کد خبر: 706283
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
دو روز پس از سقوط یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند تهران و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره تعلق آن به سازمان های مختلف، نهایتاً رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صاحب بالگرد را مشخص کرد.

خبرگزاری فارس: دو روز پس از سقوط یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند تهران و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره تعلق آن به سازمان های مختلف، نهایتاً رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صاحب بالگرد را مشخص کرد.

اسماعیل نجار درباره سقوط یک بالگرد در تاریخ 7 اسفند 1393 در منطقه پس قلعه دربند که منجر به کشته شدن سه نفر شد، اظهار داشت: مالکیت این بالگرد برای مدیریت بحران کشور بوده است اما  مدتی قبل، در تدارکاتی، این بالگرد به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و نهایتاً نیز دراختیار هلال احمر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص، نامه‌ای نیز نوشته شده است که بالگرد به صورت امانت به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شود چرا که هم ناوگان هلال احمر افزایش پیدا می‌کرد و هم از این بالگرد نیز نگهداری و مراقبت می‌شد.

به گزارش خبرگزاری فارس جمعیت هلال‌احمر تاکنون نپذیرفته که در روز حادثه این بالگرد تحت ماموریت عملیاتی این نهاد امدادی بوده است.

*هلال احمر: مال ما نیست متعلق به مدیریت بحران است

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر دیروز در گفتگو با خبرنگار فارس با تأکید براینکه بالگرد ساقط شده در ارتفاعات تهران متعلق به هلال‌احمر نبوده است، گفت: جمعیت هلال‌احمر فاقد بالگردهای کلاس 214 است.

وحید رحمتی با بیان اینکه هلال‌احمر هیچ نوع بالگردی در هیچ نقطه کشور از این کلاس پروازی ندارد، افزود: گزارش‌های تصویری از لاشه این بالگرد نشان می‌دهد که این بالگرد به رنگ زرد بوده است. در حالی که بالگردهای هلال‌احمر به رنگ سفید و قرمز هستند.

رحمتی افزود: بالگرد ساقط شده دارای سه سرنشین بوده که همگی توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شده‌اند.

به گفته وی بالگرد ساقط شده متعلق به مدیریت بحران کشور بوده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار