کد خبر: 706381
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
حقیقت‌پور نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات اخیر و برخی از شایعات در مورد اظهارات وی در باب زبان ترکی گفت: بنده همه این سخنان ضد و نقیض را تکذیب می‌کنم چراکه حرف من این است ما آذری‌ها دارای گویشی بودیم که این گویش آذری چیزی متفاوت‌تر از زبان ترکی و آذری است.

خبرگزاری فارس: حقیقت‌پور  نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات اخیر و برخی از شایعات در مورد اظهارات وی در باب زبان ترکی گفت: بنده همه این سخنان ضد و نقیض را تکذیب می‌کنم چراکه حرف من این است ما آذری‌ها دارای گویشی بودیم که این گویش آذری چیزی متفاوت‌تر از زبان ترکی و آذری است.
 
وی یادآور شد: گویش آذری متاسفانه در طول تاریخ از بین رفته و ما آذری‌ها با زبان ترکی صحبت می‌کنیم در حالی که زبان و گویش 2 چیز متفاوت است.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما آذری‌ها ترک زبان هستیم و به وجود زبان ترکی به عنوان یک ظرفیت نگاه می‌کنیم و به آن می‌بالیم که بسیاری از مسائل ما و حتی آیین‌ها و آداب و رسوم ما به این زبان است.
 
حقیقت‌پور در پایان عنوان کرد: ما ترک زبانی را با ترک تباری متفاوت می‌دانیم چراکه ترک زبانی متفاوت از آن چیزی است که عده‌ای تصور می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار