کد خبر: 706380
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آنفلوانزای خوکی در کشور وجود ندارد، از مردم خواست در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آنفلوانزای خوکی در کشور وجود ندارد، از مردم خواست در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

دکتر عباس زارع نژاد تصریح کرد: البته اکنون آنفلوانزای فصلی در کشور شیوع دارد که همه ساله با آن مواجه هستیم و در مواردی مرگ ومیر نیز دارد.

وی ادامه داد: مرگ ومیر آنفلوانزای فصلی در افرادی رخ می دهد که دیر به پزشک مراجعه کرده یا به لحاظ ایمنی بدن مانند سالمندان ضعیف هستند.

زارع نژاد با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی گفت: شیوع آنفلوانزای فصلی در کشور غیرعادی نیست اما برخی افراد نام آنفلوانزای خوکی و برخی دیگر نام ابولا بر آن گذاشته و مردم را نگران می کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: منبع اصلی انتشار اخبار سلامت، وزارت بهداشت است و مردم باید اخبار سلامت را از منابع معتبر کسب کنند زیرا برخی افراد بویژه در شبکه های اجتماعی درباره اخبار سلامت، شیطنت هایی می کنند.

زارع نژاد افزود: بیمارستان های کشور نیز آمادگی پذیرش مبتلایان به مشکلات حاد تنفسی ناشی از آنفلوانزای فصلی را دارند و به فراخور وضعیت بیمار در بخش های بستری یا مراقبت های ویژه به آنان خدمات ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند مبتلایان سرطان که شیمی درمانی می شوند و کودکان و سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی باید واکسن این بیماری را بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار