کد خبر: 706303
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
آيت‌الله شيرازي گفت: خبرگان همان خبرگاني است كه رهبر بزرگوار در آن انتخاب شدند، افرادي كه لياقت انتخاب رهبر را دارند هر رئيسي را كه انتخاب كنند همان مصلحت است.

جوان‌آنلاين: عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به انتخاب رئيس مجلس خبرگان گفت: خبرگان همان خبرگاني است كه رهبر بزرگوار در آن انتخاب شدند، افرادي كه لياقت انتخاب رهبر را دارند هر رئيسي را كه انتخاب كنند همان مصلحت است. در حال حاضر ما اطلاع نداريم كه چه تصميمي گرفته مي‌شود اما در نهايت يا معاون اول را به جاي رئيس ابقا مي‌كنند يا انتخابات جديدي انجام مي‌دهند، اما بايد در نظر داشت هر كاري كه انجام شود اعضاي مجلس خبرگان همان افرادي هستند كه رهبر را با اقتدار انتخاب و حمايت كردند.

آيت‌الله محي‌الدين شيرازي در خصوص ابقاي معاون اول در جايگاه رياست مجلس خبرگان اظهار داشت: يك لايحه وجود دارد كه طبق سبك گذشته جلسه توسط معاون اول اداره مي‌شد و اگر اين لايحه راي آورد ديگر نيازي به انتخاب جديد نيست چون گفته مي‌شود كه تا انتخابات مجلس خبرگان يك سال بيشتر باقي نمانده است و در طول اين مدت معاون اول امور را اداره مي‌كند.

آيت‌الله شيرازي ادامه داد: امسال خبرگان 9 سال شد، در گذشته طبق  قانون اين دوره 8 سال بود و در حال حاضر يك سال به آن اضافه شده تا با انتخابات مجلس همراه باشد و از اين جهت با توجه به لايحه‌اي كه وجود دارد،‌ رئيس بعد از برگزاري انتخابات انتخاب مي‌شود. همان‌طور كه بعد از آقاي مهدوي كني، آقاي هاشي شاهرودي مجلس خبرگان را مديريت كرده و اتفاقي هم رخ نداده است و اگر اكنون اين لايحه راي بياورد اقدام جديدي صورت نمي‌گيرد و مشكلي پيش نخواهد آمد و مردم نگران نباشند كه چه اتفاقي رخ خواهد داد.

وي در پايان در خصوص حضور هاشمي رفسنجاني در جايگاه رياست مجلس خبرگان گفت: به هر جهت خبرگان مستقل هستند و آرا مختلفي هم دارند و افراد مختلف هم در بين آنها آرا دارند و در يك جو مختلف بدون اينكه فشاري از خارج باشد خودشان تصميم مي‌گيرند و مشكلي ايجاد نخواهد شد و اين مسائل ساده‌اي است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار