کد خبر: 706699
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
سفیر تهران در مسکو گفت:براساس تفاهمنامه مشترک ایران و روسیه توافق کردند با همکاری یکدیگر در ایران سوخت مشترک تولید کنند و این در راستای برنامه‌های درازمدتی است که کشورمان برای تولید سوخت هسته ای دارد.
مهر: مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه در حاشیه همایش «نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» در پاسخ به سئوال مهر درباره خبر انعقاد قرارداد مشترک سوخت بین ایران و روسیه، ‌ گفت: این یک یادداشت تفاهم است. در ۱۱ نوامبر، سه سند بین سازمان انرژی اتمی ایران و روس اتم امضا شد که یکی از آنها موافقتنامه همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بود كه در واقع تمديد موافقت نامه اي بود كه در اوايل دهه ٩٠ امضا شده است.

وی افزود: سند دوم قرارداد ساخت نیروگاه بوشهر دو و سه بود که تمهیدات کلنگ‌زنی و شروع به کار آن در حال فراهم شدن است و امیدوار هستم که در شهریور ماه سال آینده به صورت رسمی کار ساخت نیروگاه شماره دو بوشهر آغاز شود.

سنایی گفت: یک یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه تولید مشترک سوخت امضا شد که این قدم بسیار مثبتی در تعمیق همکاری‌های هسته‌ای دو کشور بوده و این سند در روند گفتگوهای ایران و ۱+۵ نیز بسیار مورد توجه و مفید است.

وی درباره جزئیات این سند، گفت: بر اساس این سند، ایران و روسیه اعلام می‌کنند که بنا دارند با همکاری یکدیگر در ایران سوخت مشترک تولید کنند و این در راستای برنامه‌های دراز مدتی است که جمهوری اسلامی ایران برای تولید سوخت هسته‌ای دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار