کد خبر: 706717
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
جواد عسكر
نگاه اين روزهاي سرمايه‌گذاران بورس تهران به مذاكرات‌هسته‌اي است.  جمع‌بندي اخبار مثبتي كه امروز به بازار رسيد باعث رشد و افزايش حجم خريداران شد. اين در حالي است كه  بسياري از تحليگران بر اين عقيده هستند كه اگر توافق هم صورت بگيرد، رشد بازار موقتي است و بايد صبر كرد تا نتايج توافقات در EPS  شركت ها نتايج خود را نشان دهند اما به هر حال بازار هميشه آينده را پيشخور مي‌كند و شايد در اين بين كمي از نگراني‌هاي سرمايه‌گذران كاسته شده باشد.

دماسنج بازار توانست لحظاتي به كانال 64 هزار واحد  وارد شود اما عرضه‌هاي پارسان، فارس و مخابرات جلوي افزايش قيمت را گرفت و شاخص به كانال 63 هزار واحد برگشت. افت شاخص از 64 هزار واحد ترديد را به بورس بر‌گرداند و احتمالا  شاخص بازار دوباره روند كاهشي خود را ادامه دهد.

گروه ليزينگ‌ها امروز متعادل بود. ولغدر گزارش پيش‌بيني هاي خود را منتشر كرده است و پیش بینی سود سال مالی 94را 521 ریال اعلام كرده است در حالي كه  پیش بینی سود سال 93: 410 ریال  بود. ولساپا  و وليز امروز در  رنج مثبت بود.

كشتيراني جمهوري اسلامي ايران از نماد حمل و نقل بعد از چند هفته افت قيمت متداوم امروز توانست با صف‌هاي خريد و بالارفتن حجم خريداران رشد قيمت 3 درصدي داشته باشد. اكثر نمادهاي اين گروه به غير از حتوكا توانستند رشد قيمت جزئي داشته باشند.

گروه بانكي بالاخره امروز توانست كمي از بي‌تحركي و افت قيمت چند روز قبل خود را جبران كند. اكثر نمادهاي اين گروه روند روبه رشدي داشتند اما نكته جالب در مورد بانك صادرات بود كه صف‌هاي خريد حقيقي جلوي فروشنده حقوقي را گرفت و باعث رشد نزديك به 4 درصدي قيمت شد.  امروز بانك صادرات بيشترين تقاضا را در بازار بورس داشت. وبملت، وگردش، وانصار و دي از ديگر نمادهاي اين گروه نيز روز مثبتي را سپري كردند.

نمادهاي معاملاتي شركتهاي كنتورسازي ايران،سيمان شرق،بيسكويت گرجي با توجه به تعديل پيش بيني درآمد روز دوشنبه متوقف شد.  نماد ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ امروز در گروه فلزات اساسي با رنج منفي 2 درصد بازگشايي شد.

گروه خودرو و قطعات همچنان روند مثبت خود را ادامه مي‌دهند و به نظر مي‌رسد فعلا قصد توقف نداشته باشند. خريداران خساپا و خزاميا باعث افزايش 2 درصدي قيمت‌هاي اين نمادها شدند.

گروه كاشي و سراميك از معدود گروه‌هايي هست كه همچنان رنج نزولي خود را ادامه داده است. تقريبا تمامي نمادهاي اين گروه از كحافظ، كسعدي، كپارس، كلوند از همان ابتداي بازگشايي بازار با افت قيمت مواجه شدند.

گروه انبوه سازي روز دوشنبه  برخلاف ديروز روند نزولي داشتند و غير از ثشاهد كه اندكي رنج مثبت داشت تمامي نمادهاي اين گروه كاهش قيمت داشتند.

گروه محصولات دارويي اين روزها روند متعادلي را سپري مي كند. رشدهاي اندك و افت هاي جزئي اين روزها با سرمايه‌گذاران اين گروه مأنوس شده است. دفرا از ديگر اعضاي گروه دارويي امروز با تعديل منفي همراه بود. فرآورده‌هاي‌ تزريقي‌ ايران‌ پیش بینی سود سال مالی 94 را 1150 ریال اعلام كرد كه  سال  93 اين رقم 1204 بود.

آمار بازار

 به گزارش خبرنگارجوان آنلاين، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 94.70 واحد افزايش به 63 هزار و 954  واحد و  ارزش روز بازار به286  هزار میلیارد تومان رسيد .

امروز سهامداران 777 میلیون برگ سهام در قالب 46 هزار و 31 فقره معامله و به ارزش 146 میلیارد تومان خريد و فروش کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 41.20 واحد افزايش  به 27 هزار و 840 رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 14.30 واحد افزايش به 9 هزار و 825 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 13.10 واحد رشد به 9 هزار و 43 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 220.37 واحد افزايش به 73 هزار و 46 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 115.68 واحد افزايش به 47هزار و 410واحد و شاخص بازار دوم با 116.75 واحد كاهش به 123هزار و 825واحد رسید.

نماد  صادرات (37.42)، وبانك(16.83)، خساپا(15.19) وبملت(13.39) بيشترين تأثير مثبت را در شاخص داشت و نماد پارسان، فارس، و خساپا بيشترين تأثير منفي را در شاخص داشتند.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با  4.10 واحد افزايش به 719.60 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 58هزار میلیارد تومان شد.

در فرابورس حجم معامله گران به طور چشمگيري نسبت به ديروز كاهش پيدا كرد و  معامله‌گران فرابورس تعداد 87میلیون و 775 هزار برگ سهم به ارزش 49میلیارد تومان و در قالب 16هزار و205فقره معامله داد و ستد کردند.

امروز نماد جم، ميدكو، وگردش، ارفع، سمگا، دي، وزمين بيشترين تأثير را در افزايش قيمت داشتند.

افزايش قيمت اونس به 1219 دلار  باعث افزايش قيمت سكه در بازار تهران شد و با افزايش 2 هزار توماني قيمت سكه را به رقم 989 هزار تومان رسيد و قيمت دلار با افزايش 2 توماني با 3426 تومان داد و ستد شد.

 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار