کد خبر: 706320
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با دانا خبر داد:
کارشناس مسائل خاورمیانه درباره اهداف تکشیل داعش گفت: از 3 دهه گذشته وهابیت عربستان با استفاده از دلارهای نفتی خود، گروه های تکفیری را در مناطق آسیای میانه، پاکستان، افغانستان و همچنین عراق ترویج داد. این تفکرات به طور طبیعی تابعی از وهابی های سیاسی شد که هدف این گروهک ها نیز خدمت به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل کشورمان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: پدیده داعش محصول مشترک آمریکا، غرب، رژیم صهیونیستی و عربستان است که در حال حاضر این پدیده منطقه خاورمیانه را دربر گرفته است. هدف آنها نیز ضربه زدن به وحدت اسلامی و فرسوده کردن امکانات کشورهای خط مقدم جبهه مقاومت منطقه همچون لبنان، سوریه و عراق است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پدیده نتیجه یک سری تفکرات و همکاری میان وهابیت عربستان و رژیم صهیونیستی است که هدف آنها ارائه چهره خشن از اسلام و بدبین کردن افکار عمومی نسبت به جریان های اسلام گراست. هدف نهایی این قدرت های منطقه ای از تشکیل گروهک داعش نیز تقسیم مسلمانان جهان به 2 قطب مسلمان خوب و مسلمان بد است.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه درباره اهداف تکشیل داعش گفت: از 3 دهه گذشته وهابیت عربستان با استفاده از دلارهای نفتی خود، گروه های تکفیری را در مناطق آسیای میانه، پاکستان، افغانستان و همچنین عراق ترویج داد. این تفکرات به طور طبیعی تابعی از وهابی های سیاسی شد که هدف این گروهک ها نیز خدمت به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

وی در ادامه از خطر نفوذ داعش در بین مسلمانان چین خبر داد و افزود: چین با یک خطر جدی در داخل مواجه است. چراکه بخش هایی از مسلمانان چینی به تفکرات تکفیری گرایش پیدا کرده اند و ممکن است در آینده این مسئله برای امنیت ملی چین مخاطراتی ایجاد کند. از سوی دیگر نیز حضور چچن های تکفیری نیز امنیت آینده روسیه را مورد تهدید قرار داده است. از این رو به نظر می رسد با توجه به گسترش پدیده تکفیری در آسیای میانه و جنوب شرق آسیا، ممکن است ناامنی منطقه را فراگیرد. بنابراین ضروری به نظر می رسد که میان ایران، چین، روسیه و عراق هماهنگی های صورت گیرد تا بتوان یک مجموعه قدرتمندی در برابر این تکفیری ها تشکیل داد.

 

هانی زاده در بخش پایانی اظهارات خود به سفر اخیر وزیر امور خارجه چین به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر می تواند در راستای مقابله با گروهک های تکفیری و تشکیل یک بلوک مشترک موثر باشد. از طرف دیگر نیز روس ها نیز برای جلوگیری از انتشار پدیده تکفیری ها، با جمهوری اسلامی ایران در تبادل نظر و اطلاعات هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار