کد خبر: 706771
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
ارتش عراق و نیروهای مردمی از صبح امروز (دوشنبه) عملیات گسترده ای را برای آزادسازی تکریت و مناطق اطراف آن از دست تروریستهای داعش آغاز کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: ارتش عراق و نیروهای مردمی از صبح امروز (دوشنبه) عملیات گسترده ای را برای آزادسازی تکریت و مناطق اطراف آن از دست تروریستهای داعش آغاز کرده اند.

ارتش عراق و نیروهای مردمی با پیشروی به سوی شهر تکریت، بخشهای مهمی از این شهر را از اشغال تروریستهای داعش خارج کرده اند.

در عملیات امروز ارتش عراق و نیروهای مردمی در تکریت که با رمز 'لبیک یا رسول الله' آغاز شد، نیروهای عملیاتی از دروازه های جنوبی وارد این شهر شدند و دانشکده پلیس تکریت را از دست تروریستهای داعش خارج کردند.

گروه تروریستی داعش تابستان گذشته در عملیاتی شهر تکریت و بخشهایی از حومه آن را اشغال کرده است .

نیروهای عملیاتی عراقی همچنین کنترل شهرک زرکوش و سد بین منطقه العظیم و تکریت را به دست گرفته اند.

درگیریها در مناطق العلم، الدور و البوعجیر در مساحتی به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع بین ارتش عراق و نیروهای مردمی از یک سو و تروریستهای داعش از سوی دیگر در جریان است .

خبرنگار ما در منطقه به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که منطقه البوحسان در شهر تکریت به طور کامل از وجود تروریستهای داعش پاکسازی شده و پرچم عراق در این منطقه برافراشته شده است. ارتش عراق و نیروهای مردمی همچنان در حال پیشروی در این منطقه هستند.

نیروهای عراقی همچنین منطقه راهبردی در شمال شهر تکریت را آزاد کرده اند.

یک منبع نظامی به خبرنگار ایرنا در منطقه عملیاتی تکریت گفت که آزادسازی بسیاری از مناطق و دستیابی به اهداف عملیات آزاد سازی تکریت، پیش از مهلت تعیین شده برای این عملیات صورت گرفته است .

وی افزود که پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی در منطقه الدور ادامه دارد و احتمالا این منطقه تا بعدازظهر امروز از وجود تروریستهای داعش پاکسازی خواهد شد .

منابع نظامی تاکید کرده اند که تروریستهای داعش عملا تکریت را تخلیه کرده اند، اما نیروهای عملیاتی به منظور خنثی سازی مواد انفجاری و بمبهای کار گذاشته شده از سوی این گروه تروریستی، با احتیاط عملیات را پیگیری می کنند.

به گفته این منابع، در جریان عملیات امروز ارتش عراق و نیروهای مردمی علیه تروریستهای داعش ، دستکم 12 مقر اصلی این گروه در تکریت و حومه آن منهدم شده است .

این منابع تاکنون آماری از تلفات تروریستهای داعش منتشر نکرده اند. به گزارش خبرنگار ایرنا در منطقه، اجساد شمار زیادی از تروریستها در منطقه عملیاتی برجای مانده است .

ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور تلاش می کنند که شهر تکریت را هر چه سریعتر از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند و عملیات در این منطقه ادامه دارد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار