کد خبر: 706755
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
ایستگاه میدان ولی عصر(عج) بخشی از مسیر خط سه مترو تهران صبح دوشنبه در آیینی با حضور شهردار پایتخت و سایر مدیران شهری به بهره برداری رسید.

خبرگزاری ایرنا: ایستگاه میدان ولی عصر(عج) بخشی از مسیر خط سه مترو تهران صبح دوشنبه در آیینی با حضور شهردار پایتخت و سایر مدیران شهری به بهره برداری رسید.

ایستگاه میدان ولی عصر 34 هزار مترمربع زیربنا دارد که برای ساخت آن ضمن انجام عملیات خاکبرداری در سطح 170هزار مترمکعب،10 هزار تن میلگرد و 65 هزار مترمکعب بتن به کار رفته است.

ضلع جنوبی این ایستگاه در حال احداث بوده و قرار است در سه ماهه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

خط سه مترو تهران بطول 36 کیلومتر بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق وصل می کند.

این خط از ایستگاه شهرک قائم آغاز می شود و تا ایستگاه آزادگان ادامه دارد.

ایستگاه میدان فاطمی و عبدل آباد به زودی به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به تلاش های انجام شده برای بهره برداری از خط سه مترو پایتخت گفت: دو ایستگاه عبدل آباد و میدان فاطمی این مسیر به زودی به بهره برداری می رسند.

هابیل درویش در حاشیه بهره برداری از ایستگاه مترو میدان ولیعصر افزود: بیش از 90 درصد مراحل مسیر این ایستگاه ها که بزرگترین و طولانی ترین خط مترو به طول 37 کیلومتراست به پایان رسیده و در روزهای آینده برای بهره برداری شهروند آماده است.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه های میدان ولیعصر، شهرک شریعتی، عبدل آباد و میدان فاطمی تنها ایستگاه هایی هستند که در زمان افتتاح عملیات نصب پله برقی آنها به پایان رسیده است.

درویش تصریح کرد: این برای نخستین بار است که تا پایان سال جاری توانستیم 20 کیلومتر از خطوط مترو به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: تمامی پله برقی های مورد نیاز خطوط مترو خریداری شده و از این پس هیچ ایستگاهی بدون پله برقی افتتاح نخواهد شد.

ایستگاه میدان فاطمی و عبدل آباد در مسیر خط سه مترو آزادگان، بهشتی پایتخت قرار دارند که بنا به اظهار مدیرعامل شرکت مترو تهران کل مسیرتاپایان سال به بهره برداری می رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار