کد خبر: 706359
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
از «شن جن ين» ماني حقيقي تا «رسوايي2» مسعود ده‌نمكي
همزمان با آخرين روزهاي سال، تعدادي فيلمساز مشغول فيلمبرداري آثار تازه‌شان هستند اما تعداد ديگري ترجيح مي‌دهند فيلمبرداري فيلمشان را اوايل سال آينده آغاز كنند.
الناز خمامي‌زاده
همزمان با آخرين روزهاي سال، تعدادي فيلمساز مشغول فيلمبرداري آثار تازه‌شان هستند اما تعداد ديگري ترجيح مي‌دهند فيلمبرداري فيلمشان را اوايل سال آينده آغاز كنند.
 اين روزها كارگردان‌هايي همچون ماني حقيقي، محمد رحمانيان، ابوالقاسم طالبي و... مشغول فيلمبرداري فيلم‌هاي خود هستند و اين در حالي است كه كارگردان‌هايي مانند ايرج كريمي، اميرشهاب رضويان و محسن تنابنده به تازگي فيلمبرداري آثار خود را به پايان رسانده‌اند و فيلم‌هايشان وارد مرحله فني شده‌ است.
ماني حقيقي اين روزها مشغول فيلمبرداري فيلم «شن جن ين» در جزيره قشم است.
محمد رحمانيان اولين فيلم بلند سينمايي خود را در ايران، با نام «سينما نيمكت» در تهران مقابل دوربين تورج منصوري برده است. او پيشتر فيلم«كنسل» را در كانادا ساخته است كه هنوز در ايران نمايش داده نشده است.
ابوالقاسم طالبي هم مشغول مرحله فيلمبرداري «يتيم‌خانه ايران» است كه در تهران و قزوين فيلمبرداري مي‌شود.
مسعود ده‌نمكي نيز در تدارك مقدمات ساخت «رسوايي۲» است.
اميرشهاب رضويان هم مشغول انجام مراحل فني «سرقت مردان خاكستري» است كه چندي پيش فيلمبرداري آن به پايان رسيد.
محسن تنابنده نيز جديدترين فيلمش را به نام «گينس» در آخرين مراحل فني دارد و در تلاش است كه با آماده شدن فيلم، متقاضي اكران نوروزي باشد.
ايرج كريمي هم مشغول انجام مراحل فني «نيمرخ‌ها» است تا ارديبهشت ماه براي اكران در بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر آماده شود.
فيلم تازه فريال بهزاد «حرير» نيز بعد از سپري شدن فيلمبرداري و بعضي مراحل فني، اين روزها در مرحله اتالوناژ است.
اما كارگردان‌هاي ديگري ترجيح داده‌اند فيلمبرداري آثار خود را با شروع سال تازه آغاز كنند.
دانش اقباشاوي كه قرار است فيلم «۵۷» را بسازد، فعلاً پيش توليد اين كار را آغاز كرده اما مي‌گويد فيلمبرداري آن قطعاً سال ۹۴ خواهد بود.
ابراهيم شيباني نيز كه قصد دارد فيلم «سايه‌ات را قاب بگير» را بسازد، در حال بازنويسي فيلمنامه است.
آناهيد آباد كه به زودي فيلم «كارواجار» را جلوي دوربين خواهد برد، گفت: فيلمبرداري اين فيلم اواخر اسفندماه آغاز مي‌شود و اين اثر تماماً در ارمنستان فيلمبرداري خواهد شد و تمام بازيگران آن نيز از بازيگران بومي ارمني خواهند بود.
مهدي رحماني نيز در مرحله پيش توليد فيلم«ترامبولين» است و فعلاً اتفاق تازه‌تري براي فيلمش نيفتاده است.
«جزيره مهرباني» فيلمي است كه قرار است توسط غلامرضا آزادي كارگرداني شود. اين فيلم نيز فعلاً در مرحله پيش توليد است و فيلمبرداري آن بهار آينده در قشم، اصفهان و يك استوديو انجام خواهد شد.
مهدي نادري نيز در مرحله پيش توليد و بازنويسي فيلمنامه «ماهي موتو» است اما بعيد به نظر مي‌رسد در روزهاي باقيمانده امسال فيلمبرداري‌اش آغاز شود چون نادري تصميم دارد با وسواس خاصي اين فيلم را بسازد.
تينا پاكروان كه قصد دارد فيلم «نيمه شب اتفاق افتاد» را بسازد نيز ابراز اميدواري كرد فيلمبرداري اين فيلم را اواخر امسال يا اوايل سال آينده آغاز كند.
اما در اين بين كارگردان‌هايي هستند كه با وجود گرفتن پروانه ساخت هيچ چشم‌اندازي درباره فيلمشان ندارند، حميد امجد يكي از اين كارگردان‌هاست. او دو فيلمنامه تصويب شده به نام «دشت ستاره‌ها» و «خواب و بيداري» دارد اما براي هيچ كدام از اين دو فيلم اتفاق جدي در زمينه توليد نيفتاده است.
همچنان كه به نظر مي‌رسد از توليد فيلم«مردي كه مادرم عاشقش شد» كار تازه علي رفيعي نيز ظاهراً خبري نباشد.
محمدعلي طالبي نيز كه پروانه ساخت فيلم «تنهايي دريا» را دريافت كرد، گفت:«فعلاً خبري از توليد اين فيلم نيست و با توجه به تعطيلات نوروز عملاً بايد تا ارديبهشت‌ماه منتظر بمانم.»  او با اين حال تلاش دارد فيلم قبلي‌اش «قول» را كه در جشنواره‌هاي فجر و كودك و نوجوان اصفهان نمايش داده شد، در گروه هنر و تجربه اكران كند.
اما محمدعلي باشه‌آهنگر همچنان منتظر حمايت‌هاي مالي براي ساخت فيلم «سرو زير آب» است كه مدتي است به دليل نبود بودجه، توليد آن به تعويق افتاده است.
عزيز‌الله حميد‌نژاد نيز كه فيلمنامه تصويب شده «سوته‌زار» را دارد، به ايسنا گفت: هنوز پيش توليد فيلمش را آغاز نكرده و بعيد مي‌داند قبل از عيد بتواند فيلمبرداري‌اش را شروع كند.
حسين شهابي نيز كه دو فيلمنامه «بي‌صدا» و «مترجم» را در نوبت ساخت دارد، ۵ اسفندماه به لندن مي‌رود تا در صورت فراهم شدن شرايط ساخت، ساخت فيلم «مترجم» را در دستور كارش قرار بدهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار