کد خبر: 706536
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
پیشگیری از پیری پوست، استفاده از ضدآفتاب، پرهیز از سیگار و داشتن سبک زندگی مناسب از عوامل جوان سازی پوست است.

دکتر رباطی متخصص پوست و مو گفت: قدم اول در جوان سازی پوست پیشگیری است در واقع این مساله‌ای است که باید از همان سنین اولیه جوانی به آن پرداخت.


وی اضافه کرد: نکاتی که در زمینه حفظ سلامت، زیبایی، شادابی و جوانی پوست اهمیت دارند قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون استفاده از ضدآفتاب مناسب، پوشش لباس نامناسب و روی آوردن به روش های برنزه کردن چه به روش طبیعی و چه با استفاده از سولاریوم هستند.


این متخصص پوست افزود: در واقع این مسائل اگر رعایت نشوند و فرد آنها را تکرار کند و سعی در جلوگیری از آنها نداشته باشد، به پوست خودش آسیب می رساند.


رباطی ادامه داد: عامل اصلی پیری پوست جدای از مسائل ارثی و فردی، نور آفتاب است مساله تاثیر گذار دیگر استفاده از سیگار است افراد سیگاری چندین سال زودتر پوست خود را پیر می کنند.


وی متذکر شد: در کنار این مسائل ما باید به سمت و سوی سبک زندگی معقول، مناسب و سالمی حرکت کنیم، داشتن استراحت کافی،‌ دوری از استرس، ورزش منظم و تغذیه مناسب باعث می شود در همه ارگان‌های بدن مانع پیری شویم و به پوست خود کمک کنیم تا وضعیت بهتری داشته بشد.


وی ادامه داد: در زمینه استفاده از روش‌های پیشگیرانه برای پیری پوست توصیه می‌شود که این موارد برای تاثیر عالی خود در اوج دوره جوانی یعنی در سالهای دهه اول و دوم عمرمان رعایت شود هر چه سن جلوگیری از عوامل تخریبی جلوتر و کمتر باشد احتمال پیری پوست و پروسه تخریب آن دیرتر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار