کد خبر: 706738
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
رئیس محیط زیست اسلامشهر خبر داد :
حسین بیگلری گفت : یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده اسلامشهر کشف و شکارچی غیر مجاز آن شناسایی شد.
محمدرضا عباسی

حسین بیگلری رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر  در گفتگویی با خبر نگاران اظهارداشت : در طی هفته گذشته  یک قلاده پلنگ  تاکسیدرمی شده و بقایای گوشت یک راس کل وحشی در اسلامشهر شناسایی و دونفر شکارچی غیر مجاز به همراه  سلاح های شکاری  دستگیر شدند.

 بیگلری بیان داشت : درپی اخبار رسیده  از سوی شهروندان مطلع شدیم که یک قلاده پلنگ  تاکسیدرمی شده  در یکی از نمایشگاههای شهرک کامیونداران شهرستان اسلامشهر نگهداری می شود ،

که رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود:  با هماهنگی بعمل آمده با مقامات قضایی و نیروی انتظامی ، محل مورد نظر شناسایی و تحت نظر قرار گرفته شد ، که در بازرسی از محل یک قلاده تاکسیدرمی شده کشف و ضبط و مالک نمایشگاه مورد مورد بازجویی قرار گرفت .

بیگلری تاکید کرد : در تحقیقات بعمل آمده ، مالک این نمایشگاه اظهارداشته که، دو یا سه سال پیش  این پلنگ را در یکی از جاده‌های شمالی کشور خریداری نموده ،ولی در ادامه بررسی‌ها و بازرسی از محل  مشخص شد  که این شخص دارای سلاح شکاری می باشد ، که با دستور دادستان اسلامشهر سلاح شکاری وی نیز توقیف گردید  .

این مقام مسئول  تصریح کرد : با توجه به سلاح بدست آمده و در ادامه تحقیقات   متهم به شکار غیر مجاز این پرونده و انجام  عمل تاکسیدرمی غیرمجاز  آن اعتراف  نمود که  پس از تکمیل  تحقیقات ،  پرونده جهت صدور حکم تحویل مقامات قضایی شهرستان اسلامشهر گردید .

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر افزود : درپی گزارشات رسیده مبنی بر شکار یک راس کل وحشی ونگهداری بقایای گوشت آن توسط یکی از شهروندان اسلامشهری ، ضمن هماهنگی با مقامات قضایی منزل وی شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفت .

بیگلری  بیان داشت : در بازرسی از منزل این شکارچی غیر مجاز یک قبضه  سلاح شکاری  ، به همراه بقایایی از گوشت یک راس کل وحشی  که توسط وی در یکی از مناطق حفاظت شده استان تهران شکار شده بود  بدست آمد.

 وی  تاکید کرد:  با تشکیل  پرونده و تکمیل تحقیقات  ، پرونده این شکارچی غیر مجاز به همراه  اسلحه کشف شده  تحویل مقامات قضایی  شهرستان شد.

بیگری خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست و مناطق حفاظت شده   یک وظیفه ملی است که با همکاری اقشار مختلف مردم  و طرفداران محیط زسیت امکان پذیر می باشد  و از شهروندان درخواست می شود که در صورت  مشاهده و یا داشتن اطلاعاتی از  اینچنین موارد ی مراتب  را به شماره تلفنهای اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر  اطلاع دهند .

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر