کد خبر: 706558
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
"رویکرد" گزارش می‌دهد:
شکل‌گیری ائتلاف کاندیداهای اتاق بازرگانی نشان داد که نه تنها بستگان دولتی‌ها در یک صف قرار دارند بلکه برخی از آنها از نظر جناح‌بندی سیاسی در مقابل یکدیگر هستند. از طرفی به نظر می رسد که حضور افراد جوان‌تر و فعالیت چشمگیر آنها در انتخابات به معنای محور قرار گرفتن جریان جدید نسبت به جریانات قبلی است.

گروه اقتصاد "رویکرد": حضور برخی از افراد منتسب به دولت در ثبت‌نام اتاق بازرگانی تهران سبب شد تا این شائبه به وجود بیاید که برخی از مسئولین دولتی با روانه کردن فرزند و برادر و داماد خود برای کاندیدا شدن، قصد تصاحب اتاق بازرگانی را دارند.

مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محسن نهاوندیان پسر محمد نهاوندیان مسئول دفتر رئیس‌جمهور، سیدمرتضی عراقچی برادر سیدعباس عراقچی معاون زیر خارجه، سیدمحمدهادی رضوی داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مسعود حجاریان برادر سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات، حمیدرضا عارف پسر محمدرضا عارف سیاستمدار اصلاح‌طلب و امیرعلی بهزادیان پسر محمدرضا بهزادیان از جمله افرادی هستند که برای ورود به اتاق بازرگانی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام این افراد این شائبه را به وجود آورد که اتاق بازرگانی که محلی برای رقابت بین فعالان اقتصادی خصوصی است تبدیل به بخشی خصوصی دولتی بدل شود و این نگرانی به وجود آمد که اتاق از دست خصوصی‌ها خارج و به نوعی به دست دولتی‌ها خواهد افتاد.

اما شکل‌گیری ائتلاف‌ها نشان داد که نه تنها بستگان دولتی‌ها در یک صف قرار دارند بلکه برخی از آنها از نظر جناح‌بندی سیاسی در مقابل یکدیگر هستند. از طرفی به نظر می رسد که حضور افراد جوان‌تر و فعالیت چشمگیر آنها در انتخابات به معنای محور قرار گرفتن جریان جدید نسبت به جریانات قبلی است.

حضور سیدمحمدهادی رضوی در ائتلاف ایرانی آباد و ائتلاف بزرگ و همچنین انتخاب وی به عنوان رئیس کمیسیون بازرگانی ائتلاف ایرانی آباد نشان داد که داماد محمد شریعتمداری در ائتلافی غیر از وابستگان دولتی قرار دارد و این موضوع آنجا نمود عینی پیدا می‌کند که رضوی سابقه حضور در جمع موتلفه‌ای‌ها را نیز دارد.

در این بین باید به مصاحبه اخیر رضوی با یکی از خبرگزاری‌ها نیز اشاره کرد که در این گفت‌وگو مبحث ابتکاری با عنوان لابی اقتصادی جهان اسلام در مقابل لابی صهیونیسم را مطرح کرد که حکایت از طرز فکر متفاوت این فرد با سایر وابستگان دولتی دارد که این امر بیانگر ایجاد تفکر و جریانی جدید در اتاق بازرگانی است.

این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در خصوص ریاست سیدمحمدهادی رضوی بر اتاق بازرگانی صحبت‌هایی به میان آمده است.

همچنین مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری که تحت عنوان ائتلافی برای فردا در انتخابات اتاق حضور دارد، درصدد به دست آوردن کرسی ریاست اتاق می‌باشد.
تحلیل ها حاکی از آن است که افرادی مثل رضوی و جهانگیری به دنبال ایجاد بازوی اقتصادی در بخش خصوصی در کنار دولتی‌ها و جریانی جدید هستند.

در مقابل این افراد جریانی با محوریت امیرعلی بهزادیان و حمیدرضا عارف قرار دارند و از آنجایی که محمدرضا بهزادیان در دوره قبلی در اتاق حضور فعال داشته، درصدد این است تا با این تفکر در انتخابات اتاق شرکت کند که جریان قبلی حاکم بر اتاق بار دیگر احیا شود و میز ریاست را به دست بیاورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار