه رايج بود پيامبر به وسيله قرآن تحدي كرد و جهانيان را براي مبارزه با آن دعوت كرد و تا كنون بشر نتوانسته سوره‌اي مانند آن بياورد. قرآن معجزه‌اي جاودان است و تا روز قيامت براي بشر باقي‌ مي‌ماند.
يكي از اوصاف قرآن هدايت‌گري است كه فقط از طريق كتاب آسماني صورت مي‌گيرد. قرآن كتاب معارف و اصول و عقايد است كه مسلمانان معارف را از آن اخذ مي‌كنند. قرآن كتاب دستورالعمل است كه فقه ما از آن بهره‌مند مي‌شود و قوانين آن با همه تمدن‌ها سازگار است. قرآن حاكم و داور آگاه در مسائلي است كه امت‌ها در آن اختلاف دارند و داوري قرآن در اين موارد قطعي است. قرآن كتابي است كه 14 قرن قبل از يك رشته حقايق زميني گزارش داده كه بشر به آن حقايق رسيده است.
در ادامه اين برنامه حجت‌الاسلام محمدي، رئيس سازمان اوقاف به ايراد سخن پرداخت و پس از وي برخي از برگزيدگان مسابقات تجليل شدند. همچنين در ادامه حجت‌الاسلام ناطق‌نوري سخنراني كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار