کد خبر: 706692
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
محسن پیرهادی:
عضو شورای شهر تهران در یادداشتی به بررسی جایزه بزرگ «مرگ بر امریکا» پرداخت.

به گزارش افکارنیوز ، متن یادداشت به این شرح است:

۱- تاكنون مشاهده كرده ايد كه سر پدري را در مقابل فرزندان از تن جدا كنند؟ اثرات بمبهاي شيميايي و غير شيميايي را مشاهده كرده ايد؟ صداي خس و خس تنفس يك جانباز را شنيده ايد؟ تصاوير پزشكي درون بدن جانبازان شيميايي را تاكنون به شما نشان داده اند؟

در اين شنيده ها و ديده ها، چقدر براي «عاملين» و «آمرين» اين اقدامات ضد بشري، «آرزوي مرگ» با شديدترين وجه كرده ايد؟ آيا اين آرزوي مرگ را مغاير با صلح و دوستي يافته ايد؟ يا اين آرزو را عين صلح، دوستي و سلامت بشر مي دانيد؟

تصاوير جنگ ويتنام، جنگ جهاني، ژاپن، جنگ عليه افغانستان، جنگ عليه عراق، جنگ تحميلي عليه ايران اسلامي و...را نگاه كنيد كه حتي بسياري از بزرگان ما، با چشمان خود آن را ديده اند. جنگ هايي كه ارتش ايالات متحده آمريكا، مستقيم و غير مستقيم در آن بوده اند. در همين جنگ تحميلي گروههاي تروريستي كه با پشتيباني مالي، تسليحاتي و لجستيكي آمريكا، سر از تن رشيدترين مردان اين سرزمين در جلوي زن و فرزند خود جدا كرده اند. جانبازاني كه در شهر تهران بخشي از آن در بيمارستان ساسان و بخشي در آسايشگاهها و بخشي در كنار خانواده خود به دليل تسليحات غربي و آمريكايي، مظلومانه جان مي كََنند.

۲- مرگ بر آمریکايي كه ملت ايران هر ساله به مناسبت هاي مختلف سر مي دهند، شعاری برآمده از تجربه های تاريخي است كه در طول سال ها مبارزه عليه ظلم، استبداد و استكبار با گوشت و پوست خود، خوی استکباری آمریکا را تجربه کرده اند؛ ملت ايران به روشني کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، گرفتن حق توحش و نيز فشار بر شاه براي تصويب قوانيني از جمله كاپيتولاسيون، حمایت از رژیم ستمشاهي پهلوی و چپاول منابع اقتصادی، فرهنگی و انسانی کشورمان قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز توطئه هاي رنگارنگ به منظور به شکست کشاندن این انقلاب بزرگ را ديده اند. توطئه هايي چون کودتای نوژه، راه اندازی و مداخله در جنگ تحمیلی، مسدود نمودن دارایی های ایران، تحریم های متنوع اقتصادی، سیاسی، تکنولوژیکی و کارشکنی و اخلال در روند رشد، پيشرفت و سازندگی کشور و تلاش برای متوقف کردن پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران و تروریسم خواندن ایران و نیز دخالت آشکار در حوادث داخلی ایران، حمایت های گسترده و آشکار از اغتشاش گران و گروههاي تجزيه طلب و تروريستي در مرزهاي شرقي و غربي كشور.

۳- بحث تولي و تبري نسبت به دوستان و دشمنان دين و زندگي مردم، كفار و منافقين، ريشه هاي قرآني و كلام معصوم(ع) دارد.

«قتل الانسان ما اکفره؛ مرگ بر انسان؛ چه قدر کافر و ناسپاس است»(عبس، آیه ۱۷)

«ان الذین یؤذون اللّه و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الاخره».(احزاب، آیه ۵۷)

«قتل اصحاب الاخدود؛ مرگ بر شکنجه گران صاحب گودال آتش»(بروج، آیه ۴)

«و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً»( سوره نساء آيه ۱۴۱)

«ان الله بری ء من المشرکین و رسوله».( توبه، آیه ۳)

«دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید»( نهج البلاغه، نامة ۴۷)

همه اين توصيه ها از سوي قرآن كريم و ائمه معصومين(ع) صرفا در مرحله قلبي است يا بايستي اين برائت از دشمنان و كفار را بر زبان جاري نماييم و در عمل نيز ظاهر نماييم؟ آيا استكبار جهاني كه جلوه امروزي آن، آمريكاي جنايتكار است، مشمول اين توصيه هاي بلند ديني نيست؟

آمریکا مصداق دقيق شرک، کفر، عصیان و استکبار در عرصه جهاني است و همه وظيفه داريم تا هرگونه سیطره و سلطه این استکبار را نفي نماييم.

۴- علاوه بر اينكه بايستي در قلب از استكبار جهاني نفرت داشته باشيم، در زبان نيز بايد آن را ابراز كنيم تا آثار جهاني آن در نفي سلطه از سوي تمامي ملل آزاديخواه شاهد باشيم در عين اينكه با تكيه بر توانمندهايي داخلي خود و استعداد سرشار جوانان ايراني، كشور آباد، مستقل و پيشرفته داشته باشيم تا بتوانيم در عمل نيز شعار مرگ بر آمريكا را به جهانيان نشان دهيم كه مي توان بدون اينكه زير با زور بود، با اتكا به نيروهاي دروني به پيشرفت دست يافت.

بر همين اساس دو سال است تعدادي از جوانان انقلابي گرد هم مي آيند و همايشي با عنوان «مرگ بر آمريكا» برگزار مي كنند و موضوعاتي چون: «چرا مرگ بر آمریکا؟»، «چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟»، «آمریکا و عهدشکنی»، «آمریکا و خودبرتربینی»، «آمریکا و حقوق بشر»، «آمریکا و ظلم»، «آمریکا و اسلام‌هراسی»، «آمریکا و ایران‌هراسی»، «آمریکا در چنبره صهیونیسم جهانی»، «آمریکا و استعمار فرانو»، «دموکراسی دروغین در آمریکا»، «آمریکا و دیکتاتوری» و «آمریکا و جنبش ۹۹%» و همچنین «آمریکا و تروریسم پروری» برگزار می گردد.

همايشي كه بازتابهاي بسياري در سطح كشور و بارقه هاي اميدي در ميان كشورهاي مختلف، آفريده است.

۵- اين همايش كه با كمك جوانان انقلابي شكل گرفته متاسفانه مورد بي مهري دستگاههاي اجرايي و حتي در سطح شهر تهران مورد كم لطفي برخي اجزاء شهرداري تهران قرار گرفته است. اين در حاليست كه با عنايت رهبر حكيم انقلاب، شهردار تهران، مدال درخشان «مديريت جهادي» را دريافت كرده است. مديريت جهادي در عمل پاسخ آمريكا را در ارتقاء سطح خدمات نشان داد و آقاي قاليباف به خوبي در مواضع سياسي خود، انزجار خود را از استكبارجهاني اعلام كرد ليكن سازمان زيباسازي شهرداري در اقدامي نامناسب بنرهايي كه به همت جوانان انقلابي براي «همايش مرگ بر آمريكا» برپا شده بود را جمع آوري كرد. اقدامي كه متاسفانه هيچ پاسخگويي در مقابل آن تاكنون مشاهده نشده است.

متاسفانه مديريتي كه عنوان خود را «زيباسازي شهرتهران» ناميده است، توجه شايسته اي به عنوان «تهران؛ ام القراي جهان اسلام» ندارد. پايتختي كه از آن بايستي صداي مظلوميت ملت ايران در مقابل بيش از ۶۰ سال جنايات آمريكا(از كودتاي ۲۸ مرداد ۳۲ تا كشتن دانشمندان هسته اي، تنگ كردن تحريم اقتصادي ملت ايران و...) را بشنود. هر چند در وجوه ديگر نيز ناكارامدي اين معاونت كاملا ملموس است.

دیگر نهادها و سازمان های فرهنگی و انقلابی در کشور نیز آنچنان که شایسته است به رسالت خود در حمایت از فعالیت های انقلابی عمل نمی کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و... سهم خود را در ادای دین به انقلاب اسلامی به نحو شایسته ایفا نمی کنند.

مديران و كارگزاران نظام اسلامي در هر رده اي اعم از اجرايي، تقنيني، شهري و.. بايستي دريافته باشند كه صلابت «مرگ بر آمریکا»، بیان حق و فریاد مظلومیت است و پلیدی ظالم را آشکار و رسوا می سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار