کد خبر: 706386
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
در حالی از بزرگترین ورزشگاه اهواز با عنوان ورزشگاه 50 هزار نفری یاد می‌شود که اخیرا گفته می‌شود گنجایش این ورزشگاه کمتر از این ظرفیت است!

به گزارش ایسنا، ورزشگاه غدیر اهواز معروف به 50 هزار نفری پس از ورزشگاه آزادی تهران، دومین ورزشگاه بزرگ کشور است. این ورزشگاه با عنوان ورزشگاه 50 هزار نفری، اسفندماه سال 90 به بهره‌برداری رسید و پس از گذشت نزدیک به سه سال که همه از آن به عنوان ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز یاد می‌کنند، گفته می‌شود ظرفیت آن کمتر از 50 هزار نفر است.

ایسنای خوزستان برای جویا شدن از صحت و سقم این موضوع با دو تن از مسوولان ورزشی استان به گفت‌وگو پرداخت.

عبدالنبی شولی، مسئول برگزاری مسابقات هیات فوتبال خوزستان و مدیر روابط عمومی هیات فوتبال استان در این زمینه گفت: از همان ابتدا قرار بود که این ورزشگاه 50 هزار نفری ساخته شود و حتی تابلوی این ورزشگاه نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد ولی پس از طراحی جهت ساخت این ورزشگاه، سکوهای آن به صورتی چیده شدند که بیشتر از 38 هزار و 960 نفر در آن جای نگرفتند و این‌که چرا به این صورت شد را نمی‌دانم. به نظرم باید چند ردیف دیگر به پله‌خورهای این ورزشگاه اضافه می‌شد تا ظرفیت آن به 50 هزار نفر می‌رسید.

وی ادامه داد: زمانی که من به هیات فوتبال استان آمدم و قرار بود این ورزشگاه را به من تحویل دهند، صندلی‌های این ورزشگاه را با همکاری همکارانم شمارش کردیم و پس از شمارش صندلی‌های ورزشگاه غدیر اهواز متوجه شدم که ظرفیت این ورزشگاه 50 هزار نفر نیست و 38 هزار و 960 نفر است.

مسوول برگزاری مسابقات هیات فوتبال خوزستان افزود: این شرایط حتی ناظرین مسابقات را به اشتباه می‌اندازد؛ چرا که در این شرایط به عنوان مثال نمی‌شد بگوییم 20 هزار بلیت فروخته شده است ولی 40 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.

وی درباره برداشتن 60 صندلی این ورزشگاه نیز گفت: 60 صندلی روبه‌روی جایگاه خبرنگاران بود که باعث کاهش دید آن‌ها می‌شد و به همین دلیل این تعداد صندلی را از آن قسمت در آوردیم و اکنون ظرفیت ورزشگاه 38 هزار و 900 نفر است.

شولی خاطر نشان کرد: به هر حال تا پیش از این که ما صندلی‌ها را شمارش نکرده بودیم، کسی قبول نداشت که ظرفیت ورزشگاه 50 هزار نفر نیست و حتی متولیان ورزش استان نیز می‌گفتند این ورزشگاه 50 هزار نفری است. در هر صورت من علت این‌که تاکید می‌شد این ورزشگاه 50 هزار نفری است را نمی‌دانم.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که تابلوی 50 هزار نفری ورزشگاه باتوجه به این‌که ظرفیت آن، این قدر نیست در آورده شود تا ناظرین مسابقات را هم به اشتباه نیندازد، چرا که این تابلو ناظرین را در بلیت‌فروشی مسابقات جهت حضور تماشاگر به اشتباه می‌اندازد. من این پیشنهاد را هم به رییس هیات فوتبال استان داده‌ام ولی نمی‌دانم که این کار انجام می‌شود یا خیر.

همچنین عبدالکاظم طالقانی، رییس هیات فوتبال خوزستان با تایید این موضوع به ایسنا توضیح داد: صندلی‌های این ورزشگاه در زمان مدیریت من در هیات فوتبال استان شمارش شد و متوجه شدیم ظرفیت ورزشگاه 50 هزار نفر نیست و می‌توان گفت این ظرفیت، ناظران را هم در تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه به اشتباه می‌انداخت و حتی باعث می‌شد باشگاه‌های ما نیز متضرر شوند؛ البته اکنون ناظران متوجه این موضوع شده‌اند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد زمانی که این ورزشگاه ساخته شد صندلی‌های آن شمرده نشده بود و بر اساس این‌که می‌خواستند یک عدد رُند را گفته باشند، اعلام شد که ظرفیت ورزشگاه 50 هزار نفر است.

طالقانی گفت: اداره‌کل مسکن، این ورزشگاه را مهندسی کرده و ساخته است و بعد آن را تحویل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان داد. به نظرم آن‌ها بهتر می‌توانند جوابگوی این موضوع باشند. به هر حال این استادیوم آبروی استان ما و ورزشگاه خوبی است که مورد تایید و رضایت AFC نیز قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار